ترکیه: ارمنستان با حمله به شهرهای جمهوری آذربایجان مرتکب جنایت جنگی می‌شود

در ادامه درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی و گزارش‌ها درباره حملات ارمنستان به شهرهای جمهوری آذربایجان، وزیر خارجه ترکیه حملات ایروان را جنایت جنگی خواند و گفت مسئولان آن باید پاسخگو باشند.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش‌اغلو» وزیر خارجه ترکیه حملات ارمنستان علیه شهرهای جمهوری آذربایجان را جنایت جنگی خواند و گفت مسئولان آن باید پاسخگو باشند.

به گزارش «اسپوتنیک»، چاووش‌اوغلو در صفحه توییتر خود نوشت: ارمنستان همچنان جنایت جنگی و کشتار غیرنظامیان را مرتکب می‌شود، افراد بی‌گناه از جمله کودکان را می‌کشد. سکوت در برابر این وحشیگری مساوی با شریک شدن در مسئولیت این قتل‌هاست.

وی در ادامه نوشت: کسانی که هیچ انسانیتی ندارند، برای این جرایم مسئول شناخته خواهند شد. همیشه در کنار (جمهوری) آذربایجان (کشور) برادر خواهیم ایستاد.

از صبح امروز گزارش‌هایی در خصوص ازسرگیری تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی منتشر شد و همانطور که مقام‌های قره‌باغ از وقوع انفجارهایی در شهرهای «استپاناکرت» و «شوشی» و زخمی شدن دستکم دو نفر خبر دادند، مقام‌های باکو نیز از کشته شدن دستکم ۱۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر دیگر در حمله موشکی نیروهای مسلح ارمنستان به شهر گنجه و «مینگه‌چویر» خبر دادند.

در پی آن، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی هشدارآمیز گفت که انتقام حمله ارمنستان را خواهد گرفت و پس از آن باکو از ساقط شدن جنگنده «سوخو-۲۵» ایروان خبر داد.

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته و جمهوری آذربایجان تأکید کرده است که ارمنستان باید از منطقه قره باغ خارج شود.

علیرغم آنکه ایروان و باکو طی یک نشست سه‌جانبه میان وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو توافق کردند از ۱۲:۰۰ ظهر ۱۰ اکتبر به وقت محلی (۱۲:۳۰ ظهر ۱۹ مهرماه به وقت تهران) برای اهداف انساندوستانه آتش‌بس کنند اما درست ساعاتی قبل و بعد از اجرای توافق، دو طرف یکدیگر را به نقض توافق آتش‌بس و حمله به قلمروهای مقابل متهم کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • DE ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    41 16
    اردوغان و تکفیریها قاتلان مدافعان حرم هستند
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    11 24
    احسنت
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    43 16
    سرزمین مردم ارمنی و یونانی را اشغال کرده و برای خودش کشور ساخته،حالا داره از نسل کشی دیگری حمایت می کند
  • NL ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    25 15
    حنایتکاران جنگی در سوریه و عراق و کسانی که سابقه نسل کشی اقوام مختلف رو دارن ، حق حرف زدن درباره نسل کشی ندارن....نسل کشی کردها ، ارامنه و نسل کشی مردم تبریز بعد از جنگ چالدران به عنوان "خلق باطل" و تجاوز به .... الله اکبر از اینهمه جنایت
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      15 13
      اگر قرار به زنده نگه داشتن چالدران بعد از ۵۰۰ سال باشه. باید برای جنگهای ایران و عراق و روسها و افغانی ها هم یادبود درست کنیم.. چرا با اونا فامیل شدید؟؟؟
    • فرزند ایران IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      5 3
      ۱۹.۲۷ شاید روابط با کشورهایی که زمانی دشمن بوده و با ما جنگیده اند را حسنه کنیم. که این به خاطر شرایط زمان است. ولی هرگز شهدای خود را در راه این سرزمین فراموش نمی کنیم، در برابر روس باشد یا آمریکا، در برابر ترکیه باشد یا عراق.
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      8 8
      ایران الان با حزب بعث عراق همکاری داره؟ اتفاقا در همون جنگ عراق خیلی از مردم عراق بخاطر عدم همکاری شرکت در جنگ بر علیه ایران توسط صدام کشته شدند! و هم همین اعضای حشدالشعبی منجمله ابومهندس المهدی در سپاه بدر در کنار ایرانی ها برعلیه صدام میجنگیدند! ولی اردوغان و ترکیه رو دوست و دشمن میدونن به دنبال احیای حکومت جنایتکار ، ضدشیعی و نژادپرست عثمانی هستند. در مورد روسیه هم ، اون زمان روسیه وجود نداشت! شوروی کمونیست بود که تجزیه شد و الان مسیحی هستند و اتفاقا الان روسیه بیشتر از خود غربی ها غرق در لیبرالیزم هست! در کل امیدوارم سیاهی قلب نژادپرست ها به نور خدا درمان بشه چون دنباله رو شیطانِ نژادپرست بودن ، عاقبت خوبی نخواهد داشت.
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      10 0
      البته همین اکراد و ارامنه هم در زمان صفویان کم جنایت نکردن اگه میخواید به تاریخ رجوع کنید خواشا دوطرفه و عادلانه رجوع کنید بجز اونا قتل عام خوجالی توسط ارمنی ها و هم چنین قتل عام تعداد زیادی از روستایی های ارومیه توسط پانکرد ها در زمان جنگ از یادتان نرود
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      0 0
      کلا همتون در همین حد اطلاعات تاریخی دارید؟؟؟؟ عهدنامه های گلستان و ترکمنچای با شوروی بوده؟؟؟ با روسیه تزاری بوده. پوتین هم وارث تزار هست هم استالین. خودتون رو هم بکشید کسی به ترکیه به عنوان دشمن نگاه نمیکنه تو آذربایجان. حالا شما دشمن میدونید مشکل خودتونه.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    13 18
    درود بر اردوغان
    • من SY ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      0 10
      خفه شو آلبانی نشین مزدور
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    1 0
    والله میان جنگ 500 سال قبل بین دو شاه ترک میگن اینقده هموطن کشته شد شما آگه 500 سال قبل رو خوندین ما 40 سال قبل دیدیم پانکرد ها تو سولدوز (نقده )چه قتل عام ها نکردند و چه سرها نبریدن فقط یه شهرو گفتم بقیه شهر ها پیشکش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس