مسعود سلطانی فر

عضو اسبق هیأت مدیره استقلال گفت: فراکسیون ورزش مجلس باید به جمع بندی سوال از وزیر برسد و برای حل واقعی مشکل کمر همت ببندند ولی اینکه اقدامات فقط در حد حرف و شعار باشد خروجی خاصی نخواهد داشت.

سرویس ورزش مشرق – در حالی که هنوز باشگاه پرسپولیس با سرپرستی مهدی رسول پناه اداره می شود حالا نوبت به باشگاه استقلال رسید که بعد از اخراج احمد سعادتمند با سرپرستی احمد مددی اداره شود. اتفاقی نگران کننده برای دو باشگاهی که یکی فینالیست لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ است و دیگری نایب قهرمان لیگ نوزدهم.

حسن زمانی از نمایندگان اسبق مجلس شورای اسلامی و عضو اسبق هیأت مدیره باشگاه استقلال در گفت و گو با مشرق، درباره اتفاقات مدیریتی و حضور جمعی از پیشکسوتان در مجلس حرف زد و تنها راه دستیابی به آرامش مدیریتی در این تیم را استفاده ضابطه مند از مدیران باتجربه و رزومه دار دانست.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* آقای زمانی! آیا مجلس می تواند کاری برای پیشکسوتان و دلواپسان استقلال انجام بدهد؟

- اگر فراکسیون ورزش مجلس بخواهد قطعا برای این کار دستش باز است ولی شرط مهم این است که بخواهد.

* باید این کار صورت بگیرد؟

- البته! تیمی با ۳۰، ۴۰ میلیون طرفدار را مانند گوشت قربانی بازی می دهند و مدیریتش را سهمیه ای کرده اند.

* چرا هر بار ۵۰ امضا برای استیضاح وزیر ورزش جمع می شود فردای آن روز به ۵ عدد تقلیل پیدا می کند؟

- ابتدا باید فراکسیون ورزش مجلس به این جمع بندی برسد و برای حل واقعی مشکل کمر همت ببندند ولی اینکه اقدامات فقط در حد حرف و شعار باشد خروجی خاصی نخواهد داشت.

* استقلال هم مثل پرسپولیس با سرپرستی موقت اداره می شود. این تبعات منفی برای دو تیم بزرگ تهرانی ندارد؟

- این یعنی شرایط ناپایدار در رأس هر دو باشگاه که حکم سم را برای هر دو باشگاه دارد. چرا؟ چون رأس هرم هر دو باشگاه را به حال خودشان رها کرده ایم. مدیرعامل باید منتخب اعضای هیأت مدیره باشد ولی این ایراد بزرگ به هر دو باشگاه وارد است که مدیران عامل شان را فرد دیگری انتخاب می کند.

* پیشنهادی دارید؟

- با توجه به بروز این همه مشکل و معضل باید به دوستان در وزارت ورزش پیشنهاد بدهم قبل از هر چیز، دو هیأت مدیره قوی ۵ نفره برای سرخابی ها انتخاب کنند و سپس آنها از بین خودشان یک مدیر با سابقه مدیریتی موفق و تجربه ورزشی را انتخاب کنند و این دو مورد اصلی برایشان ملاک باشد تا کسی که قرار است در این سمت منصوب شود ضابطه مند انتخاب شود نه رابطه مند! مادامی که مدیران سرخابی ها با رابطه منصوب می شوند همین است.

* سئوال مهم هواداران این است که چرا مدیران ناکارآمد پس از خروج از باشگاه بازخواست نمی شوند؟

- دقیقا! شما ببینید با شفر که انسانی اخلاقی بود چه برخوردی شد در حالی که خیلی بهتر در فضایی دوستانه می شد او را مجاب به جدایی کرد. اتفاقا ما نهادهایی داریم مانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و از آنها بالاتر وزارت اطلاعات. چون این اتفاقات در این دو باشگاه تبعات و پیامدهای اجتماعی دارد اتفاقا باید در انتخاب هیأت مدیره این دو باشگاه هم نظارت این مراجع لحاظ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    1 7
    جوک نگو . مجلس که با تجمع یکمشت دلقک به اسم هوادار زود جلسه گذاشت مسعود کیسه بیت المالو شش دانگ بذاره جلوی آبی و قرمز کم نیارن . !
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      3 0
      بله به نظرم حرف شما درسته البته لحن تون زشت. نباید از بیت المال برای این دو تیم هزینه کنن. ولی باید مانند تمام کشورهایی که فوتبال درون اون ها حرفه ای شده کاری کنن که این تیم ها با این حجم هوادار نیازمند دیگران نباشن. وقتی "صداوسیما" اول، وسط، آخر هر بازی و برنامه های وابسته به بازی های لیگ تبلیغات با تعرفه هر ثانیه حداقل...دقت کنید حداقل یک میلیون تومان پخش می کنه و همه می دونن که طرف تا کل هزینه رو از پیش نده یک ثانیه از اون آگهی پخش نمی شه؛ چیزی به اسم حق پخش رو نمی ده . وحتی از لحاظ شرعی هم مشکلی نمی دونه این رو و مثل تمام دنیا منبع اصلی درآمد باشگاه ها رو می بنده. وقتی هیچ کارخانه فولاد و مجتمع نفتی و ... مالک تیم نیست خوب چاره چیه؟ ریشه مشکلات این دو باشگاه ساختار غلط صداوسیما در برنامه های ورزشی و نپرداختن هزینه برای چیزی که ده ها برابرش درآمد داره و ساختار غلط باشگاهداری هست. حالا لباس و اسپانسر و بلیط فروشی هم که بماند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس