قاسمپور: قطر مدیر وارد کرد ولی ما قبول نمی‌کنیم که مدیر نداریم/استقلال برای آسیا هیچ برنامه ای نداشت

کارشناس فوتبال ایران گفت: قطری‌ها قبول دارند که مدیر ندارند، به همین خاطر مدیران قوی می‌آورند، برنامه ریزی می‌کنند و کار درست را انجام می دهند.

به گزارش مشرق، ابراهیم قاسمپور در خصوص حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا با تدارک و مدیریت نامناسب، اظهار داشت: به استثنای پرسپولیس که امروز یک بازی سخت را پیش رو دارد، به طور کلی نتایج، نتایج خوب و راضی کننده نبود. البته به دلیل مشکلاتی که فوتبال ما به خصوص در زیرساخت‌ها دارد، انتظار آن هم می‌رفت.

وی ادامه داد: در این میان بعضا مشکلاتی هم درست می شود. مثلا می‌بینیم استقلال وضعیت مربیانش مشخص نیست. از جذب بازیکن محروم هستند. برای کوران مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هیچ برنامه و تدارکات خاصی مثل بازی تدارکاتی مناسب نداشتند که به آمادگی لازم برسند. یا بودجه‌ای ندارند که برای این مسابقات هزینه کنند. همه این ها دست به دست هم می‌دهد تا شاهد این نتایج باشیم. قبل از مسابقات هم گفته بودم که هیچ انتظاری نباید داشت و اصلا خوشبین نبودم.

کارشناس فوتبال کشورمان در مقایسه تیم‌های ایرانی با حریفانشان تصریح کرد: تیم‌هایی که مقابل تیم‌های ما قرار می‌گیرند از نظر سخت افزاری، نرم افزاری، برنامه ریزی، هزینه، تدارکات، بازی تدارکاتی و... به مراتب از ما قوی تر هستند. نباید انتظار داشته باشیم که سوار ژیان شویم و بخواهیم با پورشه یا مرسدس بنز مسابقه بدهیم. پرسپولیس که تا این مرحله بالا آمده یا حتی اگر قهرمان هم بشود، نباید آن را بر مبنای کار، برنامه ریزی و هزینه اصولی بگذاریم. این تیم هم همان مشکلات تیم‌های دیگر را دارد. حالا در مقایسه با تیم‌های دیگر ما، مدیریت آن ثبات بهتری داشته یا برنامه ریزی بهتری داشتند که تیمشان کمتر لطمه بخورد. به همین دلایل تا اینجای کار نتیجه خوبی گرفته است.

قاسمپور در مورد اینکه تیم‌های ایرانی به حدی درگیر مشکلات جانبی و حواشی هستند که فرصت به مسائل فنی آن‌ها نمی‌رسد، عنوان کرد: زمانیکه پول نباشد کارهای دیگری هم نمی توانیم انجام بدهیم و بسیاری از مشکلات حل نمی‌شوند. از طرفی مدام به دنبال این هستیم که بازیکن یا مربی بیاوریم. در صورتیکه به این فکر نمی‌کنیم برای جذب مربی یا بازیکن خوب، باید یک مدیر قوی داشته باشیم. هیچ وقت نگفتیم مدیر بیاوریم یا مدیرانمان را هم آموزش بدهیم. می‌گویند مربی فوتبال باید در کلاس‌های متعدد شرکت کند و خودش را به روز کند اما هیچ وقت نمی‌گویند مدیران هم باید بروند در کلاس بنشینند و به داشته‌هایشان اضافه کنند.

بیشتر بخوانید:

انتشار بیانیه برکناری سعادتمند تا ساعاتی دیگر

وی افزود: تا موقعی که فوتبال ما مدیر قوی نداشته باشد همین وضعیت وجود دارد. نه فقط فوتبال، خیلی از حوزه‌های دیگر در کشور ما مانند اقتصاد نیاز به مدیریت قوی دارد. مثلا این تورم ناشی از چیست؟ در فوتبال هم همین است تا وقتی مدیر قوی نباشد، مثلا نباید انتظار داشت که تصمیم درستی در مورد جذب مربی یا بازیکن گرفته شود.

کارشناس فوتبال در مورد اینکه تیم‌های ایرانی از مربیان تازه کار برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا استفاده کردند، گفت: سه تیم ما برای این مسابقات سنگین، از مربیانی استفاده کردند که تجربه‌ای نداشتند. البته مجید نامجو مطلق در رده‌های مختلف مربیگری کرده ولی وضعیت بازی های آسیایی به مراتب با بازی‌های داخلی فرق می کند. دیدیم که شهرخودرو رحمتی را بدون هیچ تجربه ای گذاشت یا سپاهان هم با همین شرایط از محرم نویدکیا استفاده کرد.

قاسمپور با اشاره به دوران آغاز مربیگری خودش اضافه کرد: شاید به من بگویند که خودت زمانی به عنوان مربی-بازیکن تجربه‌ای نداشتی، درست است ولی آن زمان که من در پاس مربی-بازیکن بودم در کنار مربیان بزرگی بازی کردم. بعضا که می‌خواستند مربی را عوض کنند حدود یک تا دو ماه تیم دست خود من بود و بازی هم می کردم. بعد از آن هم در کلاس‌های متعدد شرکت کردم، مدرک مربیگری گرفتم و... ضمن اینکه شرایط ما در آن زمان فرق می کرد و من در کنار خیلی از مربیان بزرگ کار کرده بودم.

وی در توضیح استفاده از مربیان بی تجربه، تصریح کرد: این‌ها نشان می‌دهد که مدیر قوی نبوده که چنین تصمیمات عجولانه‌ای را برای این بازی های سخت گرفته است. همه این‌ها به مدیریت قوی بر می‌گردد. باید برنامه‌ریزی درست، هزینه‌های لازم و مورد نیاز برای موفقیت آماده باشد. مثالی را مطرح می‌کنم؛ وقتی یک پروژه را برای اجرا در کشور ما تعریف می کنند، باید برآورد هزینه شود که کار لنگ نماند. مثلا تعیین کنند که فلان قدر هزینه نیاز است تا این پروژه به اتمام برسد. 

قاسمپور در تشریح مشکلات نبود بودجه گفت: ولی موقعی که ما نمی توانیم هزینه را تامین کنیم و مثلا یک پروژه به 100میلیارد نیاز دارد، 2میلیارد می‌دهند بیل و کلنگی می‌زنند و چون پول نیست کار مدام به وقفه می افتد. به این ترتیب پروژه‌ای که باید در دوسال تمام شود، 10-20 سال طول می کشد! فوتبال ما هم همین است. موقعی که پولی نداریم برای برنامه ریزی‌ها هزینه کنیم و در کنار آن هم مدیریت قوی نداریم، تصمیمات درستی نمی‌گیریم و وضعیت فوتبال به همین شکلی می شود که می‌بینید. هیچ وقت هم درست نمی شود. اگر اقتصاد ما درست شد این مساله هم درست می‌شود.

وی در خصوص اینکه فوتبال ما چقدر از رقیبانش در غرب آسیا عقب افتاده است، اظهار داشت: خیلی عقب نیستیم اما امکاناتی که نمی‌توانیم مهیا کنیم یا کارهایی که نمی‌توانیم انجام بدهیم، ما را عقب می اندازند. همین الان هم السد را با تمام امکانات و هزینه هایی که کرده شکست می‌دهیم. قطر در کل به اندازه یک استان کوچک ما است اما خودش را به اینجا رسانده که با اقتدار قهرمان جام ملت‌های آسیا می‌شود. ما اگر نتایجی هم به دست می آوریم یا به جام جهانی صعود می‌کنیم یا... بر مبنای پیشرفت نیست بلکه بر مبنای استعداد ذاتی بازیکنان ما، تعصب و غیرت یا بعضا همبستگی که بین آن‌ها به وجود می آید، بوده است. نباید باد در غبغب بیندازیم و بگوییم پیشرفت کردیم و بروز شدیم، نه اینطور نیست.

قاسمپور افزود: باید برای رسیدن به موفقیت هزینه کرد. ما در جنگ هزینه‌های سنگینی دادیم تا مملکت را سربلند نگه داریم. فوتبال هم همین است. باید هزینه کنیم تا بتوانیم به جایی برسیم. در خود قطر، می‌روند و مدیر از بیرون می‌آورند. خودشان قبول دارند که مدیر ندارند به همین خاطر مدیران قوی می‌آورند، برنامه ریزی می‌کنند و کار درست را انجام می‌دهند ولی ما نمی‌خواهیم قبول کنیم که مدیر نداریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 1
    ینی تو ایرانو با قطر یکی میکنی؟ چقد ادم باید خود تحقیری داشته باشه که با اینهمه جوانان با استعداد این حرفارو بزنه
  • حامد IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    فوتبال خورها! برعکس مشکل ما اینه که به خودمون باور نداریم!
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    اساسا این واژه مدیر شده ابزار عشق به قدرت یک عده برید بزارید باد بیاد تا طق به طق می خورید باد باد می کنید مدیریت و مدیر و مسؤل و ... شماها برید کنار همه می توانند مدیر باشند مدیر فراوان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس