نمکی

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، نشان ویژه این رویداد را دریافت کرد.

به گزارش مشرق، جایزه ویژه و نشان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در آیین اختتامیه این رویداد که امشب یکشنبه ششم مهرماه برگزار شد، به دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا شد.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی کوتاه گفت: می‌دانم که برگزاری جشنواره سنگین و بین‌المللی کار سختی است. به عنوان سربازی کوچک خاک پای ملت ایران هستم که به یمن بلندی مقام شامخ عزیزانی که خدمتگزاری کردند، شهید و زمین گیر شدند و آن‌ها که مانده‌اند در خدمت مردم سرزمینم هستند. درود می‌فرستم به روح همه مدافعان حرم و سلامت کشورم و تشکر دارم از همه کسانی که در به تصویر کشیدن این حرکت بزرگ ملی تلاش کردند. به عنوان یک سرباز کوچک زانو زده و دست همه این عزیزان را که در کنار همکارانم در نظام سلامت بودند می‌بوسم.

وی ادامه داد: اگر تاریخ هنر این سرزمین را مرور کنیم بخصوص تاریخ سینمای کشور را به عنوان یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین هنرهای جهان که مجموعه‌ای از تمام زیبایی‌ها و هنرهای در هم آمیخته از سال ۱۲۷۹ که به دستور مظفرالدین شاه اولین سیستم نمایش فیلم به سرزمین پا گذاشت و بعد از آن در سال ۱۳۱۱ که اولین فیلم ناطق به کارگردانی عبدالحسین سپنتا به صحنه سینما آوردند تاریخ سینمای مقاومت تاریخ جدیدی را در سینمای این سرزمین رقم زد. به تصویر کشیدن عظمت‌های آن روزگار که از اوراق زرین این سرزمین بود به دست هنرمندان سینمای مقاومت از ارزنده‌تری کارهای این سرزمین است.

وزیر بهداشت و درمان اظهار کرد: امروز مقاومت نه به معنای تاب‌آوری در مقابل ظلم، بلکه به معنای شکل گرفتن یک فرهنگ است که در آن ابعاد مختلف سرزمین که در مقابل قلدری‌ها ایستادند، بیان می‌شود. در تاریخ دفاع مقدس و بعد از آن فرمی از هنر شکل گرفت که جاودانه‌های زیبایی را خلق کرد و امروز همکارانم به عنوان خدمتگزاران کوچک اما صدیق مردم این سرزمین حماسه تازه‌ای خلق کردند و یادآور روزهای سخت دفاع مقدس شدند. من هرگز در این سرزمین با این صفا و صمیمیت احساس تنهایی نکردم. از روز نخست به عنوان یک سرباز کوچک همواره همه را در کنار خود حس کردم.

دکتر نمکی گفت: از نیروهای مسلح که از روزهای اول اعلام آمادگی کردند، عزیزانم در سازمان بسیج که در بسیج مبارزه با کرونا در کنارم بودند و اصحاب رسانه، هنر و صداوسیما که این روزها در این عرصه پرخطر دست ما را گرفتند ادای احترام می‌کنم. امروز روزی است که شهید آوینی دیگری باید بیاید در کنار ما؛ ما امروز هزاران آوینی دیگر را در کنار خود می‌بینیم که این جانبازی‌ها را به تصویر بکشند. این همه حماسه بزرگ را در عرصه بین‌المللی در اوج ظلم خلق می‌کنند و این زاییده عشق به مردم و سرزمین و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش مشرق، در ادامه جایزه ویژه و نشان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، به دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا شد.

وزیر بهداشت پس از دریافت این نشان گفت: این تندیس را به رسم یادگار در دفتر وزیر می‌گذارم تا نسل‌های بعدی بداند که مردم سرزمین خدمتگزاران خود را فراموش نمی‌کنند و قدردان زحمات آنها هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 2
    سلام بر مقاومت حقیقی و واقعی....
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    2 1
    یعنی تنها وزیر خوب دولت همین وزیر محترم بهداشت و درمان هست بقیه ژنرال و ستوان و گروهبان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس