کد خبر 1124377
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، فریبا گودرزی، کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در سواحل شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و سمنان و برخی مناطق استان‌های اصفهان فارس، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، همچنین غرب یزد، غرب هرمزگان، رشد ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دمای هوا در بیشتر مناطق کشور کاهش می‌یابد

وی ادامه داد: امروز در ارتفاعات زاگرس در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین روز چهارشنبه علاوه بر مناطقی ذکر شده در جنوب غرب و غرب کشور نیز افزایش ابر بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

گودرزی اضافه کرد: در بعد از ظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه در غرب گیلان و اردبیل همچنین استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو با گذر امواج گذرا از شمال غرب کشور، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان به ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: یکشنبه آینده به تدریج با نفوذ جریانات مرطوب شمالی به غرب سواحل خزر گستره  بارش‌ها استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان و قزوین را در بر می‌گیرد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

گودرزی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۳ و ۱۴ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس