کد خبر 1124040
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
ترامپ و بایدن

نظرسنجی پیش از اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر ایالات متحده نشان می‌دهد که نامزد حزب دموکرات از رئیس‌جمهور کنونی این کشور ۵ درصد جلوتر است.

به گزارش مشرق، در حالی که کمتر از یک روز تا برگزاری اولین مناظره انتخاباتی در آمریکا زمان باقی است، نظرسنجی‌ها از پیشتازی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در برابر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور حکایت دارد.

این نظرسنجی که به‌صورت مشترک توسط وبگاه «هیل» و مؤسسه تحقیقاتی «هریس» انجام شده و نتایج آن شامگاه دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد بایدن با اختلاف ۵ درصدی در سطح ملی و کل ایالت‌های آمریکا از ترامپ پیش است.

بیشتر بخوانید:

دولت ترامپ تحریم کل نظام مالی ایران را بررسی می‌کند

به نوشته هیل، بر اساس این تحقیق،  بایدن هم اکنون و پیش از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی، از حمایت ۴۵ درصدی مردم آمریکا برخوردار بوده و ترامپ نیز با ۴۰ درصد از آرا، پشت سر او قرار دارد.

بایدن و ترامپ قرار است اولین مناظره انتخاباتی خود را در ساعت ۴:۳۰ بامداد روز چهارشنبه برگزار کنند و این در حالی است که بایدن می‌گوید خود را برای دروغ‌ها و حملات شخصی ترامپ آماده کرده است.

در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی»، با تشبیه کردن ترامپ به «یوزف گوبلس» وزیر پروپاگاندای رایش سوم (وزیر تبلیغات رژیم نازی آلمان) گفت که در اولین مناظره تلویزیونی با ترامپ انتظار «حملات شخصی و دروغ‌پراکنی» را از او دارد.

پیش از این  نظرسنجی‌های دو دانشگاه آمریکایی نشان می‌دهد بایدن با اختلاف ۱۰ درصدی در سطح ملی و کل ایالت‌های آمریکا از ترامپ پیش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس