جزیره سقطری.jpg

ارزیابی اماراتی‌ها و صهیونیست‌ها برای ساخت پایگاه در جزیره سقطری در حالی ادامه دارد که کاسه صبر ساکنان جنوب یمن لبریز شد و مردم با برگزاری تظاهرات گسترده خاندان آل نهیان را بار دیگر رسوا کردند.

سرویس جهان مشرق؛ تابستان امسال سران رژیم امارات پس از علنی کردن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، یک هدیه ویژه را در جزیره «سقطری» یمن (غرب دریای عرب) برای صهیونیست ها در نظر گرفتند تا میزان وادادگی و خیانت شان برای مردم منطقه بیش از پیش نمایان شود.

رژیم امارات که از طریق عناصر تحت فرمانش (نیروهای انتقالی) بخش هایی از مناطق جنوبی یمن (مناطق وسیعی از استان لحج، جنوب استان ضالع، غرب استان شبوه، جنوب استان حضرموت و جنوب غرب استان ابین را به همراه استان عدن) در اشغال دارد امتیاز ساخت یک پایگاه نظامی را در جزیره سقطری به رژیم صهیونیستی واگذار کرد.

ماجراجویی اماراتی ها با ساخت پایگاه نظامی برای صهیونیست ها در جزیره «سقطری» فقط با هدف تغییر توازن قدرت و کاهش نفوذ سعودی ها در مناطق جنوبی یمن صورت نگرفته و این اقدام خطرناک فرصت را برای رژیم صهیونیستی مهیا خواهد کرد تا تحرکاتش را در این منطقه راهبردی افزایش دهد.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

نظامیان صهیونیست با استقرار در این جزیره ۳ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی یک برتری نظامی ویژه را در اقیانوس هند به دست خواهند آورد و همچنین این فرصت برای آنان مهیا می شود تا تحولات را خلیج عمان و مناطق حومه از جمله خلیج فارس رصد کنند.

به گفته منابع میدانی، در هفته های گذشته گروهی از افسران رژیم صهیونیستی و امارات با حضور در جزیره سقطری، اقدامات و ارزیابی های اولیه را برای ساخت پایگاه نظامی در دستور کار قرار دادند و در حال برنامه ریزی برای ادامه کار هستند.

خبرها حاکیست، صهیونیست ها و اماراتی ها به این نتیجه رسیده اند که بهترین مکان برای ساخت پایگاه نظامی در مرکز منطقه «جمجموه» در بخش «مومی» در شرق جزیره سقطری و مرکز منطقه «قطنان» در غرب جزیره سقطری است چرا که علاوه بر کوه های مرتفع، راه های همواری در این محورها برای انتقال تجهیزات و نیرو وجود دارد.

جزیره «سقطری» یمن در شمال غرب اقیانوس هند واقع شده و مشرف به آبراه تجاری مهم دریای سرخ است و در مجاورت قاره آفریقا و تنگه باب‌ المندب قرار دارد و همین مسئله اهمیت تجاری و نظامی فوق‌العاده‌ این منطقه را چند برابر می کند؛ در حال حاضر، حدود ۹۷ درصد از مساحت این جزیره در اشغال نیروهای انتقالی (امارات) است و تنها بخش کوچکی از شرق این جزیره در تصرف نیروهای رژیم سعودی (منصور هادی) است.

به گزارش مشرق، پس از این که اماراتی ها تصمیم گرفتند جزیره سقطری که بخشی از خاک یمن به شمار می آید را در اختیار صهیونیست ها قرار دهند، اعتراضات مردمی با حمایت شیوخ و بزرگان در مناطق مختلف به سرعت آغاز شد که همچنان در جریان است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در ادامه مخالفت ها با ساخت پایگاه نظامی برای رژیم صهیونیستی در جزیره سقطری، صدها تن از ساکنان شهرهای استان «لحج» در جنوب یمن، تظاهرات گسترده ای را علیه رژیم امارات برگزار کردند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهای «نه به وجود نظامیان اسرائیلی در جزیره های یمنی» شعارهایی را علیه رژیم صهیونیستی و سران رژیم امارات سردادند؛ شهروندان یمنی در این تظاهرات برقرای روابط میان اسرائیل و بحرین را هم محکوم کردند.

شهروندان معترض جنوب یمن علاوه بر مخالفت با توافق اماراتی ها و صهیونیست ها برای ساخت پایگاه نظامی در جزیره سقطری، شعارهایی را در حمایت از مردم فلسطین و حق آنان برای بازگشت به سرزمین های خود سردادند و اشغالگری رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

همزمان با افزایش اعترضات مردمی در مناطق جنوبی یمن، ساکنان جزیره سقطری نیز در روزها و هفته های گذشته با برپایی تظاهرات گسترده، مخالفت خود را با ساخت پایگاه نظامی در جزیره و حضور نظامیان صهیونیست اعلام کردند.

به گزارش مشرق، اعتراضات روزهای اخیر از این جهت قابل اهمیت است که رژیم امارات در سال های گذشته با تبلیغات بسیار زیاد تلاش کرد به افکار عمومی منطقه القا کند که از حمایت مردم جنوب یمن برخوردار است و تا حدودی مشروعیت کسب کند اما برگزاری تظاهرات های متعدد پرده از دروغ های خاندان «آل نهیان» برداشت و چیزی جزء رسوایی برای آنان باقی نگذاشت و حالا برای همگان مشخص شده که امارات هیچ سرمایه اجتماعی را در میان مردم جنوب ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • قاسم باوی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    28 8
    خدالعنت کنه این کشور کوچولو وپدرش عربستان که باپول باداورده چوب حراج به بیت المال مسلمین زده اند الان است که باید ارتش غیور وانصارالله شجاع باپهبادانجارابمباران وناامن سازد
  • حسن IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    28 10
    خداوند یار و یاور انصارالله یمن باشد
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
      2 2
      ما نمردیم و آماده ایم خداوند را یاری کنیم اگر صهیونیسم بگذارند
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    18 7
    زنده باد اویسهای قرنی یمن.....
  • مجتبی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    27 7
    خدایا شر این ال های خبیث را از شر مسلمانان منطقه کم کن .
  • مهدی IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    12 4
    من زیاد سر در نمیارم.ولی نقشه کشور یمن نگاه میکنم میبینم متاسفانه چیزی از یمن نمونده.فقط یک قسمت کم ابی رنگ برای دولت یمن مونده و حتی از کنار اون هم نیروهای مخالف و امارات دارن جلوتر میان.
  • عبدالله مومن IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    23 4
    وقتی خلیفه دوم ، کعب الاحبار یهودی را شیخ الاسلام مسلمانان می کند اینها هم یهود را بر مسلمانان ترجیح می دهند
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    4 3
    اسرائیل حدودا صدسال پیش برنامه‌هایی برای این منطقه ها داشتند اگربه ستاره‌ای که روی پرچم اسرائیل هست ومرکز را سرزمین اشغالی ببینم نوک ستاره جاهای باید اشغال کنن منم ازقدیم شنیدم
  • 6209721265 IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    17 3
    چطور اسرائیل نمیذاره ایران تو سوریه پایگاه بزنه.خب ایرانم باید همون کارو بکنه .ایران که تو یمن دستش بازتره ...باید جلوی ایجاد پایگاه تو این جزیره رو ایران بگیره ....اماراتم حساب کار دستش مییاد
  • محمد IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    6 1
    خدا‌لعنت‌کند‌ریشه‌اولیه‌نفاق
  • نیروی مقاومت پیروز IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    5 1
    ال نهیان با این اقدام بیشرمانه خود قبر خودرا پیشاپیش کنده اند و بحول قوه الهی در وقت مقرر امارات و جزیره سقطری بخاک یمن یکپارچه منضم خواهد شد و همزمان فلسطین عاری از صهیونیسم هم پس از پاک سازی از وجود نحس صهیونیستها جشن گرفته شده و خاورمیانه با ابر قدرتی مقاومت اسلامی پیروز این اتفاقات خواهد بود.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    6 2
    آن زمانی که اسرائیل موفق به اشغال شد . برخی از حکام عرب مانند امروز چهره منافقانه شان از پرده برون نیفتاده بود . همانان مانند امروز امارات جاده صاف کن بودند . جنگ شش روزه در واقع با همراهی نکردن عملی برخی از اعراب اتمام برخورد نظامی شد . و آغاز سیاست پیشگی منافقانه که دل در گرو اسرائیل و غم گساری با فلسطینیان با وعده ها و نهایت سرآغاز تسلیم با سادات و بعد عرفات و حسین اردنی و دم بدم شکایت بری مصلحتی بابت قدم بقدم پیشروی اسرائل در غصب بیشتر سرزمین فلسطین که هنوز در هر دو وجه آن ادامه دارد . که یکی از بندهای بین امارات و اسرائیل عنوان شد و همه اذعان داشتند که شوخی میفرمایند . و حال همان نقش در سوی دیگر مانند سقطری بهترین و استراتژیک بالا جزیره در باب المندب اجرائی میشود . از ابتدا هدف از راه اندازی جنگ یمن علاوه بر اضمحلال انصارالله تنها نیروی آنزمان که مانع این سیاست خواهد بود . بقیه که از خودمانند . حالا پس از تقریب به شش سال مردم یمن متوجه حقیقت ماجرا میشوند . هدف غصب سرزمین و غارت ثروات یمن و برخورداری عده ای از سران قبائل در همراهی با خود نتیجه کار شود . اما خوشبختانه همچون حزب الله در لبنان انصارالله یمن در قلوب مردم جا گرفته و همراه شده اند و این عامل نخواهد گذاشت که چنین چیزی پا بگیرد و بخواهند استفاده ببرند ِ انشاالله بیاری خدا شاهد پاکسازی سرزمین یمن از اجانب و دشمنان خواهیم بود . این سنت خداوند است که نصرت میدهد مردمی را که در مقابل متجاوزان و دشمنان قیام میکنند
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    4 0
    امارات نیز همراه رژیم کودک کش به قعر نابودی و اسقاط خواهد افتاد
  • NZ ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    5 0
    با شعار که چیزی حل نمیشه! همین الان که ابتدا اشغالگری هست باید برخورد بشه در غیر اینصورت همانی میشه که در فلسطین شد. چطور آرامکو زده میشه ولی در مورد جزیره سقطری که جزئی از خاک یمن است هیچ واکنشی نشان داده نمیشه!؟ آنهم این جزیره ای که فوق استراتژیک است!
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    ترکیه بخاطر دشمنی شدیدش با امارات و عربستان احتمالا پهبادهای بیرقدار رو در اختیار یمن قرار میده که اگه اینجوری بشه مطمئننا نیروهای زمینی تانک و خودروهای زرهی و توپخانه و مراکز تجمع نیروها و مراکز فرماندهی اونها نابود خواهند شد تنها شانسی که دارند پهبادها رو با جنگنده های مدرن ساقط کنن
  • م IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    1 0
    نه شیطان قدرتی داره وپایدارمیمونه نه لشکرش اعم ازامریکاورژیم سهیونیستی و...
    • متین IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      0 0
      صهیونیستی با این ص هست نه س
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    0 0
    گوشت زیر دندان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس