کد خبر 112548
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۱

مردم بحرین همزمان با ورود تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک مقابل فرودگاه بین‌المللی بحرین تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، روز گذشته و همزمان با ورود تیم‌های تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک صدها بحرینی در روستای "الدیر"، در جوار فرودگاه بین‌المللی بحرین تظاهرات کردند.

این تظاهرات در پاسخ به فراخوان معارضان بحرینی رژیم آل‌خلیفه جهت برگزاری راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز در "هفته ایستادگی و مقاومت" برای رساندن پیام مردم بحرین به تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات برگزار شد.

شاهدان عینی اعلام کردند که تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی مانند "در مقابل رژیم سرفرود نمی‌آوریم" و "در همه میدان‌ها و راهپیمایی‌ها حضور داریم" و "سنی و شیعه دوشادوش هم علیه رژیم شعار می‌دهند" و "انقلاب ما انقلاب مسالمت‌آمیزی است" علیه برگزارکنندگان این مسابقات و رژیم آل‌خلیفه شعار دادند.

این شاهدان در ادامه تاکید کردند که همزمان با برگزاری این تظاهرات نیروهای امنیتی و نظامی آل‌خلیفه با یورش به سوی آنها در صدد متفرق کردن آنها برآمدند.

تظاهرات‌کنندگان بحرینی هم در این راهپیمایی اعتراض‌آمیز خواستار آزادی فعالان سیاسی و حقوقی در بند رژیم ال‌خیلفه از جمله "عبد الهادی الخواجه" و شیخ "حسن المشیمع" شدند.

اما "خدیجه الموسوی"، همسر الخواجه روز گذشته اعلام کرد که همسر وی در تماسی تلفنی به او خبر داده است که از روز چهارشنبه (امروز) تغذیه با سرم را قطع خواهد کرد و دیگر اجازه نمی‌دهد که از این طریق تغذیه شود و هرگونه مایعات جز آب را رد خواهد کرد.

همسر عبد الهادی الخواجه با اشاره به اینکه صدای همسرش ضعیف بود و به زحمت به گوش می‌رسید، گفت که وی آخرین بار روز یک‌شنبه موفق به دیدار الخواجه شده بود.

عبد الهادی الخواجه از 8 فوریه گذشته در اعتراض به صدور حکم زندان ابد خود در اعتصاب غذا بسرمی‌برد. دادگاه رژیم آل‌خلیفه الخواجه را پس از بازداشت در آوریل سال گذشته به اتهام اقدام جهت براندازی حکومت به حبس ابد محکوم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس