کد خبر 1126618
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
الجزیره

شبکه «الجزیره» در مستندی با افشای اسناد و هزاران حساب جعلی در شبکه‌های اجتماعی نشان داد کشورهای محاصره‌کننده از چه روش‌هایی برای هدف گرفتن قطر استفاده کرده‌اند.

به گزارش مشرق، شبکه «الجزیره» با پخش مستندی در برنامه «المسافة صفر» از شرکت‌ها و حساب‌های جعلی خبر داد که برای هدف گرفتن ترکیه و قطر و دیگر کشورها با حملات رسانه‌ای استفاده می‌شوند.

در این برنامه نشان داده شده که چگونه این شرکت‌ها و هزاران حساب جعلی در شبکه‌های اجتماعی پس از توقیف شدن، دوباره خود را بازسازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

الجزیره همچنین از نامه‌های درزپیدا کرده از وزارت خارجه مصر درباره هماهنگی کشورهای محاصره‌کننده برای حمله به قطر و سازمان‌های اقتصادی آن پرده برمی‌دارد.  

در این مستند به جزئیات ممنوعیت‌های اعمال شده از سوی توییتر علیه ۲۷۱ حساب جعلی مرتبط با شرکتی به نام «دات دو» (DotDev) اشاره می‌شود، «شرکتی که در امارات و مصر برای هدف گرفتن قطر و کشورهای دیگری مانند ایران کار می‌کند».

بر اساس این گزارش، توییتر توانسته ۴۲۴۸ حساب جعلی را به صورت جداگانه برای هدف گرفتن قطر و یمن کار می‌کرده‌اند، ببندد و علیرغم بستن هزاران حساب، حمله به قطر با هزاران توییت از حساب‌های جعلی دیگر ادامه پیدا کرده است.

الجزیره افزود، توییتر در اقدامی دیگر موفق شد یک شبکه متشکل از ۸۸ هزار حساب مرتبط با شرکتی سعودی به نام «سماءات» را ببندد اما به محض بسته شدن، این حساب‌ها با جایگزین‌های دیگری فعالیت خود را از سر گرفتند.

بر اساس این گزارش، از بارزترین هشتگ‌هایی که «قطرلیکس» و «دات دو» استفاده کرده‌اند «تنظیم الحمدین» بوده که در طول سه سال محاصره قطر بیش از سه میلیون حساب حساب توییتری آن را به کار برده‌اند.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از تاریخ پنج ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۱۳۹۶) به بهانه حمایت قطر از تروریسم، رابطه با ایران و ترکیه و برنامه‌های شبکه الجزیره، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و این کشور را در محاصره قرار دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس