ریابکوف: تحریم ها بر همکاری‌های ایران و روسیه تاثیرگذار نیست

معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی تأکید کرد: اختلافات روسیه و آمریکا پیرامون توافق تسلیحاتی بسیار زیاد است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد که مسکو دیدگاه آمریکا در مورد دستیابی زودهنگام به یک توافقنامه مشخص با مسکو در زمینه کنترل تسلیحات را متوجه نمی‌شود؛ اختلافات جدی در مواضع، از جمله در مورد متوقف کردن زرادخانه‌ها، همچنان ادامه دارد و دیدار با فرستاده ویژه دونالد ترامپ در هلسینکی هم وضعیت را تغییر نداده است.

بیشتر بخوانید:

توافق اولیه آمریکا و روسیه بر سر پیمان تسلیحات هسته‌ای

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد: چندین هفته است که ما در حال بحث و گفتگو با آمریکایی‌ها هستیم که اولا چه چیزی می تواند جنبه اصلی توافقنامه احتمالی آینده را در این زمینه تشکیل دهد و ثانیا چگونه می‌توان با در نظر گرفتن همه عوامل، از جمله تقویم سیاسی داخلی شناخته شده ایالات متحده، فشار فزاینده زمان به دلیل نزدیک شدن به تاریخ انقضا پیمان استارت نو در صورت عدم تمدید آن و سایر جنبه‌ها، چنین توافقی را تنظیم نمود.

ریابکوف تصریح کرد که اگر ایالات متحده با پیشنهادات فدراسیون روسیه موافقت کند، «حتی فردا» می توان به توافق نامه مشخصی در خصوص تسلیحات دست یافت.

این در حالیست که خبرگزاری آسوشیتدپرس پیشتر به نقل از منابع آگاه از توافق روسیه و آمریکا بر روی اصول اولیه تداوم کاهش تسلیحات هسته‌ای دو کشور خبر داده بود.

آمریکا پیشتر مدعی شده بود که استارت نو جوابگوی واقعیت‌های دنیای امروز نیست و باید با الحاق چین به میز مذاکره، به پیمانی سه‌جانبه تغییر پیدا کند؛ اما در مواجهه با مخالفت پکن، از موضع اولیه خود کوتاه آمد و مدعی شد که فعلاً با روسیه در باب تمدید این پیمان مذاکراتی را در پیش می‌گیرد و امیدوار است که چین هم در مراحل بعدی به آنها ملحق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس