کد خبر 1130720
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
اضطراب

اضطراب شاید یکی از بدترین نوع احساسات انسانی باشد که گاهی اوقات حتی زندگی را به کام افراد تلخ می‌کند و یا آن‌ها را از زندگی و لذت بردن از آن می‌اندازد.

به گزارش مشرق، یکی از رایج‌ترین اختلالاتی که هر فردی می‌تواند دچار آن شود اختلالات اضطرابی است. این اختلال چیزی فراتر از استرس‌ها و اضطراب‌های روزمره‌ای است که ممکن است در زندگی هر فردی رخ دهد، تا جایی که تمام زندگی او را تحت تاثیر قرار داده و از او فردی بی‌قرار و نگران می‌سازد که در بسیاری از مواقع شکننده نیز می‌شود.

اضطراب شاید یکی از بدترین نوع احساسات انسانی باشد که گاهی اوقات حتی زندگی را به کام افراد تلخ می‌کند و یا آن‌ها را از زندگی و لذت بردن از آن می‌اندازد. اضطراب زمانی که موجب رفع مشکل و دردسر شود، مفید است، اما زمانی که با «اگرها» مواجه شوید، خود اضطراب نیز می‌تواند به یک مشکل تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

اگر شما هم اختلال عمومی اضطراب و یا همان GAD را تجربه می‌کنید احتمالاً دچار اضطراب مزمن و مداوم نیز خواهید بود. در نتیجه به احتمال زیاد بسیاری از نزدیکانتان نیز شما را به عنوان فردی عصبی و یا نگران می‌شناسند و همین موضوع نیز شما را تا حدودی کلافه کرده یا اعتماد به نفستان را کاهش داده است.

نگرانی و استرس و اضطراب یکی نیستند، اما بیشتر وقت‌ها آن‌ها را به جای هم به کار می‌بریم. همه‌ ما در زندگی، استرس و نگرانی و اضطراب را گه‌گاه تجربه می‌کنیم. درصد زیادی از افراد دچار اختلال اضطراب هستند و خیلی‌ها نیز دچار استرس‌های مداوم‌اند. اما اگر از این افراد بپرسید چه احساسی دارند؛ اضطراب، نگرانی یا استرس، احتمالا نمی‌توانند تفاوت میان این‌ها را تشخیص بدهند و همه را یکی می‌دانند.

اضطراب یک نوع غریزه طبیعی است که در هر فردی ایجاد می شود و کنترل آن بستگی به شدت آن دارد. برخی از آن‌ها کاملا قابل مهار است و برخی دیگر نیاز به درمان خاص دارد. انواع اختلالات اضطرابی وجود دارد که فرد را درگیر خود می کند.

زهرا امام روانشناس و مشاور درباره راهکار برای درمان اضطراب، اظهار کرد: رفتار درمانی شناختی حاصل چندین دهه کار پژوهشی است، این یک درمان قطعی برای همه مشکلات نیست، اما شواهد و پژوهش‌های محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد این درمان برای خیلی از افراد مفید واقع می‌شود.

این روانشناس درباره آرام سازی، تصریح کرد: شاید فکر کنید نحوه آرام سازی را بلد هستید، برای تصور اینکه آرام سازی در هنگام اضطراب چطور به شما کمک می‌کند، ابتدا به احساسات بدنی خود در هنگام اضطراب توجه کنید، آیا شانه‌های شما منقبض و به سمت بالا جمع شده است؟ ابروهایتان گره کرده است؟ مهارت‌های آرام سازی به شما کمک می‌کند در بدنتان تغییراتی مثبت و واقعی ایجاد کنید.

امام خاطرنشان کرد: باید یاد بگیرید حداقل یکی از فنون آرام سازی را آنقدر انجام دهید که درون شما نهادینه شود، یادگیری این تکنیک‌ها کار راحتی است و با یک بار تمرین هم می‌توان به آن‌ها مسلط شد و هنگام نیاز انجام داد همچنین ممکن است فقط روی تکنیکی کار کنید که برای شما مفیدتر است یا ترجیح دهید در زمان‌های مختلف از تکنیک‌های متفاوت استفاده کنید.

گفتنی است؛ اضطراب از دو منبع سرچشمه میگیرد، تنش جسمانی که شامل نشانه‌های جنگ و گریز است و از هورمون استرس ناشی می‌شود و افکاری که متمرکز بر وقوع خطر در آینده است.

نشانه‌های جنگ و گریز زمانی در بدن ما ظاهر می‌شوند که بخواهند ما را برای فرار یا جنگیدن علیه تهدیدها آماده کنند، این علائم شامل احساس غش یا سرگیجه، تنفس سریع، تعریق، تپش قلب، کرختی و.. است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    عجب ترفندهایی ...مسرور شدیم...
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    3 0
    چند ترفند؟ متن را بخوانید ! من که ترفندی ندیدم
  • احمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    الان دقیقا اون چند تا "ترفند حیرت انگیز درمان اضطراب" کجاست؟؟!! همین که خودمون بریم فنون آرام سازی رو یاد بگیریم!؟
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    مقاله که ففط اضطراب رو توضیح داده ترفندهاش کجا هستند؟
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    ممنون از مقالتون ترفندها در واقع همان رفع مشکلات است.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 0
    اگر کسی بیش از حد معمول اضطراب داشته باشد باید به روانپزشک مراجعه کند ودارو بگیرد نه به روانشناس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس