قالیباف نمایه

رئیس مجلس گفت: ما در طرح جهش تولید مسکن در مجلس مصمم هستیم که هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دنبال کنیم.

به گزارش مشرق، صبح امروز (دوشنبه 7مهرماه) در جلسه روسای کمیسیون‌های اقتصادی و نمایندگان دولت که با حضور  محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طرح جهش تولید مسکن مورد بررسی قرار گرفت. 

رییس مجلس شورای اسلامی در این جلسه تاکید کرد: این تصمیم قطعی مجلس است که مسکن به عنوان پیشران تولید و جهش تولید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: البته معتقدیم دولت در این زمینه باید سیاستگذاری و حمایت کند نه اینکه مستقیما درگیر تصدی گری باشد. ما با رویکرد ساخت مسکن دولتی مخالفیم. اقتضاء رویکرد اقتصاد مردمی هم استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و هدایت نقدینگی به سمت تولید مسکن است.

بیشتر بخوانید:

قالیباف تصریح کرد: مشوق ها و امتیازات مختلفی وجود دارد که دولت می تواند برای تسهیل امر ساخت مسکن درنظر بگیرد. هرگونه یارانه و حمایت باید منطقی و معقول با ملاحظه آثار اقتصادی آن اختصاص پیدا کند. تجربه تخصیص بی ضابطه ارز 4200 تومانی نشان داد که حمایت از سمت مصرف کننده، ترجیح دارد.

وی با تاکید بر استفاده از منابع غیر تورمی در این طرح اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و نقدینگی بخش خصوصی برای جهش تولید مسکن لازم و ضروری است. مدل صندوق‌های زمین و ساختمان می‌تواند مبنا قرار گیرد و لذا باید مراحل تاسیس و فعالیت آنها تسهیل شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: ما در طرح جهش تولید مسکن در مجلس مصمم هستیم که هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را دنبال کنیم. این دغدغه روزهای آغازین مجلس یازدهم بود و نمایندگان و کارشناسان متعددی تلاش کردند و طرح جهش تولید مسکن را تدوین کردند که خوشبختانه دو فوریت آن در صحن علنی به تصویب رسید و کلیات آن هم هفته گذشته مصوب شد و برای هم افزایی همه کمیسیون ها در این طرح به کمیسیون عمران ماموریت داده شده که نکات مورد ایراد این طرح را برطرف کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: ممکن است دوستان مجری در دولت، در روش اجرایی این طرح نظراتی داشته باشند که در هفته جاری باید در کمیسیون عمران مطرح کنند و آنجا به یک تفاهم و جمع بندی صوت گیرد. اما نباید در این موضوع تعلل کرد و باید در اسرع وقت این طرح در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد .

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • SE ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    18 1
    اگر مسکن دولتی ساخته نشود چه کسی مسکن بسازد؟ بساز و بفروشها یا همان برجام سازند و خریداران تراکم؟ خوب حالا فرضا خانه ها را ساختند. مگر مردم محروم می توانند بخرند؟ مشکل ما کمبود خانه نیست. مشکل از عدم توانایی مردم برای خرید خانه است. پس در کوتاه مدت هیچ راهی جز مسکن سازی دولتی با قیمت ارزان برای اقشار متوسط و پایینتر وجود ندارد.
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      1 1
      قالیباف ادم خوبیه پشتیبان ولایت.....
  • منطقی IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    12 0
    وعده وحرف بس است.طرحی که زود عملی نشود وحرف باشدفایده ندار.تجربه خصوصی سازی که عامل گرانی است راتکرارنکنیم.مسکن باید توسط دولت وبامشارکت بانک مسکن ساخته شود نه بساز بفروشها واملاکیها که عامل اصلی التهاب وافزایش قیمت مسکن هستند
  • ناشناس IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    4 0
    مافیای زمین و مسکن کار خودشا کرد. دولت که خونه نسازه دلاله گر(بخش خصوصی کسی هست که پول داره پول دارهم دردمردما نمیفهمه مثل اکثر مسعولان خدمتگذار) بسازه قیمت خون مردم هم حساب کنند البته مردم قدرت خرید ندارند همونها را اجاره میدن مالیات بر مسکن هم کی داده کی خواهد گرفت ادم بخش خصوصی که شما میگی راه خودشا بلده همچون اماده مالیات دادن هستند که خدا بدونه
    • مطالبه IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      2 0
      طرح مالیات برخانه های خالی هم که هنوز تصویب نهایی نشده است.کلا طرحهای این مجلس فعلا همه روی کاغذ وشعاره.کی می خواهید اقدام عملی برای مهارتورم کالاها وافزایش قیمت ارز انجام دهید؟
  • ناشناس IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    6 0
    بخدا اقای قالیباف رو نظرت تجدید نظر کن ادم خصوصی که شما میگی قرار نیست برا کسی کاری بکنند بخش خصوصی تو این مملکت شده فقط دلاله گر غیر از این نیست بخون شهدا شما دیگه گول این حرفها را نخور
  • کارشناس IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 4
    ترمز مسکن هم کشیده شد بزودی کله ملق میشود.
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      2 0
      خخخخخخ جوک نکو
  • DE ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    خوشم اومد که قالیباف محکم زد تو دهن کسانی که می گفتند چرا آخوندی طرح مسکن مهر رو متوقف کرده. اتفاقا آخوندی هم نظر با قالیباف با ساخت مسکن دولتی شدیدا مخالف بود.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 1
    این اقدام خیلی خوب است اما باید دید که این خانه ها به چه کسانی تعلق می گیرد و مردمی که مسکن ندارند چطور می توانند نام نویسی کنند
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      1 0
      به هر کس پول دارد تعلق می گیرد. خانه سازی بخش خصوصی یعنی همین
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 1
    شما همیشه مصمم بمانید
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    3 0
    در تاریخ این حرف قالیباف را ثبت کنید یک سال دیگه میبینمت قالیباف
  • محمدیان IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 3
    درود برتو باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس