کد خبر 1129059
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
فضانورد

ناسا مشغول آزمایش لباس فضانوردی زیر آب است تا فضانوردان مأموریت آرتمیس شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، ناسا در حال آماده سازی برای انجام مأموریت آرتمیس است که طی آن نخستین زن و یک مرد دیگر را در سال ۲۰۲۴ در قطب جنوب کره ماه پیاده خواهد کرد.

در همین راستا و به منظور تلاش برای کسب موفقیت در این برنامه، فضانوردان ناسا مشغول آزمایش لباس فضانوردی در مرکز فضایی جانسون و زیر آب هستند.

آزمایش لباس فضانوردان ناسا در آزمایشگاه شناوری خنثی(Neutral Buoyancy Laboratory) یا به طور مخفف(NBL)، انجام می‌شود. این آزمایشگاه یک آزمایشگاه تمرینی برای فضانوردان است که در تاسیسات آموزشی«سونی کارتر» واقع در مرکز فضایی جانسون در هیوستون تگزاس واقع شده است. 

این لباس‌ها، شبه لباس‌هایی هستند که فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی هنگام پیاده روی فضایی به تن می‌کنند، با این تفاوت که فرد در این لباس قدرت عملکرد بیشتری دارد.

به عنوان بخشی از آماده سازی برای پرتاب سریع، ناسا از مردم خواسته است تا تصاویر اقلام شخصی که اگر قصد رفتن به ماه را داشته باشند با خود حمل می‌کنند، به اشتراک بگذارند.

این اشیا می‌تواند شامل مواردی مانند یک قوطی چای،گلدان، کتاب یا حتی یک ابزار باشد، اما باید در یک کیف کوچک با ابعاد ۵در ۸ در ۲ اینچ جای بگیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    5 5
    خخخخخخخخخخخخخ ترامپ و بایدن قزمیت کفتار....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس