اسکوچیچ همراه با ویلموتس و کی‌روش/مرد کروات شبیه قطبی و دایی نشد

تیم ملی فوتبال کشورمان با سرمربی کرواتش امشب در دومین دیدار تدارکاتی خود به مصاف تیم ملی مالی از قاره آفریقا می رود تا خود را برای رقابتهای مقدماتی جام جهانی مهیا کند.

سرویس ورزش مشرق - با اعلام فدراسیون فوتبال مالی، دیدار دوستانه فردای این تیم مقابل ایران به دلیل ابتلای چند بازیکن از تیم ملی مالی، لغو شد.

قرار بود اسکوچیچ با ستاره های تیم ملی در اروپا و آسیا برای دومین بار طی ماه های گذشته پس از پذیرش هدایت تیم ملی فوتبال افتخار نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران را روبروی مالی بدست آورد. او در اولین تجربه اش ازبکستان را ۱-۲ شکست داد و می خواست روبروی یک تیم آفریقایی خود و تیمش را محک بزند که کرونا مانع این کار شد تا دیداری که می توانست مقابل هموطنان شیخ دیاباته، مهاجم استقلال و آقای گل لیگ برتر نوزدهم محکی جدی برای تیم ملی ایران باشد شکل نگیرد.

به بهانه این دیدار گزارشی را از وضعیت مالی آماده کرده بودیم که می توانید در زیر بخوانید. بررسی وضعیت این تیم مشخص می کند اغلب بازیکنانش در لیگ های معتبر اروپایی توپ می زنند. تیمی که در چند بازی اخیرش نتایج خوبی هم کسب کرده است.

*یک باخت و ۳ برد در ۵ دیدار

تیم ملی مالی در ۵ دیدار آخرش موفق شده ۳ برد، یک تساوی و یک باخت بدست بیاورد. این تیم توانسته بدون گل خورده ۳ دیدار مقابل موریتانی(۰-۲)، چاد(۲-۰ - در زمین چاد) و غنا(۰-۳) را شکست بدهد. این تیم روبروی گینه به تساوی ۲-۲ دست پیدا کرد و تنها حدود یک ماه پیش ۱-۲ مغلوب تیم آفریقای جنوبی شد. دیدار با آفریقای جنوبی و غنا دوستانه بود ولی موریتانی را در جام قهرمانی آفریقا شکست داده و با گینه و چاد در انتخابی جام ملتهای آفریقا دیدار کرده است.

* تیم نهم آفریقا

مالی در رنکینگ فیفا در رده پنجاه و هفتم قرار دارد و از این حیث جزو تیم های چندان مطرح نیست در حالی که وقتی پنجشنبه ۲۷ شهریور رده‌بندی ماه سپتامبر تیم‌های ملی جهان از سوی فیفا اعلام شد تیم ملی فوتبال کشورمان با ۱۴۸۹ امتیاز و با سه پله صعود در رده سی ‌ام جهان و دوم آسیا(پس از ژاپن) قرار گرفت. مالی در این رده بندی پس از سنگال، تونس، نیجریه، الجزایر، مراکش، غنا، مصر و کامرون تیم نهم قاره آفریقاست.

* ۱۵ نفره غنا را سه تایی کرد!

در آخرین دیدار تدارکاتی تیم مالی و در حالی که به علت کرونایی شدن ۵ بازیکنش تنها ۱۵ بازیکن خود را در اختیار داشت با ۳ گل غنا را در خانه شکست داد. غنایی که دوشنبه شب با نتیجه جالب توجه ۵-۱ قطر قهرمان آسیا را در هم کوبید!

*"سیدو کیتا" سرشناس ترین بازیکن تاریخ مالی

بین بازیکنان سرشناسی که در تیم ملی مالی توپ زده اند سرشناس ترین شان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال این کشور یعنی «سیدو کیتا» ستاره سابق بارسلونا و رم است که با ۱۰۲ بازی ملی و ۲۵ گل زده در هر دو بخش رکورددار است. این بازیکن سال ۲۰۱۵ از تیم ملی خداحافظی کرد.

*۸۰ درصد لژیونرند!

به لحاظ حضور ستاره های تیم مالی در لیگ های بزرگ و معتبر باید گفت که تنها دو بازیکن این تیم در لیگ مالی بازی می کنند و بقیه آنها لژیونر هستند و البته بیشترشان به واسطه زبان فرانسوی در لیگ فرانسه توپ می زنند.

*ستاره های قاره سبز

بازیکنانی که در لیست مالی برای بازی با تیم ملی ایران حضور داشتند در تیم‌های رن فرانسه، متز فرانسه، ویتوریا ستوبال پرتغال، لانس فرانسه، آنژه فرانسه، لایپزیش آلمان، رمس فرانسه، استراسبورگ فرانسه، نانت فرانسه، ساوتهمپتون انگلیس و هاتای اسپور ترکیه بازی می‌کنند.

*آداما ترائوره غایب بزرگ مالی!

از مهره هایی که می توانست حضورش در این دیدار بر جذابیت های آن بیفزاید ستاره وولورهمپتون بود. "آداما ترائوره" بازیکن تنومند تیم وولورهمپتون که پدر و مادرش اهل مالی هستند و متولد اسپانیاست، در آکادمی بارسلونا رشد کرده و به دعوت تیم مالی پاسخ منفی داد و با دعوت لوئیس انریکه به تیم ملی اسپانیا رفت.

*در حسرت جام جهانی!

در حالی که تیم ملی فوتبال کشورمان تاکنون در سالهای ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ پنج دوره حضور در رقابتهای جام جهانی را تجربه کرده است تیم مالی تاکنون به جام جهانی نرفته و بهترین نتیجه این تیم نایب قهرمانی جام ملت های آفریقای ۱۹۷۲ بوده است.

*مربی مالی وطنی است

"محمد ماگاسوبا" اهل مالی روی نیمکت مالی می نشیند و از سال ۲۰۱۹ هدایت این تیم را بر عهده دارد.

به هر جهت مالی با توجه به بازیکنان قدرتمند و البته تکنیکی می توانست حریف تدارکاتی خوبی برای شاگردان اسکوچیچ باشد که از شانس بد مربی تیم ملی این دیدار لغو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 0
    یک هفته هست میگن 4نفرشون کرونا دارند پس چرا رفتید تو این دوران بی پولی؟؟
  • مجید IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    تیم مالی هیچ لژیونری را نیاورده بود همان بهتر که لغو شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس