سالمندان کرونا نمایه سالمندان نمایه

قربانیان کرونا در سرتاسر جهان روز یکشنبه از یک میلیون نفر فراتر رفته و تعداد مبتلایان به این ویروس نیز از در سراسر جهان به بیش از ۳۳ میلیون نفر رسید.

به گزارش مشرق، بر اساس آماری که وبسایت «WorldOmeter» اعلام کرده، تعداد قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر جهان هفت رقمی شده و به بیش از ۱ میلیون نفر رسیده است.

همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا همچنین در حال شتاب گرفتن بوده و به بیش از ۳۳ میلیون نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

کشف دلیل مرگبار بودن کرونا در برخی افراد

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه هشدار داده بود در صورتی که اقدام جمعی صورت نگیرد تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان به ۲ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

بدون اقدام جمعی قربانیان کرونا به ۲ میلیون نفر میرسد

آمریکا همچنان بیشترین سهم را در میان تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در اختیار دارد.

بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به حدود ۷ میلیون و سیصد هزار نفر و قربانیان این ویروس نیز به بیش از ۲۰۹ هزار نفر رسیده است.

پیش از این، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بیان اینکه تا ابتدای سال آینده میلادی، بیش از ۲۵۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان می‌دهند، شکست «دونالد ترامپ» در کنترل این بیماری را رد صلاحیت ریاست‌جمهوری او دانست.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود هشت میلیون و هفتصد هزار مبتلا و نزدیک به ۳۰۷ هزار فوتی، و قاره اروپا تقریبا چهار میلیون و هشتصد هزار مورد ابتلا و ۲۲۰ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

این در حالی است که «تدروس آدانوم»،  مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چندی پیش در جلسه‌ای درباره این بیماری در یکی از دفاتر سازمان ملل در ژنو گفته بود: «در حال حاضر سلاح جادویی وجود ندارد و شاید هیچ وقت وجود نداشته باشد».

یکی از نکات قابل توجه آمارهای روند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی‌های آماری، ویروس کرونا از زمانی که ۱۴ میلیون را در جهان بیمار کرده بود، دربازه‌های سه یا چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد تا شمار ابتلای جهانی از ۳۳ میلیون نفر عبور کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    12 2
    مرگ بر صهیون جهانی....
  • DE ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    7 1
    مرگ بر صهیون جهانی....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس