فاصله گذاری اجتماعی در مترو تهران

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص حواشی‌ای که پیرامون سیستم تهویه و سیستم حمل و نقل عمومی مطرح شده، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، اواسط اردیبهشت بود که محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، پیش شرط کنترل ویروس کرونا در تهران را تعطیلی حمل و نقل عمومی عنوان کرده و افزوده بود:«سیستم تهویه قطار مترو متمرکز است؛ یعنی هوای داخل واگن‌ها را گردش می‌دهد و اگر یک فرد بیمار یا ناقل در قطار باشد ویروس پخش می‌شود.»

محسن فرهادی در واکنش به اظهارنظر چندماه گذشته محسن هاشمی و خبرهایی که پیرامون ابتلای چند راهبر به کرونا بر اثر انتقال ویروس توسط تهویه مترو، منتشر شده بود، گفت: این گونه نیست و ما این مسئله را بازرسی کردیم و نامه‌نگاری‌هایی با مترو انجام دادیم و سیستم تهویه مترو و حتی ایستگاه‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: اوایل شیوع این اپیدمی در کشور نواقصی در ایستگاه‌های مترو وجود داشت و خوشبختانه مسئولین مترو بخش عمده ای از آن را رفع کردند و بخش دیگر آن در حال برطرف شدن است.

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تکذیب متمرکز بودن تهویه مترو، افزود: هر واگن مترو سیستم تهویه جداگانه‌ای دارد و اینکه گفته می‌شود سیستم تهویه مترو متمرکز است و هوا، در میان واگن‌ها در جریان است، حرف درست و دقیقی نیست.

این مقام وزارت بهداشت با تکذیب برخی از اظهارنظرها که ورود یک فرد مبتلا به کرونا به یکی از واگن‌های مترو را مساوی آلوده شدن هوای تمامی واگن‌های مترو دانسته بودند، عنوان کرد: در بازدید و بررسی‌هایی که از مترو صورت گرفت، صحت این موضوع تایید نشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    8 3
    نه مترو نه اتوبوس های مملو از جمعیت نه پارتی نه مسافرت نه ازدحام در فرودگاه نه کنار دریا فقط شرکت در مراسم مذهبی و عزاداری ها باعث انتقال ویروس کرونا میشود
    • FR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      1 2
      از آب گل الود ماهی نگیر .
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      1 0
      این شمایید که منتظر یه فرصت هستید تا از آب گل آلود ماهی بگیرید
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    اگر باران خارج از ایستگاه مترو در حال بارش باشد و افراد وارد ایستگاه و سپس سوار قطار شوند با توجه به نوع قطارها آلوده میشن در روزهای بارانی سوار مترو نشید
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    2 0
    خب وقتی بررسی کردین دیدین یه مبتلا به کرونا باعث آلودگی بقیه تو مترو نمیشه چطور تونستین عزاداری اربعین تو فضای باز رو ممنوع کنید ای اف بر شما شکایت میکنیم از شما پیش امام حسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس