کد خبر 1130482
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
ترامپ نتانیاهو معامله قرن نمایه فلسطین اسرائیل امریکا

علیرغم حمایت‌های شدید واشنگتن از رژیم صهیونیستی، نتایج نظرسنجی جدید «پیو» نشان می‌دهد که تنها ۲۷ درصد از یهودیان آمریکا از «دونالد ترامپ» حمایت می‌کنند.

به گزارش مشرق، نتایج جدیدترین نظرسنجی مؤسسه «پیو» نشان می‌دهد علی‌رغم حمایت قاطعانه کاخ سفید از رژیم صهیونیستی، رأی‌دهندگان یهودی آمریکا چندان تمایلی به پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) ندارند.

بیشتر بخوانید:

نقش اقلیت‌های مذهبی در انتخابات آمریکا / لابی اسرائیل چقدر فعال است؟

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، علی‌رغم آنکه ترامپ سفارت آمریکا را به قدس انتقال داد، از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین به‌علاوه آلمان) خارج شد و توافق صلح میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با اسرائیل را میانجیگری کرد، اما یهودیان آمریکا ظاهراً در مقایسه با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا که ترامپ به عنوان یک تاجر وارد رقابت‌ها شد، حاضر به حمایت از او نیستند.

طبق نتایج نظرسنجی مؤسسه پیو، ۷۰ درصد از یهودیان آمریکا در صدد هستند در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا به «جو بایدن» نامزد دموکرات، رأی دهند و تنها ۲۷ درصد از یهودیان آمریکایی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، از ترامپ حمایت کردند.

نتایج نظرسنجی پیو مشابه نظرسنجی ماه گذشته «مؤسسه حوزه انتخابیه یهودیان» است که در آن بایدن حمایت ۶۷ درصدی رأی‌دهندگان یهودی را جذب کرد و ترامپ تنها از حمایت ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان یهودی بهره‌مند شده بود.

بیشتر بخوانید:

چند نکته در خصوص اشتباه استراتژیک امارات

طبق گزارش هاآرتص نتایج نظرسنجی پیو در حقیقت ضربه‌ای به حزب جمهوری‌خواه به حساب می آید که امیدوار بود که ژست ترامپ در قبال اسرائیل احتمالاً در انتخابات و جلب حمایت یهودیان آمریکا نقش مؤثری ایفا خواهد کرد اما نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان یهودی بیشتر به مسائل اجتماعی و اقتصادی اهمیت می‌دهند نه مسائل سیاست خارجی.

نظرسنجی پیو در بین ۱۰ هزار رأی‌دهنده آمریکایی با اعتقادات متفاوت و در بازه زمانی ۳۰ سپتامبر و پنجم اکتبر (۹ تا ۱۴ مهرماه) برگزار شده است و مربوط به زمانی است که ترامپ پس از ابتلا به کرونا در بیمارستان «والتر رید» بستری شده بود.

طبق این نظرسنجی، لاتین‌تبارهای کاتولیک، ملحدان،‌ سیاهپوستان پروتستان و آن دسته از رأی‌دهندگانی که وابستگی خاصی به دین مشخصی ندارند، نیز بیشتر به سمت بایدن گرایش داشتند.

نتایج نظرسنجی پیو نشان داد که ترامپ بیشتر در بین مسیحیان سفیدپوست از حمایت بالایی برخوردار بود که البته حمایت این گروه از رئیس‌جمهور آمریکا در مقایسه با نظرسنجی‌های تابستان سال جاری کاهش یافته است.

طبق این نظرسنجی، حدود ۵۲ درصد از کاتولیک‌های سفیدپوست از ترامپ حمایت کردند و ۴۴ درصد گفتند که به بایدن رأی خواهند داد و این در حالی است که در تابستان سال جاری میلادی، ۵۹ درصد از کاتولیک‌های سفیدپوست از ترامپ و ۴۰ درصد از بایدن حمایت کرده بودند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    1 0
    حزب دموکرات دست یهودی های گلوبالیست مثل جرج سورس و بلومبرگ و جان کری و... است ، ترامپ تاحدودی ضدشونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس