استقلال

پیشکسوت استقلال گفت: مدیران کاربلد چون بودن در جایگاه مدیریتی استقلال را تجربه کرده اند از ترس فحش خوردن حاضر به پذیرش این سمت نیستند.

سرویس ورزش مشرق – کادر فنی جدید استقلال در حضور جمعی از پیشکسوتان و قدیمی های این تیم کار خود را با سکانداری محمود فکری آغاز کرد. این در حالی بود که پیش از این قرار بود آندره آ استراماچونی و یا آلکس نوری هدایت این تیم را برعهده بگیرند ولی در نهایت قرعه به نام کاپیتان اسبق این تیم افتاد.

بهتاش فریبا در گفت و گو با مشرق، درباره وضعیت استقلال پس از حضور کادر جدید فنی و اتفاقات مدیریتی این سالها حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* چه شد که به تمرین استقلال رفتید؟

- ما قصد داشتیم همراه با گروهی ۲۰ نفره از پیشکسوتان استقلال به تمرین برویم ولی چند روز بعد که یکمرتبه ما را دعوت کردند روز معارفه محمود فکری آنجا باشیم و ما هم نتوانستیم همه بچه ها را جمع کنیم.

* جو تیم چطور بود؟

- جو خیلی دوستانه بود. خب تقریبا همه کادر، استقلالی های قدیم و جدید هستند و این باعث می شود بهتر حرف هم را بفهمند.

* کادر خوب است؟

- حضور نصراله عبداللهی به عنوان مدیر فنی، پرویز مظلومی سرپرست و صمد مرفاوی به عنوان مربی می تواند اتفاق خیلی خوبی برای استقلال باشد. محمود فکری هم که خودش ۱۳، ۱۴ سال در این تیم توپ زده و ۸ سال کاپیتان این تیم بوده است.

* تجربه این کار را داشت؟

- بله! او سالها در لیگ یک کار کرده و توانسته نفت مسجد سلیمان را به لیگ برتر بیاورد. فصل قبل هم که در لیگ نوزدهم توانست نتایج خوبی با نساجی بگیرد. اینها همه پوئن های مثبتی هستند که به دیگر خوبی هایش اضافه می شوند.

* کدام خصوصیات؟

- اینکه من زمانی که در کادر فنی بودم می دیدم او جزو منظم ترین بازیکنان، کم حاشیه ترین ها و گوش به فرمان ترین بازیکنان بود و این دیسیپلین را در تمام مدت در مربیگری اش هم اجرا می کند. مهمترین اتفاق در هر تیم پیش از کار تاکتیکی نظم تیمی است. اینها همه پالس های مثبتی است که از این نظر می توان دید.

* چرا قول قهرمانی نداد؟

- طبیعی است. استقلال را در شرایط بدی تحویل گرفته. تیم را خودش نبسته و اوضاع طوری نیست که قوبل قهرمانی بدهد و این عاقلانه نبود که قول قهرمانی بدهد ولی خب می تواند برای قهرمان شدن تلاش کند.

* اوضاع نفری تیم را چطور ارزیابی می کنید؟

- تیم روزبه چشمی را از دست داد و برایش آرزوی موفقیت می کنیم. اما می دانم حسین مرادمند که از شهرخودرو آمده بازیکنی است که می تواند جای خالی روزبه را پر کند. تکلیف محمدرشید مظاهری هم که روشن است و از تیم ملی می آید فقط امیدوار وضعیتش با تراکتور هر چه سریعتر روشن شود. سایر بازیکنان جدید را خیلی نمی شناسم و ترجیح می دهم درباره شان نظری ندهم. اما استقلال به اندازه کافی نفر دارد.

* تمرین ۲۰ روزه برای ورود به لیگ کافیست؟

- هر لیگی نیاز به تمریناتی ۴۵ روزه دارد که استقلال باز هم مثل این چند سال فرصت‎هایش را از دست داد و نتوانست خوب از وضعیتش استفاده کند. با این همه تا لیگ شروع نشود نمی توان در این باره نظر داد. ۲۰ تا ۲۵ روز زمان کمی نیست ولی کافی هم نیست.

* چرا صندلی مدیرعاملی استقلال تبدیل به آزمایشگاهی برای مدیران کارنابلد شده است؟

- این سئوال را ما هم در جمعی که به اتفاق پیشکسوتان به دیدار وزیر رفته بودیم پرسیدیم و آقای سلطانی فر جواب جالبی داد. گفت به هر کس که سابقه و رزومه خوبی داشته گفتیم ولی می دانید ریاست بر باشگاه استقلال از کار وزارت سخت تر است برای همین خیلی ها نمی پذیرند و می گویند دوست نداریم خودمان و خانواده مان فحش بخورند. ما هم مجبور می شویم یک نفر را برای اینکه صندلی مدیرعاملی خالی نباشد بگذاریم ولی من هم با شما موافقم که استقلال موش آزمایشگاهی نیست. نه این تیم نه پرسپولیس که آنجا هم همین اتفاقات به شکلی دیگر رخ می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    5 0
    باید میگفتی استقلال نباید موش آزمایشگاهی باشد. (چون الان هست) اسمش رو باید گذاشت باشگاه فنی حرفه ای استقلال !!!!!!
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    1 2
    رونالدو نشون میدن نقی معمولی از آب در میاد (از استرا تا محمرا)
  • صادق IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    2 4
    همیشه اولش تا یه مربی میارن انقدر شلوغش میکنن بیا و ببین بعد که به خاطر همین شلوغ کاریها تیمشون میره تو حاشیه از دکل پرسپولیس میرن بالا ، یکی نیست بگه یه مربی آوردین دیگه این همه شلوغ کاری نداره سه تا آدم رو گذاشتن کنار یه سرمربی پرادعا که خودوشون کلی ادعا دارن بعد توقع دارن این تیم قهرمانم بشه
  • علی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    6 0
    تا زمانیکه این تیم زیر پوشش دولت باشد وضعیت همین است
    • رضا IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      3 0
      به نظرم بهتر است بفرمایید تا آقای سلطانی فر وزیر است وضع همین است
  • FR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 2
    هیچ بازیکنی شخصیت قهرمانی نداره و کار با اهل حال ها بسیار سخته
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 3
    کار کردن با بازیکنانی که چندین مربی را ناکار کردن برای فکری مثل سم کشنده است بجز بازیکنان منتخب خود را وارد تیم بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس