بررسی۲۰ وعده مونسان در آستانه گرفتن رای اعتماد مجلسی ها

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: در هر جایی که آثار تاریخی به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده باشند، را پیگیری کرده و به کشور بر می‌گردانیم.

به گزارش مشرق، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در پاسخ به این سؤال که قاطع بفرمایید چه میزان از آثار تاریخی ایران در خارج از کشور است؟ آیا می‌توان در دوره ۴ ساله تمام آثار ایران را از سایر کشورها بازگرداند؟ اظهار داشت: سؤال سختی است! یک سری از آثار رسمی و قبل از کنوانسیون‌های جهانی به خارج از کشور رفته و یک سری هم به صورت قاچاق از ایران خارج شده است.

بیشتر بخوانید:

خسارت ۲۵۰هزار میلیاردی ریالی کرونا به بخش گردشگری

علی اصغر مونسان افزود: در هر جایی که آثار ایرانی را شناسایی و پیدا کرده، بلافاصله اقدامات حقوقی خوبی را انجام داده‌ایم که در این راستا در دولت دوازدهم بیش از ۲۷۰ قلم اشیا تاریخی بسیار نفیس شناسایی و به کشور بازگردانده شد.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با بیان اینکه این آثار در دوره ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، دوران تحریم و جنگ اقتصادی به کشور بازگردانده شد، خاطرنشان کرد: یک محموله هزار و ۴۰۰ قلمی کالا و سردیس هخامنشی را در آمریکا شناسایی و جلوی حراج  آنها را گرفته و به کشور بازگرداندیم.

مونسان با تأکید بر اینکه رویکرد بازگرداندن اشیای تاریخی به کشور همچنان تداوم دارد، تصریح کرد: در هر جایی که آثار تاریخی به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده باشند، را پیگیری کرده و به کشور بر می‌گردانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    تا الان کجا بودی؟
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 0
      زیر باد کولرگازی
  • حامد IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    هیس ساکت! دو دقیقه به دشمن گرو ندید.
  • DE ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    آثار تاریخی ایران در خارج از کشور را باز می‌گردانیم// قربونتون بعدش هم عتیقه های ایران را برگردانید کلی اصلاحاتچی پناهنده و فراری داریم .مرحله سوم هم فسیل های خارج از کشور را برگردانید همینجا خودشون را خاک کنند برای تقویت زمین خوبه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس