امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش ‌با اشاره به رونمایی از ناوبندر خلیج فارس در آذرماه گفت: این ناوبندر قابلیت‌های بسیار زیادی دارد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حسین خانزادی در بندرعباس اظهار داشت: نیروی دریایی مجموعه‌ای پویاست که در هر دوره‌ای و در هر سالی تلاش می‌کند ظرفیت‌های رزمی خود را پای کار بیاورد.

فرمانده نیروی دریایی راهبری ارتش ادامه داد: ارتقاء این توانمندی‌ها تاجایی ادامه خواهد یافت که در شان جمهوری اسلامی ایران و در شان ملت ایران و مظهر اقتدارملت و کشور در دریا باشد.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه همه ساله ظرفیت‌هایی از توان رزمی به طور کاملا بومی تولید می‌شود گفت: در آذرماه 99 حتما شاهد رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی خواهیم بود.

خانزادی با بیان اینکه ناوشکن دنا یکی از دستاوردهای بومی است که در آذرماه رونمایی خواهد شد، اظهارکرد: ما در این سال‌ها به طور مرتب تلاش کردیم یک آرایه دفاعی ارزشمند را ارائه کنیم که بتواند ظرفیت دریانوردی اقیانوسی را داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی راهبری ارتش با ییان اینکه نخستین شناور مین‌روب نیروی دریایی هم در آذرماه رونمایی خواهد شد، بیان کرد: این شناور ظرفیت جدیدی است برای مقابله با تهدیدهایی از جنس مین که ممکن است در دریا و سواحل و بنادر آلودگی‌هایی را ایجاد کرده باشد.

خانزادی ادامه داد: اتفاق مهمی که تلاش می‌کنیم در آذرماه به سرانجام برسد نخستین ناوبندر جمهوری اسلامی ایران به نام خلیج فارس است که ضمن داشتن ظرفیت حمل بالگرد، می‌تواند پهپاد هم حمل کند.

وی با اشاره به دیگر قابلیت‌های این ناوبندر خاطرنشان کرد: این ناوبندر مجموعه‌ای از ظرفیت‌های موشکی و تسلیحاتی را به همراه خودش دارد و می‌تواند برای مدت‌های طولانی در اقیانوس‌ها باقی بماند، همچنین این شناور می‌تواند با یک بار سوخت‌گیری سه دور، دور کره زمین برود و این قابلیت به این معناست که یک پایداری دفاعی، امنیتی ارزشمندی در منطقه برقرار خواهد شد و همه این‌ها به نفع برقراری امنیت در دریا برای کشورهای منطقه و جهان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    13 22
    تا اونجا که مشخص شده این ناو بندر تبدیل یک کشتی نفتکش به ناو هست
    • امیر IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      3 9
      نه عزیزه من شما اطلاعات ندارید لطفا نظر ندید ناوبندر همون ناوشکن هستش با وزن بیش از ۳۰۰۰تن نفتکش یا کشتی رو نمیکنن ناو که عزیزه من ناوبندر خلیج فارس عکس ماکتش توی اینترنت هستش
    • امیر IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      5 3
      تا زمان رونمایی ناو باید صبر کرد اما حتی اگه یه نفتکشم باشه باید بدونیم نفتکش چیه ؟؟؟ یه بدنه بزرگ تانکر مانند که کلا خالیه +موتور خانه و قسمت کنترل خوب انگار یه اسکلته فلزی بیشتر نیست تا بخواد ناو بشه داستان داره پساولا مشخصه اگه ایران تونسته بدنه کشتی 250 متری رو تولید کنه اینم میتونه پس مشکل فن آوری نداره دوم اینکه خرید موتور نفتکشم به دلیل زیاد بودن کشتی ها میشه از بازار سیاه تهیه کرد یا از موتور نفتکش های موجود استفاده کرد سوم شاید دلیل صرفه جویی اقتصادی بوده ودر آخرم همه اینا میتونه فرضیه باشه هرچند اگه بدنه رو ساخته بودیم طبق رسم موجود درکشور از لحظه شکل گیری نیاز نیروی دریایی اطلاع رسانی میشد تا زمان نصب تجهیزات
    • محمد IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      4 1
      باز اینم خیلی خوبه... به نظر من باید نفتکش های که فعالیت و کارایی ندارن رو بازسازی و ارتقا بدن تا بشه ناو بالگرد بر بزرگ... مثل همون ناو های که ژاپن داره
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      5 1
      دقیقا همینطوره یک نفت کش عظیم رو تبدیل به ناو بندر کردند
  • مسعود IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    8 0
    اميدوارم با توجه به طول 231متري شناور از دفاع هوايي مناسبي برخوردار باشه
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    2 5
    دشمن فکر کرده چی ما نفت کش را تبدیل به کشتی جنگی میکنیم وبه مراتب از تمام ناوهای هواپیما بر جهان پیشرفته تر است چون هم نفت با آن صادر میکنیم وهم گشت دریایی میزنیم
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    4 2
    در آینده با خیال راحت با این نفت صادر میکنیم
  • باز اینم خیلی خوبه... به نظر من باید نفتکش های که IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    5 1
    باز اینم خیلی خوبه... به نظر من باید نفتکش های که فعالیت و کارایی ندارن رو بازسازی و ارتقا بدن تا بشه ناو بالگرد بر بزرگ... مثل همون ناو های که ژاپن داره
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    2 0
    چند هزار تنی هست؟؟
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    5 1
    ملت ایران وایرانی جاوید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس