پاپ فرانسیس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا امتناع کرد

رهبر کاتولیک‌های جهان که قرار بود در دیدار با وزیر خارجه ایالات متحده پیرامون تجدید توافق واتیکان- چین گفتگو کنند، از انجام این دیدار خودداری کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد که با «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده دیدار نخواهد کرد.

روزنامه لا رپوبلیکا چاپ ای تالیا به نقل از دفتر پاپ گزارش داد که پاپ فرانسیس دلیل این تصمیم را بیم و هراس از «تأثیر احتمالی آن بر رقابتهای انتخاباتی آمریکا» و با هدف «پرهیز از هرگونه دستکاری [در انتخابات]» عنوان کرد.

گفتنی است که پیش از این، وزیر خارجه آمریکا نسبت به برقراری روابط واتیکان با چین زبان به انتقاد گشود. مایک پمپئو با ادعای اینکه مسلمانان منطقه سین کیانگ چین مورد آزار و شکنجه قرار می‌گیرند، در اظهارنظری مداخله جویانه گفت که «واتیکان به هیچ وجه نباید به برقراری رابطه با چین اقدام می‌کرد!»

وزیر خارجه ایالات متحده همچنین در مقاله‌ای که ماه میلادی جاری منتشر شد، ادعا کرد: «وضعیت حقوق بشر در چین تحت حکومت خودکامه شیء جین پینگ به ویژه برای باورمندان مذهبی به شدت وخیم شده است».

این در حالی است که چین تمام اتهام‌های وارده در خصوص بدرفتاری با اقلیت‌های مسلمان را رد کرده و تأکید می‌کند که ادعاهای جهان غرب به راستی خلاف واقع است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 0
    پمپئو مسیحی اونجلیک و صهیونیستی است من بسیاری از آنها را در امریکا می شناسم آنها از کاتولیک ها متنفر هستند و پاپ را دجال میدانند افراد مختلفی این را به خود من گفتند که پاپ ضد مسیح و جدال است
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    3 0
    نه اینکه در آمریکا مسلمانان در آزادی هستند؟ رفت وآمد ها، تماس ها و کلیه امور زندگی شان تحت جاسوسی رژیم آمریکاست. و هر از چندگاهی خودشان و اماکن شان مورد حمله پلیس و افراد تحریک شده توسط رژیم و رسانه های صهیونیست قرار میگیرند. در آمریکا رسما واژه تروریست معادل مسلمان است
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      2 0
      در ایران هم برای من یکی دوتابعیتی ها بخصوص از انگلیس، آمریکا و کانادا معادل جاسوس هستند حتی اگه از اطرافیان خودم باشن!! به نظر من دولت بایدحواسش به همهٔ دوتابعیتی ها بخصوص این سه گروه باشه و ابدأ نذاره تو هیچ پست دولتی کار کنن. البته از این دولت که خودشونم اینکاره هستند بعیده!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس