کد خبر 1130395
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
نتایج نهایی کنکورهای دکتری و ارشد هفته آینده اعلام می شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی کنکورهای دکتری و کارشناسی ارشد هفته آینده اعلام می شود.

به گزارش مشرق، فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور  افزود: بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده نتایج آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد سال ۹۹ در هفته آخر مهرماه اعلام می شود.

وی افزود: آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ در مردادماه و آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ در روزهای ۱۶، ۱۷ و  ۱۸ مرداد ۹۹ برگزار شده اند.

بیشتر بخوانید:

کار کاسبان کنکور به ابتذال رسید

آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اولین آزمون کشوری در ایام کرونا بود که برگزار شد. این آزمون صبح پنجشنبه ۹ مردادماه ۹۹ برگزار شد.

در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۹ تعداد ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد در جلسه آزمون حاضر بودند. از میان حاضران در جلسه آزمون تعداد ۱۱۶ هزار و ۴۰ نفر در آزمون دکتری ۹۹ مجاز شدند و پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته تعداد ۸۷ هزار و ۴۴۵ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند. 

اسامی ۴۱ هزار و ۳۶۲ نفر برای فرآیند مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی شده‌ است و ظرفیت پذیرش مقطع دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ در دانشگاه‌های دولتی ۱۳ هزار و ۹۸۱ نفر و در دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۱۰ هزار نفر اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

تعیین تکلیف کنکور مشمولان نظام قدیم از زبان نماینده مجلس

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ در روزهای پنجشنبه ۱۶ مرداد، جمعه ۱۷ مرداد و شنبه ۱۸ مرداد ۹۹ برگزار شد.

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۰ درصد در جلسه آزمون حاضر شدند. از میان حاضران در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ تعداد ۴۲۴ هزار و ۲۷۶ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و تعداد ۲۲۹ هزار و ۳۹۷ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند. 

ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ میزان ۱۵۷ هزار نفر اعلام شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس