کد خبر 1130303
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
تصاویر زیبا از مسجد شیخ لطف‌الله

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سؤال از وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان شد که چرا وزارت‌خانه نسبت به موضوع مسجد شیخ لطف‌الله و مرمت گنبد آن کوتاهی داشته است.

به گزارش مشرق، عباس مقتدایی، امروز پیرامون طرح سؤال از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص عدم توجه و اقدامات لازم به موضوع مسجد شیخ لطف‌الله و مرمت گنبد آن، اظهار کرد: با توجه به اهمیت گنبد مسجد شیخ‌ لطف‌الله که آوازه‌ای جهانی دارد و در سطح ملی و بین‌الملل از اهمیت بالایی برخوردار است، در چند هفته گذشته بازدیدی میدانی از خسارت‌های که عمدتاً ناشی از گذر زمان است، از این گنبد داشتم.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت مرزهای هوایی کشور برای گردشگران خارجی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این بازدید میدانی مشهود بود که عدم رسیدگی به این گنبد و آسیب‌هایی که بر آن وارد شده است موجبات تخریب بیشتر و یا صدمات تدریجی بر اثر برف و باران، سرما و گرما ایجاد می‌شود را تشدید می‌کند.

 وی افزود: در ابتدای امر ضمن مکاتباتی با وزارت‌خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار پیگیری بیش از پیش این موضوع شدم و اکنون با توجه به اینکه فصل سرما در راه است و بارندگی‌های آینده می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به گنبد مسجد شیخ لطف‌الله وارد کند و با توجه به آنکه اقدامات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در حدی نبوده است که جوابگوی نیاز این اثر مهم تاریخی، معماری و هنری باشد، از وزیر میراث سؤالی را مطرح کردم.

جزئیات سوال از وزیر میراث فرهنگی

وی در ادامه به تشریح جزئیات سؤال مذکور از وزیر میراث فرهنگی پرداخت و اذعان داشت: در سؤال از وزیر مربوط بیان شد که چرا وزارت‌خانه نسبت به موضوع مسجد شیخ لطف‌الله و مرمت گنبد آن کوتاهی داشته و در حدی که شایسته اقدامات بوده است، اقدامات لازم تاکنون صورت نگرفته است؟

مقتدایی متذکر شد: البته کارهایی پیرامون موضوع مدنظر صورت گرفته است اما واقعیت این است که این روند و سرعت که در حال اقدام هستند، جوابگوی مسجد شیخ لطف‌الله نیست، مسجد شیخ لطف‌الله یک اثر گران‌بهای تاریخی است که باید به آن رسیدگی شود، اصفهان و معماری آن و به خصوص مسجد شیخ لطف‌الله مورد بی‌مهری جدی قرار گرفته است.

نباید در این کوران مشکلات اقتصادی از موضوع فرهنگ و میراث ملی غافل شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه نمایندگان ملت پیگیری‌هایی است که منتج به نتیجه شود و بنده برای به نتیجه رسیدن ترمیم و مرمت مسجد شیخ لطف‌الله اهمیت ویژه‌ای قائل هستم، اگر چه موضوعات بسیار مهمی نظیر معیشت مردم و موضوعات اقتصادی اولویت دارد اما نباید در این کوران مشکلات اقتصادی از موضوع فرهنگی، هنری و میراث ملی کشور غافل شویم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس