اکبر ترکان

امثال آقای ترکان باید توضیح بدهند که آیا قبل از دولت فعلی و در شرایط بدون برجام، شاهد دلار 31 هزار تومانی بودیم؟

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: این پرسش را روزنامه وطن امروز در واکنش به سخنان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه مطرح کرد. ترکان اخیرا گفته بود: «تا زمانی که همه کشور صددرصد به‌طور کامل دست این طیف (اصولگرایان) نیفتد، نمی‌گذارند کار کشور جلو برود اما اگر همه چیز را دست خودشان بدهیم، می‌روند و به اسم حرکت عزتمندانه همه روابط بین‌المللی و موافقت‌ها را گرفته و حل می‌کنند».

وطن امروز در واکنش به سخنان مشاور سابق روحانی می‌نویسد: به نظر می‌رسد مرز میان حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدت آقای ترکان و البته برخی دیگر از صاحب‌نظران و مهره‌های فکری - عملیاتی تاثیرگذار در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با یکدیگر خلط شده است! گویا ایشان فراموش کرده‌اند دولت متبوع آنها، از مهرماه 92 تا تیرماه 94، اقتصاد داخلی و حتی آب خوردن مردم را معطل «توافق هسته‌ای» با اعضای 1+5 و در رأس آنها آمریکا کرده و پس از آن نیز بلافاصله «برجام» را به خط‌کش و مقیاسی برای تشخیص سره از ناسره تبدیل کرد. در آن زمان، منتقدان به دولت هشدار می‌دادند «یک توافق ابطال‌پذیر» نمی‌تواند به مبنایی برای تصمیم‌سازی برای اقتصاد و سیاست خارجی کشور تبدیل شود. بهتر بود آقای ترکان به تقویم نگاهی می‌انداختند و متوجه می‌شدند هنوز دولت آقای روحانی بر سر کار است نه دولتی اصولگرا! قطعاً آقای ترکان نمی‌توانند منکر این حقیقت شوند که متاسفانه افزایش هزینه‌های «خروج دولت ترامپ از برجام»، معلول «جایابی نادرست و خطرناک برجام» در معادلات اقتصادی- سیاسی کشور بوده است. مگر در دولت قبل، با وجود این‌که تحریم‌های چندجانبه شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز علیه کشورمان وجود داشت، شاهد دلار 31 هزار تومانی و سکه 16 میلیون تومانی بودیم؟!

نکته دیگر به اصل ادعای آقای ترکان درباره مذاکره با آمریکا بازمی‌گردد. آقای ترکان به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که گویا دستان دولت در مذاکره با آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری آقای روحانی بسته بوده است! بهتر است ایشان خاطرات قدم ‌زدن کری و ظریف در خیابان‌های لوزان یا مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم هفتگی و بلکه روزانه میان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان و تیم مذاکره‌کننده آمریکایی را در طول برگزاری سلسله ‌مذاکرات برجام مرور کنند تا متوجه ادعای مضحک خود درباره ناتوانی دولت در مذاکره با آمریکا شوند! مذاکرات دولت متبوع آقای ترکان با دولت آمریکا پس از انعقاد برجام نیز در قالب «جلسات کمیته مشترک توافق هسته‌ای» ادامه داشت. این‌که آقای ترکان بدعهدی مطلق دولت اوباما در عادی‌سازی روابط بانکی و اعتباری با ایران و فراتر از آن، خروج یکجانبه دولت ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران را به نام «نظام» و «اصولگرایان» فاکتور می‌کنند، در بهترین و خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، برگرفته از ضعف حافظه ایشان است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    12 0
    اتفاقا حافظه اینها خیلی هم قویه ولی رو حافظه ضعیف بعضی مردم حساب باز کردن
  • IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    11 0
    از چهره اش میباره
  • حیدری IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    10 1
    تا زمانی که ریشۀ تفکر افساد طلبی در این کشور خشکانده نشود ، کشور روی آرامش اقتصادی را نخواهد دید
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      3 0
      خداي واقعي را بيابيد. اين قسم ديوها فقط به دعا و روزه از بين مي روند. آب حيات را بيابيد. ايران را آزاد خواهيم كرد. نه به خواست ما بلكه به اراده خداوندمان. با ما در دعا متحد شويد. دعا سلاح مومن است. از سلاحتون استفاده كنيد. لطفا
  • سعید IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    11 0
    آقای ترکان شما فقط در مورد فسادهای شکل گرفته در بستر مناطق آزاد(شرکتهای صوری،کاغذی) توضیح بده،در آمریکا مناطق آزاد برای مالیات ندادن و فساد شرکتهای بزرگ مثل بوئینگ شکل گرفته ،شما چرا مناطق آزاد را در همه جا گسترش دادید،بجز واردات قاچاق کاربرد دیگری هم سراغ دارید؟
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    11 1
    وقاحت و بی شرافتی همیشگی اصلاحطلبکاران از همین ادعای جناب ترکان قابل درکه
  • DK ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    9 1
    ترکان میخاست گندزدایی کنه از وجهه اصلاح طلبها ولی خودش گند زد
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    9 0
    هیس ! پیرمردها حکومت میکنند. دولت فشل و پیر روحانی با ترکیب اصلاح طلب ها و ادعاها و خسارت هایشان سنگ جلوی پای مردم و نظام ج.ا.ا است.
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      3 0
      احسنت بر شما. هییییییییییییییییییییییییییییییییییس
  • سید IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    10 1
    از سخنان ترکان بوی گند حسادت می آید! ادواً که انقلابیون برای فریب مردم نمی آیند که به هر قیمتی با شیاطین قرارداد ذلت بار علیه کشور امضاء کنند! در ثانی اگر کسی بتواند برای کشور عزت بیاورد جناحش مهم نیست! کما این که اگر اصلاح طلبان تهوع آور به نصایح رهبری گوش می کردند و این گونه ایران را در مقابل غربی ها خوار نمی کردند، کسی به ایشان خرده نمی گرفت!
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    8 0
    به خدا این بی عاری و در عین حال پررویی و گستاخی این اصلاح طلبان که همیشه بدون توجه به گندی که به مملکت زده اند طلبکارانه صحبت میکنند، اعصاب آدم را مریض میکنه!آخه پررویی هم حدی داره به خدا .
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    8 0
    واقعا ادم از پر رویی این جماعت تعجب میکنه. اقتصاد کشور رو نابود کرده اند اما به جای عذر خواهی و کنار رفتن تازه طلبکارم هستن
  • TR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    10 1
    روزی که روحانی رییس جمهور شد دلار 2900 تومان بود. احمدی نژاد در ماههای آخرش توانست با ایجاد مرکز مبالادت ارزی ترمز دلار را بکشد و قیمت آن را کاهش دهد.
  • مهرناز IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    8 0
    ترکان " با دروغ هایتان مردم را فریب دادید " تا دودوره در راس مملکت باشید " بتوانید تفکرلیبرال سرمایه داری را با دزدی وفساد و.واردات اجناس خارجی " ثروت اندوزی کنید " کاخ نشین شوید " راهبرد چشم گیر شما اصلاح طلبان " با دلار 31 هزارتومانی خوش درخشیدید.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    6 0
    این ... فکر منافع خودش هست
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    8 0
    این یکی به وقت بد باید جواب بده.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    7 0
    طلبکار هستن؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    3 0
    پرونده جنایت و خیانت های دارودسته اینها و این ترکان آنقدر سیاه ولبریز شده که آلزایمر آنها دیگر اجازه تامل و مرور اعمال و کردار گذ شته اشان را به آنها نمی دهدو لذا کودنی و فراموشی در جسم اینها امری کاملا طبیعی است.
  • a IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 0
    ایشان و طایفه برجامیان دستشان بسته است که کلید کشور را به آمریکا بدهند خوب شد این مذاکراتشان نگرفت وگرنه تا تحویل تمام اسناد مملکت به اونا از مذاکره کوتاه نمی آمدند
  • احمد IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    3 0
    خیلی روی حرف های آقای ترکان حساب نکنید! ایشان وزیر هم بود فرد قویی نبود و نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس