رقابت اینیستا، کاناوارو، هالک و... برای رسیدن به پرسپولیس

دیدارهای منطقه شرق ابتدا قرار بود در یکی از کشورهای این منطقه انجام شود اما با تاخیر مجدد این مسابقات،AFC اعلام کرد دیدارهای 4 گروه باقی‌مانده نیز در قطر انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در این فصل به‌دلیل شیوع کرونا با شیوه‌ای تازه و متفاوت از قبل درحال انجام است و برخلاف سال‌های اخیر این تورنمنت با وقفه و مشکلات زیادی در برنامه‌ریزی مسابقات دنبال شد. درنهایت با فروکش کردن اپیدمی کرونا در کشورهای مختلف،AFC  تصمیم گرفت دیدارهای منطقه غرب این مسابقات را به‌صورت متمرکز و در کشور قطر برگزار کند که در پایان این پرسپولیس ایران بود که توانست به‌عنوان بهترین تیم این منطقه راهی فینال شود.

دیدارهای منطقه شرق نیز ابتدا قرار بود در یکی از کشورهای این منطقه انجام شود اما با تاخیر مجدد این مسابقات،AFC  اعلام کرد دیدارهای 4 گروه باقی‌مانده نیز در قطر انجام خواهد شد تا تکلیف دیگر تیم فینالیست امسال مشخص شود. طبق زمان‌بندی اعلامی ازسوی AFC مرحله گروهی این رقابت‌ها از 28 آبان تا 14 آذر برگزار می‌شود. مراحل یک‌هشتم نهایی، یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی منطقه شرق آسیا، بلافاصله پس از پایان دیدارهای مرحله گروهی از 16 تا 23 آذرماه 1399 به‌صورت تک‌مسابقه برگزار می‌شوند تا فینالیست منطقه شرق از میان 16 تیم حاضر در قطر که نمایندگان کشورهای استرالیا، تایلند، چین، ژاپن، کره‌جنوبی و مالزی هستند، انتخاب شود.

گروه E: شانس بالای چینی‌ها

در این گروه تیم‌های اف‌سی‌سئول کره‌جنوبی، بیجینگ چین، ملبورن‌ویکتوری استرالیا و چیانگرای‌یونایتد تایلند حضور دارند. تیم کره‌ای در رقابت‌های این فصل لیگ کشورش در رتبه هفتم فصل عادی قرار گرفت و براساس قوانین این لیگ 12تیمی که 6تیم ابتدایی در پلی‌آف قهرمانی و 6تیم پایین جدول راهی پلی‌آف سقوط می‌شوند برای بقا در این مسابقات می‌جنگند. آنها هر دو بازی خود را در این مرحله باخته‌اند اما براساس قوانینی که پس از کرونا تغییر کرد به احتمال زیاد در کی‌لیگ ماندنی خواهند شد. سئول در تنها بازی خود در این گروه حریف استرالیایی را شکست داده اما به‌نظر کار سختی برای صعود خواهد داشت. بیجینگ چین نیز دیگر تیم این گروه است که با یک بازی در رده دوم قرار گرفته است. این تیم با مربیگری برونو جنسیو فرانسوی شانس خوبی برای صعود به مراحل بعد دارد و در لیگ چین نیز نتایج قابل‌قبولی کسب کرده و پس از قرار گرفتن در رتبه دوم گروه خود در این مسابقات، به یک‌چهارم نهایی سوپرلیگ چین رسیده است.

ملبورن‌ویکتوری هم در فصل گذشته لیگ استرالیا که به‌تازگی به پایان رسیده است در رتبه ماقبل پایانی قرار گرفت و شرایط خوبی برای حضور در لیگ قهرمانان ندارد. یک برد و یک شکست حاصل عملکرد آنها تا پیش از تعطیلی مسابقات است. چیانگرای تایلند نیز در فصل جدید لیگ این کشور با گذشت تنها 8هفته در رده پنجم قرار دارد و با توجه به اینکه هر دو دیدار ابتدایی خود را در آسیا با شکست پشت‌سر گذاشته است، کار سختی برای صعود به دور حذفی خواهد داشت.

گروه F: مثلث مدعیان

اف‌سی‌توکیو، اولسان هیوندای، شانگهای‌شنهوا و پرث‌گلوری تیم‌های این گروه را تشکیل می‌دهند که فعلا تیم ژاپنی در صدر جدول قرار دارد. اف‌سی‌توکیو در کوران مسابقات جی‌لیگ راهی لیگ قهرمانان خواهد شد و به همین دلیل آمادگی خوبی برای ادامه این مسابقات دارد. آنها در لیگ داخلی رتبه دوم را دراختیار دارند و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل هستند. توکیو با دراختیار داشتن 4 بازیکن برزیلی می‌تواند یکی از مدعیان اصلی رسیدن به فینال این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان باشد و با یک برد و یک تساوی در صدر جدول گروه قرار دارد. اولسان‌هیوندای مدعی اصلی قهرمانی در رقابت‌های این فصل لیگ کره با جونیور نگرائو، مهاجم برزیلی خود که بهترین گلزن این فصل کی‌لیگ بوده یکی از اصلی‌ترین مدعیان امسال لیگ قهرمانان در منطقه شرق است و اگرچه تنها دیدار خود را در این گروه با تساوی پشت‌سر گذاشته اما احتمالا یکی از دو تیم صعودکننده خواهد بود.

شانگهای‌شنهوای چین با توجه به آغاز شیوع کرونا از این کشور هنوز هیچ مسابقه‌ای در لیگ قهرمانان برگزار نکرده است اما در لیگ چین به یک‌چهارم نهایی رسیده و می‌تواند رقیبی جدی برای دو تیم کره‌ای و ژاپنی باشد. پرث‌گلوری هم که در لیگ استرالیا به رتبه‌ای بهتر از ششمی نرسید، شانس زیادی برای صعود از این گروه دشوار ندارد.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی ادامه لیگ قهرمانان در شرق آسیا

گروه G: رقابت بین نمایندگان چین و ژاپن

در این گروه ویسل‌کوبه، جوهور دارول، گوانگژواورگرانده و سوون‌سامسونگ حضور دارند. ویسل‌کوبه با آندرس اینیستا و یان فرتونگن، دو ستاره پابه‎سن گذاشته خود با 6امتیاز صدرنشین است و مدعی اصلی صعود از این گروه اما در لیگ ژاپن آنها رتبه دهم را دراختیار دارند. جوهوردارول مالزی نیز نماینده این کشور در لیگ قهرمانان است که در 7سال اخیر فاتح این رقابت‌ها شده و قدرت بلامنازع لیگ به‌شمار می‌رود. امسال برای دومین دوره پیاپی مالزی یک سهمیه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان دارد و جوهوردارول فصل پیش هم در دور گروهی حضور داشت که در رده چهارم گروهش قرار گرفت اما امسال شاید رتبه‌ای بهتر کسب کند. آنها از دو دیدار خود یک برد و یک شکست دارند و به لطف برتری برابر نماینده کره، در رده دوم قرار دارند. گوانگژو هم هنوز دیدارهای مرحله گروهی خود را آغاز نکرده اما با قدرت‌نمایی در لیگ چین یکی از مدعیان امسال است. شاگردان فابیو کاناوارو با دراختیار داشتن پائولینیو، هافبک برزیلی سابق تاتنهام در دور گروهی لیگ چین تنها 2شکست داشتند و حالا در یک‌چهارم نهایی باید با هبی‌چاینا بازی کنند. با توجه به شرایط کنونی شانس صعود این تیم به‌همراه ویسل‌کوبه بیش از دو تیم دیگر است.

سوون‌سامسونگ کره‌جنوبی در لیگ کشورش فصل چندان خوبی را پشت‌سر نگذاشته است و در لیگ قهرمانان نیز هر دو مسابقه خود را باخته تا خیلی زود به قعر جدول سقوط کند. با ادامه این روند به‌نظر نمی‌رسد بتوان آنها را یکی از تیم‌های مدعی برای صعود از این گروه دانست و احتمالا وداعی زودهنگام با این تورنمنت خواهند داشت.

گروه H: 3 مدعی برای صعود

گروهی که با حضور یوکوهامامارینوس، جئونبوک‌موتورز، اف‌سی‌سیدنی و شانگهای SIPGتشکیل شده و با توجه به نتایج اخیر در اینجا هم دو تیم ژاپنی و چینی شانس‌های اصلی صعود به دور بعد هستند. یوکوهامامارینوس، قهرمان فصل پیش ژاپن اگرچه در این فصل فعلا رتبه ششم لیگ را دراختیار دارد اما در آسیا هر دو بازی ابتدایی خود را برده و مقتدرانه در صدر جدول قرار دارد. برزیلی‌ها در این تیم سهم زیادی از بازیکنان خارجی را دراختیار دارند و 5لژیونر این تیم اهل این کشور هستند.

جئونبوک‌موتورز را نیز نمی‌توان در جدول این گروه نادیده گرفت. این تیم به‌عنوان نایب‌قهرمان لیگ کره جواز حضور در فصل بعدی لیگ قهرمانان را به‌دست آورده اما در این دوره با یک تساوی و یک شکست شروع خوبی در این تورنمنت نداشته است. با این حال شاید در شروع دوباره مسابقات بتواند نتایج ضعیفش در دو بازی ابتدایی را جبران کرده و به دور بعد صعود کند.

سیدنی‌اف‌سی هم شرایطی مشابه تیم کره‌ای دارد و با یک تساوی و یک شکست مسابقات را آغاز کرده است. قهرمان این فصل لیگ استرالیا در گروه نسبتا دشواری قرار گرفته و کار سختی برای صعود به دور بعد دارد.

دیگر تیم مدعی این گروه شانگهای چین است که بدون انجام بازی در قعر جدول قرار دارد اما قطعا یکی از مدعیان صعود و حتی رسیدن به فینال این دوره است. این تیم با هدایت ویتور پریرا پرتغالی و دراختیار داشتن ستاره‌هایی چون اسکار و هالک برزیلی، مارکو آرناتوویچ اتریشی و آرون موی استرالیایی در گروه B لیگ چین قهرمان شد و راهی مرحله حذفی این مسابقات شده است.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • RO ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 3
    من تاجی ام. ولی دم پرسپولیس گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس