کد خبر 1128596
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

آلودگی هوا، گرم شدن کره زمین، وجود مواد سمی مضر، رشد قابل توجه بیماری‌های تنفسی و پوستی همگی جزو خطراتی هستند که به‌دلیل استفاده از سوخت‌های نفتی، محیط زیست و سلامت ما انسان‌ها را تهدید می‌کند. در این میان همه ما انسان‌ها به‌عنوان عضوی از این کره خاکی، وظیفه حفظ و نگهداری از آن‌را بر عهده داریم. از آن‌جایی‌که استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و شخصی اجتناب‌ناپذیر است، باید راهکار دیگری برای حفظ محیط زیست و بقای نسل بشر پیدا کرد. راهکاری که در کنار تسهیل زندگی برای شهروندان، بر روی محیط زیست نیز تأثیر مثبتی داشته باشد. استفاده از وسایل نقلیه پاک، یکی از راهکارهایی است که می‌تواند زندگی ما انسان‌ها را به سمت سالم شدن هدایت کند.

حمل و نقل پاک امروزه به یکی از راهکارهای اصلی برای بهبود وضعیت کره زمین، کاهش آلودگی هوا و سلامت و شادی انسان‌ها در کل جهان تبدیل شده است. به‌گونه‌ای که در کشوری مانند هلند، 50 درصد از مردم شهر آمستردام از دوچرخه برقی و موتور برقی استفاده می‌کنند و به همین دلیل به امیدوارترین و شادترین مردمان جهان تبدیل شده اند.

انواع وسایل نقلیه برقی و مزایای استفاده از آن‌ها

بسیاری از افراد بعد از خرید دوچرخه ذوق و هیجان زیادی برای استفاده از آن دارند، اما متاسفانه بعد از گذشت یک ماه، بنا به دلایل مختلفی از انجام دوچرخه سواری منصرف می‌شوند و دوباره از وسایل نقلیه شخصی یا عمومی استفاده می‌کنند. احتمالا شما نیز یکی از این افراد باشید و در حال حاضر در پارکینگ یا انبار خانه‌های‌تان یک دوچرخه نو وجود داشته باشد.

دوچرخه سواری برای افراد علاقه‌مند و با نیروی جسمانی مناسب، کمتر خسته‌کننده خواهد بود. اما در برخی از موارد مشکلات اجتناب‌ناپذیری مانع دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه برای حمل و نقل خواهد شد. این مشکلات عبارتند از:

· سن بالا

· نداشتن آمادگی جسمانی مناسب

· مسافت طولانی

· مسیرهای پر شیب (مانند بیشتر محله‌های تهران)

· زانو درد و سایر مشکلات جسمانی یا تنفسی

· تعریق کردن

در صورتی که افراد با چنین مشکلاتی مواجه باشند، قطعا دوچرخه سواری به جای یک لذت و ورزش انرژی بخش به یک معضل برای آن‌ها تبدیل خواهد شد. به‌همین دلیل ترجیح می‌دهند دوباره از دیگر وسایل نقلیه استفاده نمایند. خوشبخانه با وجود دوچرخه برقی و موتور برقی می‌توان این مشکلات را حل کرد و زندگی سالم‌تری داشته باشیم.

دوچرخه برقی

دوچرخه‌ برقی یک دوچرخه ورزشی است که یک موتور الکترونیکی و یک باتری روی آن نصب شده است تا در شیب های تند، مسافت های طولانی و زمان هایی که دوچرخه سوار انرژی ندارد به او کمک کند. در واقع دیگر لازم نیست نگران محدودیت‌های دوچرخه‌های معمولی باشید و حتی در مسافت‌های طولانی و شیب‌دار نیز به‌راحتی می‌توانید دوچرخه سواری کنید.

دوچرخه های برقی به کمک باتری کار می‌کنند و در صورت فعال شدن برای حرکت، به میزانی که دوچرخه سوار تنظیم می کند، نیروی الکترونیکی حاصل از موتور به پدال زدن کمک می کند و در مدل هایی حتی مانند یک موتور سیکلت برقی اهرم گاز دارند و دیگر نیازی به رکاب زدن دوچرخه سوار نخواهند داشت. به‌همین دلیل حتی افرادی که آمادگی جسمانی مناسبی نداشته باشند نیز می‌توانند برای رفت‌وآمد از این نوع دوچرخه‌ها استفاده کنند.

بنابراین با استفاده از دوچرخه برقی به‌عنوان وسیله‌ای برای حمل‌ونقل، سریع‌تر به مقصد می‌رسید و دیگر لازم نیست برای استراحت کردن، متوقف شوید.

در این حالت، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا شخصی، مصرف بنزین و ترافیک کاهش خواهد داشت و در کنار آن سلامت بدنی و آمادگی جسمانی افراد نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

موتور برقی

موتور سیکلت‌های برقی یکی دیگر از پاکروهاست که نسبت به موتورهای بنزینی مزیت‌های زیادی دارد. افراد موتورسوار با استفاده از موتورسیکلت می‌توانند مسافت‌ها را بدون آلودگی صوتی و هوایی طی کنند. از طرف دیگر، از آن‌جایی‌که این موتورها به بنزین نیاز ندارند، در وقت و هزینه‌ نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

یکی دیگر از مزیت‌های موتور برقی ، عدم نیاز به گواهینامه است. بنابراین بانوان نیز می‌توانند با استفاده از موتوربرقی مسافت‌های مختلفی را طی کنند.

در نتیجه می‌توان گفت که تمامی اعضای خانواده می‌توانند از موتور برقی استفاده کنند و از آلودگی هوا جلوگیری نمایند.

ماشین شارژی و اسکوتر

خانواده پاکروها دارای محصولات متنوعی هستند که هر یک از آن‌ها نه تنها نیاز بزرگسالان، بلکه نیاز کودکان و نوجوانان را نیز برطرف خواهد کرد.

 ماشین شارژی کودک و اسکوتر با هدف تخلیه هیجان‌های کودکان و تردد آن‍ها تولید شده‌اند. به‌کمک این نوع وسیله نقلیه، کودکان می‌توانند در داخل و خارج از خانه هیجانات خود را به بهترین شیوه ممکن تخلیه کنند و لذت ماشین سواری را تجربه نمایند. ماشین شارژی مدل‌های مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها دارای یک سرعت مشخص هستند که هر کدام از سرعت‌ها برای یک بازه سنی مشخص مناسب خواهد بود.

باتری پاکروها

دوچرخه‌ برقی، موتورسیکلت برقی، ماشین شارژی و اسکوترها همگی به کمک نیروی برق کار می‌کنند و این نیرو با استفاده از باتری تأمین می‌شود. هر یک از وسایل نقلیه با توجه به مدل و قیمتی که دارند، دارای باتری‌های مختلفی هستند که طی یک بازه زمانی مشخص می‌توانند از آن استفاده نمایند. سپس بعد از تخلیه باتری، کافیست برای استفاده بعدی آن‌را شارژ کنند.

باتری‌هایی که برای این نوع وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از:

· باتری لیتیومی: باتری های لیتیومی جزو باتری‌های قابل شارژی هستند که برای تولید بسیاری از دوچرخه ها و موتورهای برقی از آن استفاده می‌شود. این نوع باتری‌ها طول عمر 5 ساله دارند و برای شارژ تقریبا به 3.5 تا 7 ساعت زمان نیاز دارند. در حال کلی باتری های لیتیومی سبک وزن هستند و انعطاف‌پذیری بالایی دارند، به همین دلیل قیمت آن‌ها نیز بیشتر است.

· باتری اسیدی: این نوع باتری نسبت به لیتیومی ارزان‌تر است اما در عوض طول عمر کمتری نیز دارد. طول عمر باتری اسیدی به 2 سال می‌رسد و وزن بالایی نیز دارند. به‌همین دلیل معمولا باتری‌های لیتیومی گزینه بهتری برای استفاده هستند.

قیمت خانواده پاکروها

خانواده پاکروها نسبت به دوچرخه یا موتورسیکلت‌های معمولی هزینه بیشتری دارند. اما از طرفی خرید یک موتور برقی یا دوچرخه برقی نوعی سرمایه‌گذاری است که حداقل تا 5 سال هیچ‌گونه استهلاکی ندارند. بنابراین با خرید هر یک از آن‌ها دیگر لازم نیست دیگر هزینه زیادی را صرف خرید بنزین یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کنید. به‌همین دلیل گفته می‌شود که خرید این نوع وسایل نقلیه از نظر مالی، برای خانواده‌ها مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. از طرف دیگر، در کنار کاهش هزینه‌ها، ترافیک و آلودگی هوا نیز کاهش خواهد یافت.

سخن آخر

شرکت دنرو در سال 1394 به‌عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان دوچرخه برقی در ایران با هدف کاهش آلودگی هوا و تحول سلامت ایرانیان کار خود را شروع کرد و در ادامه عرضه موتور های برقی و ماشین های شارژی کودک را به سبد محصولات خود اضافه نمود. دنرو همواره برای تشویق مردم به دوچرخه‌سواری و داشتن محیط زیستی سالم، محصولات خود را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه با قیمتی منطقی در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد. بنابراین در صورتی‌که دغدغه داشتن هوایی پاک و محیط زیستی سالم دارید و از طرفی نگران سلامتی خود هستید و از همه مهم تر می خواهید هیجان و لذت را در زندگی تجربه کنید، به وب سایت دنرو یا به شوروم بزرگ دنرو در خیابان ملاصدرا سری بزنید.


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس