کد خبر 1127219
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
سردرد

در بین انواع بیماری‌ها سردرد یکی از عارضه‌های است که می‌تواند بروز آن ناشی از طبع و مزاج‌تان باشد.

 به گزارش مشرق، سردرد از جمله عارضه‌های است که اکثر افراد با آن درگیر هستند و حداقل یک بار آن را تجربه کرده اند. سردرد هم مانند دیگر بیماری‌ها انواع مختلفی دارد که در بروز آن عوامل و مختلفی دخیل هستند. یکی از دلایل اصلی بروز سردرد، عدم آگاهی نسبت به مزاج مان خواهد بود. بر اثر مزاج سردردها به ۴ دسته تقسیم می‌شوند که دلایل ایجاد و راه‌های درمانی هرکدام نسبت به یک دیگر متفاوت نیز است.

سردرد صفراوی

این نوع سردرد بیشتر در بین آقایان رایج است. این عارضه بیشتر در قسمت پیشانی و چشم احساس می‌شود. سردردهای صفراوی در اثر گرما و یا استشمام عطرهای گرم تشدید می‌شوند. در طب سنتی برای درمان این نوع ازسردردها مصرف سکنجبین، آب پرتقال، آب نارنج، آب لیمو و استشمام سرکه بسیار توصیه شده است.

سردرد دموی

این نوع از سردرد هم بیشتر بین آقایان شایع است. درد از قسمت پیشانی شروع می‌شود و به مرور کل سر را فرا می‌گیرد. این نوع از سردرد به صورت نبض در قسمت شقیقه‌ها ظاهر خواهد شد.

در سردردهای دموی گرما، عصبانیت و همچنین استشمام عطرهای گرم به تشدید این بیماری دامن می‌زند. در طب سنتی برای درمان این نوع از سردردها توصیه می‌شود تا ماهی یک بار حجامت عام و حجامت سر، انجام شود.

سردرد بلغمی

اگر سردردتان از ناحیه گردن و پشت سر آغاز شد بهتر است بدانید که سردردتان بلغمی بوده که معمولا این نوع از سردرد  با حالت تهوع همراه است.

این سردرد کاملا برخلاف دو نوع دیگر است. بیشتر در بین بانوان رایج است و نه تنها با بوهای گرم تشدید نمی‌شود بلکه این نوع از بوها سبب آرامش افراد خواهد شد اما عواملی که سبب بروز این دسته از سردردها می‌شود اضطراب، استرس و مصرف انواع سردی‌هاست.

مصرف شیره انگور در هفته ۵ بار در وعده صبحانه، روغن تراپی با روغن کنجد روی ملاج سر، حجامت و مصرف ترکیب روغن رازیانه و عسل به هنگام خواب برای رهایی از این نوع از سر درد مفید است.

سردرد سوداویی

این نوع از سردرد معمولا تمام سر را درگیر می‌کند. علت آن صداهای زیاد و بلند، عصبانیت، شلوغی، آلودگی هوا و استرس از جمله عوامل تشدید دهنده آن است اما قرار گرفتن در مکانی تاریک به آرام شدن سردردتان کمک می‌کند. بروز این نوع از سردرد بین زنان و مردان برابر است. مصرف سکنجبین، ماساژ پنجه پا، شانه زدن مو باشانه زبر و حجامت در بهبود این نوع سردرد موثر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس