کد خبر 1126967
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۴
سیستم ایمنی بدنتان را با فندق تقویت کنید

فندق برای درمان کم خونی و ایجاد آهن مناسب در بدن بسیار مناسب است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

به گزارش مشرق، فندق میوه‌ای کوچک با فوایدی فراوان و در عین حال ناشناخته برای عموم است. این میوه امروزه بیشتر به عنوان تنقلات مصرف می شود.

فندق دارای چربی‌های مفید فراوانی است و هیچ گونه کلسترول و سدیمی در آن جای ندارد. از جمله خواص فندق می‌توان به درمان کم‌خونی‌، رفع جوش و انواع مشکلات پوستی، استفاده به عنوان رنگ مو، درمان فشار خون بالا، ضد آفتاب، تقویت عضلات، جلوگیری از پیری، پیشگیری از ابتلا به سرطان، تناسب اندام، شاداب شدن پوست، درمان کننده تالاسم، تقویت سیستم ایمنی بدن و نرم کننده پوست اشاره کرد.

درمان بیماری پارکینسون، رفع مو خوره، رفع یبوست، درمان خشکی مو  و  عرق کف دست، کاهش خطر سکته قلبی و عروقی، تضمین سلامت دستگاه گوارشی، عدم لخته شدن خون، تقویت و تضمین سلامت استخوان‌ها، رفع ناباروری، درمان آنژین، رفع استرس و درمان افسردگی و جلوگیری از ابتلا به دیابت از دیگر فواید مصرف فندق است.

مصرف مداوم و فراوان از این آجیل موجب بروز نفخ، حالت تهوع، استفراغ و افزایش گاز معده می‌شود و به دلیل وجود ویتامین ها، آنزیم‌ها و کلسیم مصرف فندق در دوران قاعدگی موجب کاهش درد آن می‌شود.

فواید فندق

از ویتامین های موجود در فندق چه می دانید؟

به علت وجود فراوان ویتامین‌ E و ویتامین C در فندق می‌توان از آن برای درمان بیماری آنژین استفاده کرد. فندق حاوی مواد مغذی زیادی بوده که برای مادران باردار بسیار مفید است.

ویتامین K موجود در فندق از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. مصرف ۳۰ گرم فندق در طول روز برای نوزادان بسیار مفید است. ماساژ دادن روغن این میوه روی موها موجب تقویت و افزایش رشد آن‌ها می‌شود؛ با استفاده از یک مشت فندق له شده در مرغ و ماهی می‌توان از سکته قلبی جلوگیری کرد.

همچنین با ترکیب دو تخم مرغ همراه دو قاشق خرد شده فندق می‌توانید از شر موهای خشک خلاص شوید. بازسازی و جوان سازی پوست نیز یکی از فواید این میوه خوشمزه است.

ویتامین E موجود در فندق باعث درمان بیماری پارکینسون می شود. نرم کردن و آبرسانی به پوست از مهم‌ترین ویژگی‌های فندق به شمار می‌آید. مواد مغذی موجود در فندق از جمله کلسیم، پتاسیم، منگنز و منیزیم موجب تقویت دستگاه ایمنی بدن خواهد شد. فندق یکی از خوراکی‌های مفید برای تقویت مغز محسوب شده و به بهبود عملکرد آن کمک خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • madman IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    2 0
    ویتامین K موجود در فندق از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس