قره باغ نمایه

سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مصاحبه‌های جداگانه برای حضور در مسکو جهت مذاکره برای پایان جنگ قره‌باغ اعلام آمادگی کردند.

به گزارش مشرق، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در گفت‌وگوی جداگانه با خبرگزاری ایتارتاس روسیه، گفتند که آماده‌اند برای حل بحران قره‌باغ کوهستانی در مسکو حضور یابند.

بیشتر بخوانید:

جنگ قره‌باغ؛ نقض آتش‌بس و ادامه درگیری‌ها در چند جبهه

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، «الهام علی‌اف» در این مصاحبه گفت: «ما همواره آماده‌ایم تا دیدارهایی در مسکو یا هر جای دیگری را برای پایان درگیری‌ها و یافتن راه‌حلی برای حل و فصل بحران انجام دهیم.»

علی‌اف با تأکید بر اینکه آماده هر نوع دیداری است، افزود: «در خصوص این مسأله تا کنون دعوتی دریافت نکرده‌ام، بنابراین این سؤال را نباید از من بپرسید. "ولادیمیر پوتین" و سلف وی "دمیتری مدودف"، نشست‌های سه جانبه‌ زیادی با رهبران ارمنستان و آذربایجان برگزار کردند. اما ادامه نیافت»

بیشتر بخوانید:

آذربایجان: چندین شهرک در قره‌باغ را آزاد کردیم

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، نقش روسیه را در بحران قره‌باغ بسیار مهم دانست و گفت که مسکو به دلایل تاریخی و جغرافیایی همواره این نقش را ایفا کرده و باکو نیز آماده هرگونه نشست و دیداری است.

او گفت که باکو پیش از این نیز بسرعت با پیشنهاد برگزاری نشست در سطح وزرای خارجه در مسکو موافقت کرده بود.

بیشتر بخوانید:

پاشینیان: ارمنستان در مقابل توسعه طلبی ترکیه ایستاده است

از سوی دیگر «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز  به خبرگزاری ایتارتاس گفت که موضع ایروان برای حل بحران قره‌باغ همواره گفت‌وگو و حل و فصل مسالمت‌آمیز بوده و او آماده است تا برای تحقق این مسأله به مسکو برود. او همچنین مدعی شد که باکو موافق حل سیاسی بحران نیست و نظر دیگری دارد.

نخست‌وزیر ارمنستان در ادامه گفت که اساس هر گونه راه‌حلی باید با برد هر دو طرف همراه باشد، نه اینکه یکی از طرفین تسلیم و دیگری پیروز شود.

در این راستا قرار است وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز جمعه در واشنگتن با همتای آمریکایی به صورت جداگانه دیدار و درباره درگیری‌ها بر س قره‌باغ کوهستانی رایزنی ‌کنند.

پاشینیان افزود: «اگر طرف مقابل آماده گفت وگو نیست. بنابراین ما هم آماده جنگ تا آخر برای تحقق حقوق مردم و شهروندانمان در ناگورتی قره‌باغ هستیم. اعتقاد دارم که همه افراد در دولت و تمامی مردم ارمنستان از این موضع حمایت می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

قره‌باغ از جهان خواست استقلالش را به رسمیت بشناسد

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته و جمهوری آذربایجان تأکید کرده است که ارمنستان باید از منطقه قره باغ خارج شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    7 3
    ژستهای دیپلماتیکه که روسیه خاطرش مکدر نشه و الا ایلهام فقط پس از آزادسازی یا محاصره کامل قره باغ پا به کرملین میذاره.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    6 5
    جنگ بهترین گزینه است
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    5 1
    شهر زنگیلان هم آزاد شد
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 1
    فقط آزادسازی. در جبه جنوبی که آخرین شهرک آزاد شد.الان به سوی قوبادلی و محور لاچین میرن تا محاصره کامل بشه. از شمال هم کلبجر داره آزاد میشه.
  • سعید IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 0
    زنده باد ایران و رهبر ،زنده باد ولایت فقیه ،ایران آرام
    • شیعه حسینی DE ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      2 0
      افتخارمان این است که گوش به فرمان مولایمان حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) هستیم.
  • جواد IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 1
    راه حل نهایی پایان اشغالگری است و این یک اصل در حیطه سیاست میباشد .
  • علی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    5 0
    انشالله قره باغ خاک اسلام آزاد بشه .
    • DE ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      2 0
      انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس