کد خبر 1131210
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
بهانه آوردن برای خوشبختی ممنوع! - کراپ‌شده

اقبال و سرنوشت، بهانه برخی از افراد است که از خوشبخت شدن فرار می‌کنند.

به گزارش مشرق، انسان‌های ناامید و بهانه گیر همیشه و در هر نقطه‌ای از جهان وجود دارند و اگر آن ها، افراد خوشبخت و آرامی را می‌بینند باید به این نکته توجه کنند که این افراد، خودشان خواسته اند خوشبخت باشند و اقبال و سرنوشت، صرفا واژه و بهانه‌های انسان‌های بهانه گیر، ناامید و بی مسئولیت است.

بیشتر بخوانید:

بهترین راه‌ها برای داشتن زندگی باکیفیت

گاهی باید ایرادهای خود را پذیرفت و تمام تلاش خود را برای برطرف کردن آن‌ها انجام داد و در بیان کردن ایراد خود و فرد مقابل اغراق نکرد.

برای خوشبخت بودن، گاهی باید واقع بین بود و به جای بد و بیراه گفتن به زمین و زمان و مقایسه‌های نادرست، به خوبی صحبت کرد، تغییر کرد و بهتر شد.

به طور کلی، شرایط، معلول افکار و رفتار انسان هاست و اگرچه زندگی، صحنه جنگ نیست، اما به طور مطلق شهر آرزوها هم نیست و باید برای دست یافتن به آرزوها تلاش کرد.

انسان برای موفق و خوشبخت شدن باید منطقی باشد و واقعیت‌ها را بپذیرد و به هیچ عنوان فریب ظاهر زندگی دیگران را نخورد٬ چرا که هر یک از ما انسان ها، صرفا لبخند و داشته‌های دیگران را می‌بینیم و نه تاوان‌های سنگینی که در قبال آن پرداخته اند.

راحیل شمسایی روانشناس، در رابطه با احساس خوشبختی انسان ها اظهار کرد: انسان‌ها خوشبخت متولد نمی‌شوند و این خودشان هستند که خوشبختی را می‌سازند و برای این منظور هم تا تغییر مثبت نکنند، نمی‌توانند هیچ نوع تغییری را به وجود آورند و باید در مرحله اول، آرامش را در درون خود جستجو کنند نه بیرون.

وی بیان کرد: گاهی انسان‌های متأهل پیش خود فکر می‌کنند که شاید اگر مجرد بودند، حال بهتری داشتند یا اگر شریک زندگیشان فرد دیگری بود، خوشبخت‌تر بودند که در این خصوص تأکید می‌کنم زندگی مشترک برای هیچ فردی ایده آل نیست.

شمسایی تصریح کرد: هر فردی در زندگی خود، آرزوهایی دارد که محقق نمی‌شوند٬ چرا که هیچ زندگی مجردی و متأهلی، رویایی و بدون مشکل نیست.

این روانشناس گفت: اینکه افراد حال خوب یا بدی داشته و خوشبخت باشند یا نباشند، هیچ گونه ارتباطی به اقبال، سرنوشت و شرایط آن‌ها ندارد٬ به همین دلیل اگر افراد در شرایط فعلی خود، احساس بازندگی دارند، هر جای دیگری هم که بروند بازنده خواهند بود.

وی تأکید کرد: انسان‌های خوشبخت، برای خوشبختی و حال خوب خود می‌جنگند و تاوان این جنگیدن را نیز می‌دهند و هر جای دنیا هم زندگی کنند٬ خوشبخت هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یعقون IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    2 1
    مردم ازخوشبختی دارن سکته میکنن...!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس