کد خبر 46130
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۸

"نه" گفتن يکي از مهارت هاي ضروري زندگي است که در صورت نداشتن اين توانايي با مشکلات زيادي روبرو مي شويم.

به گزارش مشرق، بسياري از مشکلات ما ناشي از عدم توانايي در "نه" گفتن است. خبر خوش آنکه اين مهارت قابل يادگيري است و با رعايت کردن برخي نکات به راحتي مي توان "نه" گفت.
مجله تاپ سانته در گزارشي برخي روشهاي کمکي نه گفتن را برشمرده و ياد آور شده است: اين نکته ها را شجاعانه به خود تاکيد کنيد تا ياد بگيريد بدون خجالت کشيدن "نه" بگوئيد.
1. بگوييد "نه" : آرامش داشته باشيد و آرام نفس بکشيد
کنترل بدن و رفتارتان در مقابل ديگران ضروري است. ياد بگيريد وقتي تنها هستيد تمرين آرامش و نفس کشيدن کنيد. به اين ترتيب، روزي در جايي که هستيد به شما امکان رد مخاطب تان را مي دهد ، با واکنش به طرف مقابل ، شما خواهيد توانست نفس هايتان را کنترل و علائم تنش را محو کنيد. يک نفس عميق در حالي که راست ايستاده ايد مانند کسي که اعتماد بنفس دارد ميتواند در اعتماد به نفس شما بسيار موثرباشد.
2. قبل از "نه" گفتن کمي فکر کنيد
از شما تقاضاي پول مي کنند؟ همکاري از شما در مورد تغيير برنامه تان سوالي مي پرسد؟ نوجوان تان از شما مي خواهد به تنهايي به شهربازي برود؟ براي هر سوالي زمان براي فکر کردن لازم است. خيلي ساده اين را به آن کساني که از شما درخواستي دارند بگوييد. اين امر نشان مي دهد نمي توانند پاسخ مثبت شما را بدست بياورند و در صورت امتناع ، اين به شما فرصت لازم را مي دهد تا استدلال هايي براي "نه" گفتن در ذهنتان پيدا شود.
3. رکورد شکستن را انتخاب کنيد
شما مي گوييد "نه"، اين خوب است .اگر سوال کننده اصرار کرد، به روش هاي مختلف از آن استدلال هاي او خارج شويد. بدون اين که دنبال توجيه جديدي بگرديد، استحکام خود را نشان دهيد. شما بايد به همان حالت و با سياست اما بدون هيچ خشونتي بايستيد . شما ميتوانيد رکورد استقامت را بشکنيد.
4. يک " نه " تاکتيکي بگوييد
يک "نه " با خشونت و بي رحمانه را تکرار نکنيد، در پاسخ تان محکم و روشن باشيد و امتناع تان را نشان دهيد. توسط " متاسفم اما اين بار امکان پذير نيست ". در مقابل ، اجتناب کنيد از گفتن " نه ... اما " چرا که بلافاصله، فاصله اي بين شما و آن شخص ايجاد مي شود.
5. " نه " تهديد نيست جرات گفتنش را داشته باشيد
"نه" گفتن از خود خواهي يا ترس و سود شما نيست . حتي اگر طرف مقابل تان شما را در دنيا گناهکار بداند و بگويد :" تو آدم خوبي نيستي "، سعي کنيد با خنده به او بگوييد" بله ، امروز آدم خوبي نيستم !". حتي به تهديد احساساتي نشويد.
6. درمقابل افکار منفي هوشيار باشيد
اين افکار غالباً تحريف واقعيت است که ما بايد نسبت دادن را ياد بگيريم: اين دليل نمي شود که شما براي موافقت نکردن با يک ساعت بيشتر ماندن در دفتر کار فردا اخراج شويد. دوست شما براي يک بار که نتوانستيد با او به بازي تنيس برويد شما را ترک نمي کند ، بايد اين افکار منفي را تغيير دهيد ، " من حق دارم يک مقدار از وقتم را براي خودم استفاده کنم " يا باز هم " من هم مثل همه آن چيزي را که مي خواهم بيان مي کنم ."
7. براي " نه " گفتن يک کلمه ديگر را جايگزين کنيد
شما دعوت دوستتان را براي يک روز خريد رد مي کنيد؟ براي بعد از تمام شدن خريداش به يک چاي دعوتش کنيد: او خريدهايش را به شما نشان مي دهد! اين نشان دهنده ي اين است که "نه " گفتن شما با آرامش بوده ، و باعث کاهش آن شده. اين راه حل به طرف مقابل شما نشان مي دهد . اين تمايل شما باعث از بن رفتن حساسيت نه گفتن شما مي شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس