کد خبر 1130186
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
چین

وزیر امور خارجه چین خواستار اتحاد کشورهای آسیایی علیه جاه‌طلبی‌های آمریکا شد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه چین از کشورهای همسایه‌اش خواست در برابر جاه‌طلبی‌های ژئوپولتیک آمریکا در آسیا بایستند. 

به نوشته راشاتودی، وانگ یی از کشورهای همسایه چین خواست در برابر جاه‌طلبی‌های ژئوپولتیک آمریکا در آسیا بایستند. او همچنین خواستار همکاری‌های منطقه‌ای برای جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز در دریای چین جنوبی شد. 

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه چین در کنفرانس خبری مشترک با همتای مالزیای گفت اعضای «انجمن ملل آسیای جنوب شرقی» (آسه‌آن) باید برای تضمین امنیت در منطقه با هم همکاری کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی چین گفت دریای چین جنوبی نباید نباید به میدانی برای زورآزمایی قدرت‌های بزرگ با ناوهای جنگی تبدیل شود. او گفت چین و آسه‌آن از توانایی و خردمندی کامل و همچنین مسئولیت لازم برای حفظ صلح و آرامش برخوردار هستند. 

ساعاتی قبل‌تر، وانگ‌یی که به جنوب شرق آسیا سفر کرده خواستار همکاری کشورهای عضو آسه‌آن برای از بین بردن «دخالت‌های بیرونی» در دریای چین جنوبی شد. 

وی از شریکان منطقه‌ای چین خواست در برابر سیاست‌های واشنگتن برای منطقه «هند-آرام» هشیار باشند. وانگ یی گفت سیاست‌های واشنگتن در این منطقه، یک خطر امنیتی برای آسیای شرقی به شمار می‌روند. 

وزیر خارجه چین گفت: «چیزی که آمریکا دنبال آن است روی آوردن به ذهنیت منسوخ جنگ سرد و راه‌اندازی درگیری در میان گروه‌ها و بلوک‌های مختلف و دامن زدن به رقابت‌های ژئوپولتیک است.» 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    4 1
    آقا شما اگه راست میگی بیا اعلام کن که تحریم‌های امریکا رو در مورد ایران و بقیهٔ کشورها به رسمیت نمیشناسی و یه تو دهنی بهشون بزن ما هم پشت سرت میایم،. در مورد کشورهای آسیایی همسایتم همین کارو بکن و قدم اولو بردار!!
  • احمد IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    2 2
    پیشنهاد وزیر خارجه چین بسیار مناسب است ایکاش همه کشورهای آسیایی پاسخ مثبت دهند و آمریکا را به زانو درآورند.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    بر خلاف اروپا و آفریقا و اقیانوسیه و آمریکای لاتین و آمریکای شمالی شامل کانادا و حوزه دریای کارائیب شامل مکزیک و کشورهای دیگه اون منطقه آسیا پتانسیل مقابله با آمریکا رو داره حتی اگه روسیه و ترکیه رو هم حذف کنیم قدرتهای بزرگی مثل چین هند پاکستان اندونزی مالزی ایران کره شمالی تایلند ویتنام حتی عربستان میتوانند با همکاری با هم شاخ آمریکا رو بشکنند
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    1 0
    چین نفت بخره میره در جاهای خاص انبار میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس