کد خبر 1130106
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
شبکه‌های اجتماعی نمایه

حالا ۴ سال گذشته و فرزندان وطن دوباره خبرساز شدند، چند ماه قبل پیکر یکی از فرمانده‌هانشان آمد و حالا شهدایی که می‌آیند تا بار دیگر جریان بسازند و یادآوری کنند دشمن همیشه ناجوانمرد است و غیرقابل‌اعتماد

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی رصدخانه افکار عمومی به نقل از مدرس سواد رسانه‌ای درباره واکنش کاربران فضای مجازی به بازگشت پیکر شهدای خان‌طومان نوشت: از سال ۹۵ نامش را شنیدیم؛ خان طومان و شهدایش نماد ایستاده رفتن هستند؛ شهدایی که در پی سوءاستفاده تکفیری‌ها از فرصت ایجاد شده از آتش‌بس کوتاه و بمباران ناجوانمردانه منطقه، آسمانی شدند.

حالا ۴ سال گذشته و فرزندان وطن دوباره خبرساز شدند، چند ماه قبل پیکر یکی از فرمانده‌هانشان آمد و حالا شهدایی که می‌آیند تا بار دیگر جریان بسازند و یادآوری کنند دشمن همیشه ناجوانمرد است و غیرقابل‌اعتماد.

این بازگشت سرخ در شبکه‌های اجتماعی با بیش از ۱۵۱ هزار پست، می‌رود که حماسه اقتدار و مظلومیت این شهدا را به شهدای غواص و ... پیوند زده و حرکت آفرین باشد.

رصد دیتاک در سه بستر توییتر، اینستاگرام و تلگرام نشان می‌دهد کاربران هشتگ قهرمانان وطن را در مجموع بیش از ۶۳ هزار بار مورد استفاده قرار دادند.

سنگ تمام توییتری‌ها

کاربران توییتر با ۱۳۳.۵ هزار پست، ۱۱۳.۴ هزار ریتوییت و ۳۱۶ هزار لایک، حدود ۶۰هزار بار استفاده از هشتگ قهرمانان وطن، ۱۷ هزار بار استفاده از هشتگ شهدای خان طومان، نزدیک به ۹.۵ هزار بار استفاده از هشتگ کبوتران حرم، ۴۹۷۵ بار استفاده از هشتگ شهید محمدبلباسی و ۱۸۸۵ بار استفاده از هشتگ خان طومان، موضوع بازگشت پیکر شهدا را مورد توجه قرار دادند.

«از شام بلا شهید آوردند» محبوب‌ترین توییت با ۳۳۰۰ لایک و ۶۰۵ ریتوییت بوده است.

قدرشناسی اینستاگرامی‌ها

کاربران اینستاگرام با بیش از ۵.۵ هزار پست که شامل ۲۶۰۰ ویدیو، ۲۳۰۰ عکس، ۶۵۳ پست اسلایدی، بیش از ۳۵۲ هزار لایک و حدود ۱۰ هزار کامنت بوده است، بیشتر موضوع «شهادت» و «ادای دین به شهدا» را مورد توجه قرار دادند.

هشتگ‌های شهدای مدافع حرم ۱۸۱۳، شهید ۱۶۶۴، شهدا ۱۵۲۳، شهدا شرمنده‌ایم ۱۴۳۶ و قهرمانان وطن ۱۳۶۸ بار توسط کاربران این بستر مورد استفاده قرار گرفته است.

توییت علیرضا پناهیان با متن «ما از مرگ می‌ترسیم چون پایان یافتن فرصت حیات را دوست نداریم. تنها راه جاودانه شدن و زنده ماندن شهادت است. شهدا بهتر از ما در حال زندگی هستند» با بیش از ۴۱ هزار لایک و ۴۳۰ کامنت مورد توجه‌ترین مطلب اینستاگرام بوده است.

استقبال تلگرامی‌ها از خبر بازگشت شهدا

کاربران تلگرام موضوع بازگشت پیکر شهدای خان طومان را با ۱۱.۱ هزار پست که اکثرا تولید شده توسط مخاطبان بوده و با بیش از ۱۷ میلیون بازدید مورد توجه قرار دادند که تعداد ۵۴۰۰ عکس و ۲۸۰۰ ویدیو نشان می‌دهد تصاویر بیش از متن‌ها در فضای این بستر تولید و منتشر شده است.

هشتگ‌های پرکاربرد تلگرام شهدای خان طومان، قهرمانان وطن و شهید محمد بلباسی بوده است.

تلگرامی‌ها خبر انتشار یافته توسط خبر فوری درباره شناسایی پیکر هفت شهید مدافع حرم در سوریه را با بیش از ۱۸۱ هزار بار بازدید بیش از سایر محتواها مورد توجه قرار دادند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    24 2
    راهشان پررهرو باد
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    10 2
    درود بر روان پاک شهدای مدافع حرم
  • اسماعیل کاوسی IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    2 0
    سلام بر شهدای مدافع حرم، سلام به انان که با تمام زخم زبانهای داخلی وخارجی، جلوی دشمن غدار ایستادند تا ما در اسایش وراحتی باشیم، سلام بر دلهای عاشقی که با مددگرفتن از امام حسین(ع) به کمک خواهرش زینب(س) رفتند تا دشمن متعرض حرم نشود، اری عزت دست خداوند است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس