اعتراضات و اعتصاب شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در مرز با یمن

شبه‌نظامیان یمنی وابسته به ائتلاف سعودی در مرز عربستان با یمن، به علت عدم پرداخت حقوقشان دست به اعتراض و اعتصاب زدند.

به گزارش مشرق، منابع نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن، از تظاهرات و اعتصاب عناصر ائتلاف سعودی در منطقه «جیزان» عربستان خبر دادند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، عناصر تیپ هفتم و تیپ «الواجب» به عدم پرداخت حقوق خود در ماههای گذشته و عدم پایبندی فرماندهان به قولشان اعتراض داشتند. تعدادی از نیروها نیز با ترک پست خود در بلندی‌های «الازهور»، منطقه را ترک کردند.

بیشتر بخوانید:

در همین حال انتشار خبر تجاوز یکی از فرمانده گردان هوایی به نام «ابو مرتاح» به تعدادی از نیروها، خشم معترضان را دو چندان کرده است.

به گفته منابع نظامی، ارتش سعودی نیز سازوکاری برای پرداخت حقوق این افراد نظر گرفته است که طبق آن نیروها پس از دریافت بخشی از حقوقشان که برخی از آن‌ها تا نُه ماه طلب دارند، منطقه را ترک می‌کنند و به یمن باز می‌گردند.

یک مقام سفارت یمن در ریاض در این باره گفته است که کمیته‌ای از جانب دولت سعودی مأمور حل این مسأله شده است و قرار است صرفا دو ماه از حقوق عقب افتاده عناصر مسلح پرداخت شود، سپس آن‌ها را منطقه را ترک کنند.

این برای چندمین بار در یک ماه گذشته است که عناصر ائتلاف سعودی در مرز عربستان با یمن دست به اعتراض می‌زنند. 

در چهارم مهر ماه چند انفجار مهیب در مقر عناصر ائتلاف سعودی در مرز با یمن، ۸۰ کشته و زخمی بر جا گذاشت. انفجار زمانی رخ داد که شبه نظامیان برای دریافت حقوق خود دست به اعتراض زده بودند و برخی منابع نوشتند که این انفجار حاصل بمباران اشتباه پهپاد وابسته به ارتش سعودی بود؛ به خصوص اینکه ارتش و انصارالله یمن مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    باید رزمندگان به موشک‌های دوش پرتاب سهند 3 مجهز شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس