کد خبر 1131644
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۳
مغز نمایه

ماندگاری در اذهان دیگران کاری دشوار، اما امکان پذیر است. راز موفقیت در این کار درون کلماتی نهفته است که از دهان شما خارج می‌شود.

به گزارش مشرق، اگر می‌خواهید هرگز از حافظه کسی پاک نشوید، باید به شما بگوییم این کار بسیار دشوار، اما ممکن است.

بیشتر بخوانید:

۶ راهکار تنفسی برای مقابله با استرس

راز موفقیت در این کار درون کلماتی نهفته که از دهان شما خارج می‌شود. پس با ما در ادامه این گزارش همراه شوید تا راه و روش ماندگاری در اذهان را با شما در میان بگذاریم.

حرف بزنید تا تأثیرگذار باشید

شما می‌توانید در یک جمع ساکت بنشینید و اجازه دهید بحث پیرامون شما بچرخد، اما سکوت تصویر ماندگاری از شما در ذهن دیگران ثبت نمی‌کند.

حرفتان را قاطعانه بزنید، بدون آن که اجازه دهید ترس و خجالت بر اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارد. سوالاتی که ذهن شما را مشغول کرده بپرسید، حتی اگر پیش پا افتاده باشند و همچنین حرف‌های دل خود را به راحتی بیان کنید.

جسور باشید یا حتی جنجال برانگیز

اکثر مردم از ترس اینکه حرمتشان با شنیدن حرفی مخالف نظر آن‌ها بشکند از مطرح کردن موضوعات بحث برانگیز و جنجالی اجتناب می‌کنند، اما یکی از رازهای فراموش نشدن، جسارت در صحبت درباره موضوعات بحث برانگیز بدون توهین به دیگران است.

ابتکار یا سنت شکنی در مواردی خاص

گاهی سنت شکنی‌های هر چند ساده و کوچک می‌تواند تصویر شما را در ذهن دیگران ثبت کند، مثلا می‌توان به سوالات کلیشه‌ای مانند «حال شما چطور است یا الان چکار می‌کنی» به جای پاسخ‌های تکراری که تاکنون هزار بار شنیده‌ایم کمی خلاقیت به خرج دهید و با یک جواب طنز و متفاوت طرف مقابل را غافلگیر کنید. یادآور می‌شویم که در کنار روحیه طنازی خود، ادب را حتما رعایت کنید تا به جای یک خاطره خوش لحظاتی تلخ به بار نیاورید.

اعتماد به نفس و زبان بدن

پایندی به چند اصل در قانون زبان بدن می‌تواند موفقیت شما را در جاودان ماندن یاد و خاطره تان تضمین کند. رفتارهایی، چون محکم دست دادن، صاف ایستادن و تماس‌های چشمی هنگام صحبت یا گوش دادن از این موارد مهم است.

برانگیختن احساسات

مردم شاید حرف یا کاری که شما با آن‌ها کرده‌اید را فراموش کنند، اما احساسی که در دلشان ایجاد کرده‌اید را هرگز. تعریف یک داستان تأثیرگذار از زندگی خودتان، خنداندن طرف مقابل یا عذرخواهی از صمیم قلب بابت یک اشتباه می‌تواند در این باره موثر باشد.

هنر گوش دادن و تعامل

این کار کمی سخت‌تر از آنچه به نظر می‌رسد خواهد بود، زیرا اکثر مردم حین گوش دادن به حرف‌های دیگران، جای تمرکز به صحبت‌های طرف مقابل در فکر آماده کردن نظرات بعدی خود در ذهنشان هستند تا در فرصتی مناسب ضمن قطع کردن نطق شخص نظر خود را بیان کنند؛ بنابراین اگر شما این گونه عمل نکنید، در ذهن او باقی خواهید ماند.

تاثیر جادویی یک لبخند

شما می‌توانید با یک لبخند در اولین ملاقات با دیگران موجی از احساسات خوب را روانه ذهن آن‌ها کنید و همچنین این کار موجب می‌شود تا افراد حاضر در آن جمع نیز با روی گشاده از شما استقابل کنند که این کلید همان تأثیر ماندگاری است که درباره‌اش صحبت می‌کنیم.

سوال بپرسید

اگر بتوانید طرف مقابل را ترغیب به بیان ابعاد گوناگون شخصیتش کنید، به شما اطمینان می‌دهیم که هرگز فراموش نخواهید شد. شما باید با هوشمندی سوالاتی را بیان کنید که پاسخ آن‌ها تنها یک بله یا خیر نباشد. باید به او نشان دهید که به آگاهی از زوایای پنهان شخصیتش علاقمند هستید.

از نام طرف مقابل استفاده کنید

شما هم اگر نام خود را از زبان شخصی بشنوید، احتمالا با خود می‌گویید حتما برایش بسیار مهم هستم که اسم مرا به خاطر سپرده است، مخصوصا اگر او فقط یک بار با شما ملاقات کرده باشد. در حقیقت همه مردم چنین حسی دارند و این موضوع برایشان خوشایند است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس