وزیر خارجه اردن

وزیر خارجه اردن تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت ۴۹۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم کرد و از جامعه بین المللی خواست برای توقف نقض قوانین بین المللی بر اسرائیل فشار آورد.

به گزارش مشرق، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که اردن، برنامه رژیم اسرائیل در ساخت ۴۹۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

۵ کشور اروپایی خواستار توقف شهرک‌سازی اشغالگران شدند

او در توئیتی که امروز جمعه منتشر کرد، گفت:« تصمیم اسرائیل، نقض قوانین بین المللی و استمرار اقدامات غیرقانونی است که راه حل دو دولتی و فرصت های تحقق صلح فراگیر را از بین می‌برد.»

بیشتر بخوانید:

واکنش اردن به تداوم شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری

وزیرخارجه اردن همچنین از جامعه بین المللی خواست یک موضع آشکار در مخالفت با این اقدامات رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و به منظور حفظ صلح و قوانین بین المللی برای توقف این تجاوزگری‌های اسرائیل اعمال فشار کند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» خبر داده است که تل‌آویو قصد دارد طی روزهای آتی ساخت حدود ۴۴۰۰ واحد مسکونی صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری را تصویب و ابلاغ کند و به دنبال آن شورای عالی برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ساخت ۲۱۶۶ واحد مسکونی در کرانه باختری را تصویب کرد.

این گزارش در حالی است که مقامات اماراتی، پیش‌تر، اعلام کرده بودند که تل‌آویو در پی توافق عادی‌سازی روابط با این کشور، اجرای طرح اشغال کرانه باختری را تعلیق کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس