کد خبر 1126041
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۶
جدیدترین آمار از اسلام‌هراسی در اروپا

حوزه/ سازمان امنیت و همکاری در اروپا  در جدیدترین گزارش خود نسبت به اسلام هراسی و خشونت روزافزون علیه مسلمانان و دیگر اشکال نژادپرستی هشدار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از  گاردین، درحالی که کمتر از ۴ ماه از کشته شدن جورج فلوید در بازداشت پلیس آمریکا گذشته و کارزار مبارزات سیاه پوستان در ایالات متحده به اروپا و سرتاسر قاره سرایت کرده است، اتحادیه اروپا برای اولین بار یک هماهنگ کننده ضدنژادپرستی منصوب کرده است. با این حال، درحالی که اسلام‌هراسی در اروپا به شدت افزایش پیدا کرده به نظر می‌رسد اروپائیان نبایستی از کنار این مسئله بی‌تفاوت عبور کنند.

در این میان آرزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی به جای ایجاد یک اتحادیه واقعا ضدنژادپرستی تصور می‌کند که باید یک ساختار ضدمسلمانی ساخت.

یافته‌های اخیر نشان می‌دهند که تعصب ضدمسلمانان در سرتاسر اروپا وجود داشته و اروپائیان نه تنها ضداسلام شده‌اند بلکه خشونت علیه مسلمانان در حال افزایش است.

یک تحقیقات که در سال ۲۰۱۹ توسط مانیتور مذهبی برتلسمان ستیفونگ انجام گرفت نشان داد که بی‌اعتمادی گسترده‌ای علیه مسلمانان در سرتاسر اروپا رواج یافته است. در آلمان و سوئیس، ۵۰% پاسخ دهندگان اسلام را تهدید تلقی می‌کردند. در انگلستان، از هر پنج نفر دو نفر این برداشت را داشتند. در اسپانیا و فرانسه، حدود ۶۰٪ اسلام را ناسازگار با غرب دانسته و در اتریش، از هر سه نفر یکی حاضر نیست همسایه مسلمان داشته باشد.

نژادپرستی در آلمان نیز به ویژه اغلب تحت عنوان تعصب ضدمسلمانی رخ می‌دهد. حدود ۵۲٪ از کسانی که در اوایل سال ۲۰۱۹ در این کشور مورد بررسی قرار گرفتند، اظهار داشتند که آنها اسلام را تهدید می‌دانند. این تصور حدود ۱۰ سال در سطح بالا ثابت مانده است. در لهستان، که تعداد مسلمانان بسیار کمی از میان عرب‌ها دارد، تعصب ضدمسلمانی در بالاترین حد خود قرار دارد و در یک نظرسنجی ۵۵% پاسخ دهندگان  به این امر اذعان داشتند.

در هر دو کشور تعصب ضدمسلمانی زمینه مناسبی برای خشونت نژادپرستانه فراهم کرد. طبق آمار پلیس آلمان، تعداد جرایم طبقه بندی شده در زمینه اسلام هراسی در سال ۲۰۱۹ با ۴.۴٪ افزایش به ۹۵۰ جرم افزایش یافته است. حملات مکرر یا خنثی شده به مراکز پناهندگان و مساجد با کشته شدن ۹ نفر در هاناو به یک خطر جدی برای امنیت ملی آلمان تبدیل شده است. در این میان جنایات نفرت محور علیه مسلمانان در لهستان هرچند بسیار کم است که دلیل آن جامعه کوچک اسلامی این کشور می‌باشد، اما شواهد نشانگر افزایش این جرایم در لهستان نیز هست.

سازمان امنیت و همکاری در اروپا  این یافته ها را در جدیدترین مقاله خود درباره ظهور و معنای جنایات نفرت علیه مسلمانان تأیید کرده است.

شورای اروپایی در جدیدترین گزارش خود هشدار می دهد که «اروپا با واقعیتی تکان دهنده روبرو است: جرایم ضدیهودی، ضدمسلمانی و دیگر اشکال نژادپرستی با سرعت نگران کننده‌ای در حال افزایش هستند. 

منبع:حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    10 0
    به عنوان یک ایرانی که سالها خارج کشور زندگی کرده عرض می‌کنم. کسی با یک مسلمان سفیدپوست مشکلی ندارد. مشکل مسلمانان رنگین پوست هستند.
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 0
    اروپایی ها یک کم دیر به خود اومدن به هر حال اسلام که ترس نداره مسلمونا دارن خیلی ملاحظتونو می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس