علی باقری کنی نمایه

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: موجب تعجب است که کشورهایی که از تحریم ملت ایران لذت می‌برند و هر روز فشار تحریم را بیشتر می‌کنند، با چه رویی در برابر ملت ایران دَم از حقوق بشر می‌زنند.

به گزارش مشرق، در دیدار علی باقری کنی معاون اموربین‌الملل قوه قضائیه و اشتفان شُلتس سفیر اتریش، طرفین درباره ظرفیت‌های همکاری دوجانبه در عرصه‌های حقوقی و قضایی گفت‌وگو کردند.

دبیر ستاد حقوق بشر در این دیدار با اشاره به تضاد رفتاری و گفتاری برخی دولت‌های غربی در موضوع حقوق بشر، گفت: اشک تمساح ریختن برای حمایت از چند مجرم که طی یک فرایند قانونی محکوم به مجازات شده‌اند از یکسو و حمایت و پشتیبانی از رژیم‌های خونخوارترین رژیم‌ها از جمله صهیونیست‌ها و سعودی‌ها که مسؤول کشتار هزاران انسان بی‌گناه در فلسطین و یمن با انواع و اقسام ابزار تسلیحات و تجهیزات پیشرفته نظامی هستند از َسوی دیگر، بی‌صداقتی و رویکرد مزورانه این کشورها در حمایت از حقوق بشر را اثبات می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اهتمام دستگاه قضایی برای مقابله با تروریسم پزشکی آمریکا

باقری کنی افزود: از کشورهای غربی پشتیبان رژیم‌های صهیونیستی و سعودی می‌خواهیم در سیاست‌های حقوق بشری خود قدری هم حقوق بشر را مدنظر قرار دهند و همیشه منافع نامشروع خود را ملاک برخورد با انسان‌ها قرار ندهند.

معاون اموربین‌الملل قوه قضائیه در بیان تفاوت نگاه حقوق بشری غربی‌ها و جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نگاه و رویکرد حقوق بشری کشورهای غربی برخاسته از سیاست‌های آنهاست، چراکه سیاست‌های آنهاست که جهت رویکرد حقوق بشر، آنها را تعیین می‌کند؛ اما مبانی حقوق بشری‌ جمهوری اسلامی، تعیین کننده سیاست‌های کشور است و در این راستا علی‌رغم فشارهای همین کشورهای مدعی حقوق بشر، با افتخار از ملت‌های مظلوم از جمله فلسطین و یمن حمایت می‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به ادعای طرفداری غربی‌ها از حقوق بشر، اظهار کرد: کشورهایی که آحاد مردم ایران را بدون هیچ استثنایی تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داده‌ و حق حیات و حق بر سلامتی آنها را که جزو حقوق اولیه هر انسان است مورد تهدید جدی قرار داده‌اند، نمی‌توانند مدعی حقوق بشر باشند.

باقری کنی افزود: موجب تعجب است که کشورهایی که از تحریم ملت ایران لذت می‌برند و هر روز فشار تحریم را بیشتر می‌کنند و در این مسیر حتی به کودکان معصوم بیمار هم رحم نمی‌کنند، با چه رویی در برابر ملت ایران دَم از حقوق بشر می‌زنند.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: این روزها خواهد گذشت؛ کما اینکه ملت ایران روزهای سخت‌تری را پشت سر گذاشته‌ است، ولی ملت ایران اقدام‌های ضد انسانی برخی کشورهای اروپایی را نه می‌بخشد و نه فراموش خواهد کرد.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به زمینه‌های متعدد همکاری حقوقی و قضایی میان ایران و اتریش از گسترش این همکاری‌ها استقبال کرد و با اشاره به نوآوری‌های قضایی در جمهوری اسلامی آمادگی دستگاه قضایی ایران را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات کشورمان با دستگاه قضایی اتریش اعلام کرد.

«اشتفان شُلتس» سفیر اتریش نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری‌های قضایی میان دو کشور گفت: اتریش و ایران از روابط تاریخی و فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند که مبتنی بر اعتماد متقابل است.

وی تأکید کرد: هیچ کشوری به اندازه‌ ایران در دوران پساکرونا، امکان رشد سریع اقتصادی ندارد، زیرا هیچ کشوری مانند ایران جمعیت جوان و فعال منابع طبیعی غنی و اراده برای پیشرفت ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    3 4
    تا حالا کجا بود این دبیر حقوق بشر...خواب تشریف داشتن...
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      9 3
      منتظر بود بینه صدا از دولت برجام باز برای احقاق حقوق مردم ایران در میاد یانه
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    9 2
    دارو تحریم نیستیم چون درداخل دلارهای دارو قورت داده میشه وتعدادی به اسم تولید کننده دارو،دارور را انحصاری گردند تا تحریم باشد وبه قیمتهای نجومی بفروشند-دارو های خارجی دربازار ازاد پیدا میشه با قیمت دلار آزاد که همه دزدها ازاین خوان نعمت بهره مند شوند
  • CA ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    چرا دارو تحریمه و سلاح تحریم نیست، این دیگه چجور تحریمیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس