عکس/ همه با ماسک، به‌غیر از روحانی در جلسه شورای عالی فضای مجازی

رئیس قوه قضائیه گفت: جنگ اقتصادی سال‌هاست که به کشور ما تحمیل شده است، اما آنچه جلوی «قلدری»‌های دشمن را می‌گیرد، «اقتدار» نشان دادن است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضائیه، با گرامیداشت هفته ناجا، به نیروهای انتظامی تأکید کرد با کسانی که می‌خواهند امنیت جامعه را مختل کنند و در دل مردم هراس به وجود آورند، قاطعانه برخورد کنند.

بیشتر بخوانید:

فقط روحانی کرونا می‌گیرد رئیسی و قالیباف کرونا نمی‌گیرند؟!

نباید اجازه داد کوچه‌ها و محلات جولانگاه اشرار باشد

رئیس قوه قضائیه گفت: نیروهای انتظامی باید مقتدرانه در برابر اشرار، سارقان و زورگیران ظاهر شوند و اجازه ندهند این افراد با کوچک‌ترین شرارتی در سطح شهر یا حاشیه شهرها، کوچه‌ها و محله‌ها را برای زن و بچه مردم ناامن کنند.

آیت الله رییسی با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی و تأکید بر تداوم همکاری دادستان‌ها و قضات با این نیرو در تأمین امنیت جامعه، خاطر نشان کرد: ارفاقات قانونی که در برخی مجازات‌های قضایی در نظر گرفته شده، شامل افراد جسور، شرور و مجرمان سابقه‌دار نمی‌شود.

وزیر صمت چرخه تولید تا مصرف کالا را شفاف کند

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه دولت به معیشت و زندگی مردم تأکید کرد و نظارت بر بازار و فرایند تولید تا توزیع کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم را ضروری دانست و تأکید کرد هرچه این روند شفاف‌تر باشد، راه برای سوداگران و دلالان و مفسدان اقتصادی بسته خواهد شد.

آیت الله رئیسی با اشاره به «نقش نظارت و شفافیت در کاهش قاچاق» به وزیر جدید صمت متذکر شد که کد رهگیری و سامانه‌های شفاف سازی چرخه تولید و تأمین تا توزیع و مصرف کالاها را فعال کند تا مردم نسبت به خرید کالاهای مورد نیازشان به قیمت واقعی اطمینان حاصل کنند.

اقتدار مانع قلدری دشمن است؛ اجازه ندهیم دشمن گستاخ‌تر شود

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمن که سال هاست علیه ملت ایران در جریان است، خاطر نشان کرد: آنچه جلوی قلدری دشمن را می‌گیرد، نشان دادن اقتدار است و هر گونه ضعف و سستی و کم کاری در این راه، دشمن را گستاخ‌تر می‌کند.

آیت الله رئیسی با بیان این که هرگاه مسؤولان مقتدرانه مقابل دشمن ایستادند پیروزی حاصل شده است، به مسؤولان هشدار داد رهنمودهای امام و رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند و از هر گونه اظهار عجز و سستی و ضعف در برابر دشمن پرهیز نمایند.

مردم، اظهار ناتوانی مسؤولان در حل مشکلات را نمی‌پذیرند

رئیس دستگاه قضا، «امیدآفرینی» را راهبرد اساسی امروز نظام عنوان و تصریح کرد: مردم اظهار عجز و القای ناتوانی مسؤولان در حل مشکلات کشور را نمی‌پذیرند و خواستار همت و کار و تلاش آن‌ها برای گره‌گشایی از امور هستند.

آیت الله رئیسی در همین راستا متذکر شد: دشمن به دنبال القای یأس و ناکارآمدی است و در این شرایط هر مسؤولی در قوه مجریه یا دستگاه قضا و هر صاحب منصبی که با اقدام و عمل خود در جامعه امید ایجاد کند، در جهت راهبرد اساسی نظام حرکت می‌کند.

اربعین نمادی است تا پیام عاشورا تحریف نشود

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین نمادی از عاشوراست تا پیام عاشورا که مقاومت و ایستادگی بود، تحریف نشود.

وی اربعین را پیام آور پیروزی جریان مقاومت بر سازش و تسلیم دانست و افزود: همه درس‌هایی که یک انسان برای تعالی و تکامل نیاز دارد، در تابلوی زیبای عاشورا و تابلوی نورانی اربعین به نمایش درآمده و گرامیداشت اربعین از نشانه‌های شناخت مؤمن است.

تأکید بر برگزاری مراسم اربعین با رعایت اصول بهداشتی

آیت الله رئیسی از عاشورا به عنوان مشق ظهور و از اربعین به عنوان عنصری تمدن ساز یاد و ابراز امیدواری کرد مردم ایران و دلدادگان حسینی در اقصی نقاط جهان، امسال نیز اربعین حسینی را با رعایت اصول بهداشتی گرامی دارند و به ابعاد قیام عاشورا و درس‌های آن بپردازند.

دولت هنوز غرامت جانباختگان هواپیمای اوکراینی را نداده است

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از انجام مراحل تخصصی بررسی‌ها در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح برای بررسی دقیق‌تر پرونده، اقدام به شبیه‌سازی حادثه نیز کرده است.

وی افزود: آنچه در حال حاضر لازم است به صورت جدی از سوی دولت پیگیری و اجرا شود، موضوع پرداخت غرامت به خانواده‌های حادثه دیده است که با وجود پیگیری‌های این سازمان هنوز محقق نشده است.

رئیس قوه قضائیه با تقدیر از اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح در پیگیری پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی، تبیین دقیق ابعاد و زوایای حقوقی مسأله برای خانواده‌های جانباختگان در این سانحه هوایی را در اطمینان بخشی به آنها نسبت به تلاش دستگاه قضا برای پیگیری حقوقشان مؤثر دانست و نسبت به پیگیری موضوع پرداخت غرامت به خانواده‌های آسیب دیده در جلسه مسؤولان عالی قوا تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    6 1
    جناب حاج آقا رئیسی عزیز نیروی انتظامی که اراذل واوباش راجمع می کنه اما همکاران شما آزادشان می‌کند. تلویزیون نشان می دادکه طرف رابه خاطر چندین بار زدی گرفتند یک شب زندان رفته وفرداش آزاد شده. مقصراصلی کیه؟ ای کاش احکام خدارا با چند حدیث جعلی کنار نمی گذاشتندکه فلان کس چنین وچنان گفته. سرقت مسلحانه حکمش اعدام است. وغیرمسلحانه قطع دست. زورگیر آن مسلح درجامعه آزادند بیداد می کند. اعدامشان کنیدتا امنیت به جامعه برگردد.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    2 0
    40 سال است. دولت ها با 1-وضع قوانین ضد تولید و کسب وکار و 2- با دستوری نمودن اقتصاد 3- با قیمت گذازی توهمی و0000 هم موجب قفل شدن تولید شده اند و هم رکود و تورم را رقم زده اند. البته این کار ناشی از نادانی نیست. بلکه جاسوسان استکبار با پیاده کردن شیوه ها و دستور عمل های بظاهر خیر خواهانه و حمایت از اقشار کم درامد . موفق به از بین بردن اقتصاد کشور شده اند. استکبار هم از عملکرد جاسوسان خود راضی و خشنود است. جاسوسان با گماردن افراد بی سواد و با ظاهر اسلامی و گسترش فساد در بین کارمندان دولت چنین کاری می کند. مثلا برای گرفتن ارز دولتی حتما باید رشوه داد و برای سوء استفاده از این ارز دولتی حتما می شود با رشوه سوء استفاده را کرد. باید اقتصاد بروش علمی اداره شود یعنی 1- حقوق ها 2-نرخ ها واقعی 3- کسب وکار بسیار راحت واسان باشد
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    4 4
    آقای ریسسی عشقه،خدا حفظش کنه.
  • ناشناس IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    4 0
    آقای ریسی خواهشامشکل بزرگی که توآموزش وجودداره کنکوره بگین کدوم دین این مواردروقبول داره.آثارمخرب ومنفی کنکورترس استرس خودکشی افسردگی پرخاشگری فشاربه والدین دست به رفتارهای ناشایست زدن وهزاران مورددیگه توروخداکنکوروحذف کنیدکنکوربحران اجتماعیه برش دارین تصمیماتی باجدیت بگیریدکه کنکورحذف بشه وجامعه آموزشی واولیاراحت بشن
  • از شهرستان سراب IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    3 1
    همش مشکلاتمونو میگیم رسیدگی هم نمیکنید پس جریان انتقال قضات و بازپرسهای بومی چی شد؟
  • نورالله گرشاسبی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    3 0
    بر شعب دیوان نظارت کنید.‌قوه مجریه انشالله رییس دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس