کد خبر 1129319
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۱

به گزارش مشرق، سیدیاسر جبرائیلی، کارشناس مسائل اقتصادی درباره تاثیرات FATF بر وضعیت بازار ارز کشور در کانال تلگرامی خود نوشت: تعلقات و تعصبات ایدئولوژیک، گاه راه تعقل و تفکر را بر آدمی می‌بندند و انسان، بدیهیات را نیز چون در تنگنای ایدئولوژی‌اش نمی‌گنجد و با پیش‌داوری‌های ساختگی‌اش جور در نمی‌آید، نفی می‌کند.

ایران از ۴۱ بند برنامه اقدامی که با FATF توافق کرده بود، ۳۹ بند را اجرا کرده و صرفا به دلیل اجرا نکردن ۲ بند، در بدترین لیست این نهاد قرار گرفته است که موسوم به لیست سیاه است و آن سوی این لیست دیگر وضعیت وخیم‌تری نیست.

در این سو، هزاران استدلال و استشهاد و استناد وجود دارد که با اجرای توصیه‌های این نهاد، به دست خودمان مسیرهای انتقال ارز به داخل کشور را محدود و مسدود کرده‌ایم و یکی از اصلی‌ترین دلایل وضع امروز ارز را باید در اجرای توصیه‌های FATF به عنوان مهاد مکمل تحریم‌های آمریکا دید. شاید اعترافی بالاتر از این در موضوع بحث نباشد که خوان زاراته مشاور وزیر جنگ اقتصادی (خزانه‌داری) آمریکا در کتابش می‌گوید برای تکمیل نقشه تحریم مالی، استانداردهای FATF را ارتقاء می‌دادیم.

در چنین شرایطی، وقتی در لیست سیاه FATF قرار داریم و وضعمان بدتر از این نخواهد شد، آیا عقل سلیم حکم نمی‌کند که با یک فرمان رئیس‌جمهور اجرای برنامه اقدام FATF متوقف شود تا راه تنفس ارزی کشور باز گردد؟ آیا جز تعلق و تعصب ایدئولوژیک به مسیر غرب است که مانع آزمودن طریق دیگر می‌شود؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    13 1
    چاره چیه؟ جز صبر تا این چند ماه پایانی ننگ و نکبت هم از سر کشورو مردمش رفع بشه؟
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    2 9
    fatf به خودی خود بد نبود اما وطن فروشان با دادن امتیازهایی خواهان پیوستن به این سیستم نظارتی شدن که خود کوچکترین نقشی در مبارزه با فساد نداشتن
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      10 1
      خیر. به خودی خودش هم بد است. یعنی کنترل ریز امور مالی کشور توسط آمریکا.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    11 1
    راه نجات کشور رفتن هر چه زودترچپ هاست!
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    6 0
    راستی شما دولتمردان اگر نباشید اوضاع معیشت مردم ونرخ ارز بهتر نیست .خود قضاوت کنید یک شهر اشوب زده وبدون مدیریت .از مدیریت شما بهتر است
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    1 0
    در روزگاری که این همه پولشویی در اروپا، ماکایو و موناکو و حتی در همان سوییس وجود دارد..در روزگاری که تروریسم بدو خوب داریم ‌‌..‌‌در روزگاری که داعش ودیگران کم و بیش حیات نکبتشان ادامه دارد...و اسپانسر دارند ....و ورژن فارسی زبان آن مجاهدین ضد خلق ....این اقدام ما حماقت نبوده است !؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس