گنجه

در حملات ارتش ارمنستان که با نقض آتش‌بس به شهر گنجه ترتیب یافت، ۱۱غیرنظامی منجمله ۴ زن و ۲ کودک کشته و ۳۵ نفر دیگر زخمی شدند

به گزارش مشرق، دادستانی جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش ارمنستان در حالی که ۲۴ ساعت از آتش‌بس نگذشته بود، با موشک به مناطق مسکونی شهر گنجه حمله کرد که در پی آنیک از ساختمان های مسکونی چند طبقه ویران و تا کنون ۹ نفر جان باخته و ۳۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس این بیانیه، از میان ۹ قربانی این حمله ۴ نفر زن هستند و در بین مجروحان ۶ کودک و ۱۶ زن وجود دارد.

در این بیانیه آمده است که بر اثر شدت این حملات تعداد زیادی خانه فرو ریخته و عملیات امداد و نجات در زیر آوارها ادامه دارد.

دستیار رئیس جمهور آذربایجان در همین رابطه گفت: ارتش ارمنستان در حمله دیشب به گنجه، از موشک توچکا استفاده کرده است.

علی محمداف، از افرادی که جان سالم از این حملات به سر برده‌است به خبرنگار «آناتولی» گفت: اول صدای انفجار مهیبی به گوش رسید، بعد خانه بر سرمان فرو ریخت. ابتدا فکر کردم زلزله شده‌است، به سختی جان خود را از زیر آوار نجات دادم.

وی افزود: بعد از این که از آوار نجات یافتم متوجه شدم که موشک به خانه همسایه اصابت کرده است، صدای فریاد زنان و کودکان به گوش می‌رسید. بلافاصله به کمک شتافتم و سعی کردم آنها را نجات دهم.

مادری که با چشمان گریان کنار آوار ایستاده بود، گفت: در انفجار دو فرزندم از ناحیه سر زخمی شدند و شیشه‌های شکسته پای مادرم را به شدت زخمی کرده‌است.

الهام عباس‌اف از ساکنان گنجه نیز گفت: نباید به درخواست آتش‌بس ارمنستان اعتماد کرد، ما برای اینکه اجسادشان را از خط مقدم جبهه بگیرند آتش‌بس را پذیرفتیم، اما آنها در اولین فرصت به ما ضربه زدند. این حمله نشان‌ داد ارتش ارمنستان فاشیست است.

لحظه اصابت موشک توچکا به منطقه مسکونی در شهر گنجه از دید دوربین مداربسته
 

ساعاتی بعد از انتشار این خبر وزارت دفاع ارمنستان حملات موشکی به گنجه را تکذیب کرد.

با وجود توافق وزیران امور خارجه ارمنستان و آذربایجان در دیدار جمعه گذشته در مسکو در باره برقراری آتش بس از ساعت ۱۲ روز شنبه ، گزارش‌های رسیده از ادامه درگیری های شدید شب گذشته و بامداد امروز در منطقه مورد مناقشه قره باغ حکایت دارد.

مذاکرات وزرای خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه روز گذشته(جمعه) پس از حدود ۱۲ ساعت به جنگ ۱۲ روزه پایان داد و طرفین در مورد یک سند مشترک و برقراری آتش‌بس در منطقه قره باغ توافق کردند. طی این مذاکرات طولانی که بامداد روز شنبه در مسکو به پایان رسید، باکو و ایروان در مورد آتش بس در قره باغ از ساعت ۱۲:۰۰ شنبه ۱۰ اکتبر(۱۹ مهر) توافق کردند.

همچنین بر اساس بیانیه مشترک صادره در پایان این نشست، ارمنستان و جمهوری آذربایجان با میانجیگری مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا مذاکرات اساسی را با هدف دستیابی به یک توافق صلح آمیز در اسرع وقت ادامه خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • US ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    27 27
    ایران روسیه فرانسه آمریکا که آذربایجان رو تحت فشار گذاشتن برای آتش بس مسئول این وضعیت هستند باید پاسخگو باشند
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    11 20
    فیلمه مشکوکه اصلا صدا موشک بالستیک خیلی زیاده این اصلا تا لحظه اصابت هیچ واکنشی نشون نداد بعد دوید سمت انفجار؟؟؟ بعد یهو خودشو زد به مردن جالبه برق رفت دوربین هنوز کارمیکنه بعد یه نورم از سمت دوربین تابیده میشه و کلا در این خیابون همین ینفر و یک خودرو هست بعد گرد و خاک به سمت دوربین میاد پایان فیلم؟؟؟؟؟ طرفدار جنگ نیستم قره باغم طبق قوانین بین الملل جز آذربایجانه ضد ارمنستانم نیستم ولی این فیلمه مشکوکه
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      0 0
      فیلم مشکوک نیست تو ابله هستی
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    15 20
    متاسفانه تا روسیه اس قره باغ هیچ وقت آزاد نمیشه مزخرفاتی مثل اتش بس ، مذاکره به حاشیه خواهد کشید و مردم غیر نظامی آذربایجان قتل عام میشن والا اگه بزار در عرض یک روز قره باغ آزاد میشه
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    6 1
    اینجا هم پراید با تریلی تصادف کرده ۸ نفر کشته شدند
  • NL ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    16 16
    شما فکر کن یه روده راست تو شکم این جمهوری باکویی ها باشه!! اینا وقتی یه مشت تروریست رو میارن تو کشورشون مطمئن باشید ترکیه و رژیم صهیونیستی هم هیچ ابایی ندارن موشک بزنن بندازن گردن ارمنی ها
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    7 2
    این سیستم های ضد موشک چرا نمیتونند موشکهارا منهدم کنند نکنه روسیه انداخته اینا رو به اذربایجان
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    4 22
    زنده باد ملت ارمنستان
  • حسین IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    9 4
    معلوم شد مقامات ارمنی کنترل لازم بر نیروهای نظامی خود را ندارند
  • محمد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    4 0
    به امید خدا قره باغ آزاد خواهد شد...زنده ها باد آذریایجان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس