پاشینیان: ارمنستان در مقابل توسعه طلبی ترکیه ایستاده است/وجود عناصر جهادی سوری در جنگ قره باغ

نخست وزیر ارمنستان در پاسخ به این سوال که آیا شواهدی دال براستفاده از این مسلح سوری در جنگ قره باغ دارد، گفت: ما ویدئوهای تبلیغاتی از نیروهای جهادی در مناطق عملیاتی بوسیله سیستم های خاص تهیه شده در دست داریم و نیز اجساد چند تن از آنان را.

به گزارش مشرق، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در گفتگو با نشریه "کوریرا دالسرا" در پاسخ به این سوال که چرا باکو شما را متهم می کند گنجه را مجدداً هدف قرار داده اید و شما آذربایجان را در بمباران استپاناکرت(خان کندی) و روستاهای اطراف متهم می سازید، گفت: ترکیه همان راهبردی را که در دریای مدیترانه علیه یونان و قبرس و یا در لیبی، سوریه و عراق بکار گرفته است، در قفقاز جنوبی هم در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید:

باکو: جبهه درگیری‌ها با ارمنستان تحت کنترل ارتش آذربایجان است

وی افزود: این سیاستی توسعه طلبانه است. اردوغان رئیس جمهور ترکیه در حین مذاکرات آتش بس گفت که مایل نیست آذربایجان جنگ را متوقف کند. این جنگ بدون دخالت ترکیه آغاز نمی شد. ترکیه آذربایجان را برای حمله علیه آرتساخ(قره باغ) ترغیب کرده است. ارتشیان ترکیه در حملات شرکت دارند. ولی نه تنها آنان، آذربایجانی ها از نیروهای جهادی منتقلی از سوریه نیز بهره می برند. آنان تروریستهای اعزامی از سوی ترکیه هستند.

نخست وزیر ارمنستان در پاسخ به این سوال که آیا شواهدی دال براستفاده از این افراد مسلح در دست دارید؟ اظهار داشت: ما ویدئوهای تبلیغاتی از نیروهای جهادی در مناطق عملیاتی بوسیله سیستم های خاص تهیه شده در دست داریم و نیز اجساد چند تن از آنان را. هیچ تردیدی در این زمینه وجود ندارد. شواهد منتشر شده است. با استفاده از برنامه های خاصی امکان تحلیل تصاویر فراهم و مشخص شده که تصویر برداریها در کدام یک از مناطق انجام شده است، این دیگر مسلم است که آنان در جریان عملیات رزمی به خط مقدم آورده شده اند.

پاشینیان با اشاره به اینکه تروریستهای سوری خود این تصویربرداری را که بعدها در فضای مجازی انتشار یافته، گرفته اند، تصریح کرد: این اسناد و شواهد از سوی روسیه، فرانسه و دیگر کشورها پذیرفته شده است. هدف مشخص است، ترکها مایل به انجام نسل کشی دیگری علیه ارامنه هستند. من از خودم و جامعه جهانی سئوال می کنم چگونه آتش بسی می توانیم با این تروریستها منعقد کنیم.

وی مدعی شد که ما مورد حمله قرار می گیریم و باید از خود دفاع کنیم. مانند هر ملتی که نابودی تهدیدش می کند.

بیشتر بخوانید:

قره‌باغ از جهان خواست استقلالش را به رسمیت بشناسد

نخست وزیر ارمنستان در پاسخ به این سوال که اتحادیه اروپا برای توقف درگیریها به چه اقداماتی باید انجام دهد، نیز گفت: تنها یک راه برای توقف درگیریها وجود دارد و آن شناسایی رسمی و بین المللی آرتساخ(قره باغ) بر اساس اصل "جدائی برای نجات" است. امکان دیگری وجود ندارد. در غیر اینصورت در مناطق تحت کنترل آذربایجان، ارامنه مورد تجزیه های قومیتی قرار خواهند گرفت و آن به این دلیل است که ارمنیان تنها مانع توسعه ترکیه به سمت شمال شرق و جنوب شرق هستند.

پاشینیان ادامه داد: تعدادی خبرنگار خارجی به اینجا آمدند، ولی ما نمایندگانی از دستگاههای دیپلماسی خارجی را در اینجا ندیدیم. من از ایتالیا انتظار دارم که انتقال تروریستها به آذربایجان از سوی ترکیه را رسماً اعلام کند. ساکنان قره باغ قربانی یک بحران جدی انسانی هستند، امری که باید جامعه جهانی و ایتالیا مد نظر داشته باشند. زیرا اگر ارتش آذربایجان به منطقه بازگردد هیچ یک از ارامنه نجات پیدا نخواهند کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • یوسف اکبری از همدان IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    22 10
    شما برای 150هزار ارمنی مهاجر تقاضای ایجاد دولتی مستقل دارید آن هم در دل سرزمین کشوری مستقل و به همین بهانه 27 ساله بیش از سه برابر سرزمین مورد ادعایی را اشغال کرده اید و به هیچ عنوان هم کوتاه نمی آیید دولت آزربایجان وعده خودمختاری سطح عالی به همین تعداد مهاجر را داده ولی شما با کولی بازی و نه نه من غریبم بازی سعی دارید به هدف خود برسید شما با پشتیبانی روسیه 30هزار نفر از مردم بی دفاع آن موقع آزربایجان را قتل و عام کردید و یک میلیون نفر را آواره برای من قابل درک نیست
  • علی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    24 18
    این بدبخت هم گاف اندر گاف شده حرفهاش. اگه میترسه به جای فرار به جلو، خب به اشغالگری پایان بده.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    22 13
    ترس از ترکها در جنگ پاشینیان را مجبور به دروغ پراکنی کرده هیچ مدرکی از حضور نیروهای سوری در منطقه وجود ندارد
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    21 15
    اگر قرار بود به صرف ارمنی بودن کسی کشته بشه الان ۱۰۰ هزار نفر ارمنی به صورت قاچاقی در ترکیه کار نمی کردن. این علاوه بر هزاران نفر شهروند ترکیه و آذربایجان هست که حتی در حزب اردوغان عضو هستن. همین چند روز پیش یکیشون فوت کرد. مشاور اردوغان بود و قبلا نماینده مجلس. در احزاب مخالف هم هستن. در آذربایجان هم هستن. بار اول که به گنجه حمله کردید خونه زن ارمنی رو زدید. شما بگو چه برسر آذربایجانیهای قره باغ و ۷ منطقه اطراف آوردید بعد در مورد کشتار احتمالی خیالبافی کن.
  • سروش IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    10 11
    مگر ارتش شیعه آذربایجان می تواند مثل تکفیری های نجس انسانی را ذبح کند کاری به کفار غربی و تکفیری های آموزش دیده به دست کفار ندارم که هر غلطی ازشون برمیاد اما هویت ایرانی برگرفته از آموزه های تشیع و مکتب اهل البیت علیه السلام تمایل به تعرض و جنایت ندارد برای همین هم در دفاع از مظلوم همیشه پرچم دار بوده و هست.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    16 5
    مدرک معتبر داری به سازمان ملل بده ولی اگر هم داشتی شما که سازمان ملل رو نیز قبول نداری چون 4 قطعنامه اون میگه شما اشغالگری
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    18 15
    اونقده تو جنگ اول قره باغ ارامنه جنایت و نسل کشی کردند خوجالی یه گوشه اونه خودشون میگند 75 درصد ارمنی و بقیه ازری بودند پس اون 25 درصد کجان؟ یا شهید شدن یا اواره حق دارند نگران باشند ولی نترسین ما مسلمونا مثل شما نیستیم
  • GB ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    14 3
    نکشی ما رو قهرمان جنگهای صلیبی و ناجی اروپا و منطقه و جهان مسیحیت
  • فردین IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    19 5
    بابا یکی به این بگه داری با آذربایجان میجنگیم ... نابغه آذربایجان کم مونده بیاد ایروان هنوز ترکیه ترکیه می‌کنه خخخ
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    14 7
    اخه شما گورتونو از قره باغ گ كنين بيرون بعد بگين تركيه فلانه بهمانه.ميخواي با بزرگ جلوه دادن تركيه همه رو تحريك كنه.اذربايجان به تنهايي كل ارمنستان رو حريفه و تو ميدان هم نشون داد اينو.ارمني ها برن خاك خودشون و اذربايجاني ها بيان خاك خودشون .تمام
  • عباسعلی FR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    19 6
    اشغالگر باید از خاک اسلام ( قره باغ) خارج شود.
  • علی IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    5 20
    ترکیه در حال توسعه امپراطوری عثمانی در سرتاسر جهان هست دیر نجنبیم احتمال درگیری و استفاده تروریست ها در مرزهای ما کاملا محرز میشود دنیا می‌بایست جلوی اردوغان بایستد، اردوغان غیر قابل کنترل شده و به دنبال توسعه مرزهای خود در سایر کشورها هست ،این خطر جدی هست دوستان ،ما نباید بی تفاوت باشیم نسبت به همسایگان شمالی خود ،چه بسا افکار سلفی گونه ترکیه در پی سوریه ی شدن قفقاز جنوبی هست و وقتی متوجه میشویم که دیر شده
  • آراز IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    15 0
    خوبه والله اومدی خونه طرف و به زور و جنایت گرفتی الان که داره تو خانه خودش داره جنگ میکنه بندازتت بیرون داری سفسطه میکنی که دارم جلوی ترکیه رو میگیرم، انشالله به همین زودی از خاکمون مثل سگ فرار میکنین گرچه مقایسه شما جانیا با حیوانی وفادار جفاییست در حق سگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس