شناسایی ۱۴۸ کانال و صفحه اجتماعی با موضوع همسریابی و صیغه‌یابی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از اجرای طرح مقابله با کانال‌ها و گروه‌های اجتماعی همسریابی و صیغه یابی توسط کارشناسان دایره رصد و پایش فضای مجازی پلیس فتای استان اصفهان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: یکی از جرائمی که با رصد و پایش هوشمندانه در فضای مجازی با آن مواجه هستیم کلاه‌برداری و سوءاستفاده از کاربران با سوق دادن آن‌ها به صفحات و کانال‌هایی تحت عنوان همسریابی و یا صیغه یابی است.

 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان تأکید کرد: کاربران فضای مجازی باید به این موضوع توجه داشته باشند که هیچ قانونی در زمینه راه‌اندازی وب‌سایت‌ها، کانال‌ها و صفحات اجتماعی با موضوع همسریابی در فضای مجازی نداریم و بنابراین اگر با این‌گونه موارد مواجه شدند بدانند که فعالیت آن‌ها مجرمانه است و تحت تعقیب پلیس فتا و مراجع قضائی هستند.

وی در خصوص ماهیت اصلی این سایت‌ها و صفحات اجتماعی گفت: تنها اقدامی که دائرکنندگان این کانال‌ها و گروه‌ها انجام می‌دهند در مرحله اول کلاه‌برداری و در مرحله بعد سوءاستفاده از مطالب و اطلاعات خصوصی است که کاربران در این کانال‌ها بارگذاری می‌کنند.

مرتضوی در ادامه از اجرای طرح مقابله با کانال‌ها و گروه‌های اجتماعی همسریابی و صیغه یابی توسط کارشناسان دایره رصد و پایش فضای مجازی پلیس فتای استان اصفهان خبر داد و گفت: در این طرح ۱۴۸ کانال و یا صفحه اجتماعی در حوزه همسریابی و صیغه یابی شناسایی و دائر کنندگان آن‌ها پس از شناسایی تحت پیگرد قضائی قرار گرفته و با آنان برخوردهای قانونی لازم صورت گرفت.

این مقام انتظامی ۵ مورد از این کانال‌ها و صفحات اجتماعی را مربوط به استان اصفهان و بقیه را مربوط به سایر استان‌های کشور عنوان کرد و اظهار داشت: قربانیان این سایت‌ها رویه یکسان دارد و تقریباً از همه استان ها مورد سؤاستفاده و یا کلاه‌برداری قرار گرفته بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    25 2
    این انقلاب رو چیزی نمی تونه از پای در بیاره مگر این امور و آلوده کردن جوانها به فساد، شبهه، لهو و لعب. درست همانطور که شهید مطهری در مورد اتفاقات آندلس عنوان کردند. خواهشا به شدت با این سایتها برخورد کنید.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      2 24
      حلال خدا را حرام نکنید؛ صیغه مورد پذیرش دین اسلام و عامل دور بودن از گناهان کبیره می باشد.
  • ح IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    10 19
    من متاسفم برای مدیرانی احمقی که فکری بحال زنای خیابانی نمیکنن ولی اجازه هم نمیدن موسسه صیغه یابی حتی زیر نظرخودشون درست بشه
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      5 0
      صیغه بازها تو مشهد دیگه کاتالوگ دارن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس