کد خبر 1130204
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
«قاسم» دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان/ جدیدترین دستاورد موشکی ایران را بیشتر بشناسید - کراپ‌شده

ائتلاف عربستان سعودی مدعی شد که یک فروند موشک بالستیک یمن را منهدم کرده است.

به گزارش مشرق، ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی مدعی انهدام موشک یمنی‌ها شد.

به‌ گزارش شبکه العربیه، ترکی المالکی، سخنگوی این ائتلاف بعد از ظهر امروز سه‌شنبه مدعی شد که پدافند موشکی عربستان سعودی این موشک را که از نوع بالستیک بوده را قبل از شلیک منهدم کرده است.

بیشتر بخوانید:

ادعای رهگیری و انهدام موشک بالستیک یمن در حالی است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این باره بیانیه‌ای نداده‌اند.

در همین ارتباط،  یک منبع خبری در یمن امروز مدعی شد که ائتلاف سعودی قصد دارد عملیات نظامی وسیعی را در مرز با یمن انجام دهد و شروع به آموزش نیروهای جدید در پایگاه‌های خود کرده است.

وبسایت الخبر الیمنی، این خبر را به نقل از «منابع آگاه» در داخل دولت منصور هادی نقل کرده و نوشته است که ارتش سعودی بیش از یک ماه است که تعداد زیادی از نیروهای یمنی خود را از میان ارتش وابسته به منصور هادی بیرون کشیده و به نیروهای خود در مرزها نیز فراخوان داده تا در دوره آموزشی جدید در پادگان‌های ریاض، شرکت کنند و به جای آن‌ها، نیروهای جدید مستقر شده‌اند

ادعای آماده شدن ارتش سعودی برای حمله به یمن از شمال غرب آن هم به کمک آمریکایی‌ها در حالی است که طی بیش از پنج سال گذشته، عربستان مرزهای جنوب غربی خود با یمن نه‌تنها پیشروی نداشته بلکه برخی از مناطق را در منطقه مرزی از دست داده و عقب‌نشسته است. نیروهای تحت امر این ائتلاف در یک سال گذشته متصرفات و مناطق تحت نفوذ خود در مأرب، جوف را از دست داده و شکست‌های سنگینی متحمل شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس