قره باغ

مقامات ارمنستان مدعی هستند که تعداد زیادی از نیروهای مزدور ارتش ترکیه در شمال سوریه به همراه افسران ترک در جبهه نیروهای آذری حضور دارند.

سرویس جهان مشرق _ صبح امروز نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در حساب توییتری خود اعلام کرد ارتش جمهوری آذربایجان، یک سری حملات موشکی و پهپادی علیه نیروهای نظامی و مناطق مسکونی در منطقه قره باغ انجام داده است.
به گفته وی در پاسخ به این حملات ارتش ارمنستان ۲ بالگرد، ۳ پهپاد و ۳ تانک نیروهای آذربایجان را از بین برده است.

نفربر BMP نابود شده ارتش جمهوری آذربایجان

در سوی مقابل الهام علی‌اف رییس جمهور آذربایجان نیز اعلام کرد انتقام خون نیروهای کشته شده ارتش این کشور را با بازپس گرفتن منطقه قره باغ از نیروهای ارمنی خواهد گرفت.

اگرچه هر دو طرف درگیری یکدیگر را به شروع حملات متهم میکنند اما با توجه به آرایش نیروها و مدل درگیری در مناطق مرزی از صبح امروز، قوای زرهی ارتش جمهوری آذربایجان با پشتیبانی توپخانه و بالگردهای تهاجمی خود وارد عمق مناطق مورد مناقشه دو کشور شده باشد.

بنا بر اعتراف منابع ارمنی در موج اولیه حملات ارتش جمهوری آذربایجان حدود ۱۹ نفر از سربازان ارمنی کشته و شمار نامعلومی زخمی شده‌اند که اسامی آنها نیز توسط منابع رسانه‌ای ارمنستان منتشر شده است.

اسامی تعدادی از سربازان کشته شده ارمنی

همچنین مقامات ارمنستان مدعی هستند که تعداد زیادی از نیروهای مزدور ارتش ترکیه در شمال سوریه به همراه افسران ترک در جبهه نیروهای آذری حضور دارند. این ادعا البته هنوز به شکل رسمی تایید نشده است اما ارتش ترکیه در گذشته هزاران نفر از نیروهای تحت امر خود را در سوریه را وارد جنگ نیابتی در خاک لیبی در برابر قوای روسی حامی ژنرال خلیفه حفتر کرده بود که در صورت درستی این ادعا، این دومین سومین جنگ نیابتی میان روسیه (حامی دولت ارمنستان) و ترکیه اینبار در منطقه قره باغ خواهد بود.

هنوز آمار و اخبار دقیقی از مناطق درگیری منتشر نشده است و تنها تصاویر و فیلم‌هایی از سوی ارتش ارمنستان مبنی بر هدف قرار دادن و نابودی تعدادی از ادوات نظامی ارتش جمهوری آذربایجان منتشر شده است.

تانک T۷۲ نابود شده ارتش جمهوری آذربایجان

بر طبق تحلیل تصاویر منتشر شده تا کنون نابودی ۵ تانک و ۱ بالگرد ترابری mi۸ آذربایجانی توسط سامانه‌های ضد زره و پدافندی ارتش ارمنستان تایید می‌شود و توپخانه ارتش ارمنستان نیز که تحت فرماندهی مستشاران روسی نیز هست در حال فشار شدید بر قوای مهاجم است.

بقایای بالگرد Mi۸ ساقط شده آذربایجانی

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی است نیروهای این کشور تا کنون ۶ روستا را در مناطق مرزی مورد مناقشه تصرف کرده‌اند اما ارمنستان با تکذیب این موضوع مدعی است درگیری در این مناطق همچنان ادامه دارد.

نقشه مناطق تصرف شده مورد ادعای جمهوری آذربایجان در کادر سبز

اما جنجال برانگیز ترین فیلم منتشر شده از سوی جمهوری آذربایجان مربوط به حملات پهپادی به سامانه‌های پدافندی ارتش ارمنستان بود که به نظر میرسد توسط پهپادهای مدل Bayraktar TB۲ ارتش ترکیه انجام شده است. این نخستین بار از زمان آغاز مجدد درگیری‌های نظامی در این منطقه است که ارتش ترکیه مستقیما در حمایت از نیروهای آذربایجانی وارد میدان نبرد میشود.


فیلم مربوط به سرکوب سامانه‌های پدافندی ارتش ارمنستان توسط پهپادهای ارتش ترکیه
 

در فیلم منتشر شده توسط رسانه‌های آذربایجانی به نظر میرسد ۳ سامانه پدافندی Sa۸ ارتش ارمنستان توسط پهپادهای تهاجمی ارتش ترکیه نابود شده است.

در یک نگاه کلی وضعیت در قفقاز جنوبی با اعلام بسیج عمومی و حکومت نظامی در هر دو کشور آذربایجان و ارمنستان رو به وخامت است. درگیری های شدید و تلفات بالای انسانی/تجهیزاتی دو طرف در ساعات اخیر احتمال ورود به جنگ همه جانبه را بالا برده است.

آتشباری سنگین توپخانه ارمنستان علیه قوای ارتش جمهوری آذربایجان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 116
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 169
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    خدا به داد برسه. عجب مردم جهان حیوون شدن!!!!! کرونا اومده بگه بتمرگین سرجاتون. هرجا جنگ. هر جا توطئه. ننگ به تو بشر که تاریخت سراسر قتل و طمع و غارت و مصیبته.
    • دانشجوی شریف CA ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      51 34
      حق با کیه ؟ موضع گیری ایران و سپاه قدس تو این زمینه چی هست ؟ لطفا توضیح بدید کامل چی به چیه ؟ یه مقاله تحلیلی لطفا بزنید .
    • یاشار۵۶ IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      دولت جمهوری آذربایجان سال هاست از طرف لابی یهودی و آمریکایی و وهابیت عربستانی، مامور شده تا به هرنحو ممکن شیعه ستیزی را دنبال کند.ممنوعیت حجاب، ممنوعیت خواندن نماز در ادارات دولتی، ممنوعیت حضور دانش آموزان در عزاداریهای اهل بیت(ع) که درصورت حضور از مدرسه اخراج می شوند، گسترش فرقه های انحرافی، مانند: تشکیل فرقه ی (مهدیچی لر) که ازحمایت دستگاههای اطلاعاتی آذربایجان برخوردار است و یا از ترویج تفکرات شمنیزم گرفته تا کریشنا موروتی و پایولو و…، ایجاد و تاسیس بنیادهای ضداسلامی و ضددینی و ترویج تفکرات لاییک وغرب گرا که در راس آن می توان به بنیاد حیدر علی اف اشاره کرد. محدودیت و یا منع برخی از کتب های اسلامی خصوصا کتب هایی که راجع به حادثه عاشوراست و ازطرفی ترویج کتب های ضد اسلامی که متاسفانه تابحال چندین بار کتاب (آیات شیطانی)چاپ و توزیع شده است. تخریب مساجد شیعیان، ترویج تفکرات وهابیت از جمله اقدام های اسلام ستیزانه دولت جمهوری آذربایجان و الهام علی اف است
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      موضغ ایران بی طرفیه. جنگ نیابتی بین روسیه و ترکیه هست. در لیبی هم ترکیه از دولت وفاق و عربستان و روسیه حامی خلیفه حفتر هستند. ترکیه جلاد سوریه و داعش پرور و روسیه هم قدرت منطقه ای با اهداف توسعه طلبانه ی اوراسیایی است. یک بار هم ترکیه هواپیمای روسیه رو سرنگون کرد همه گفتند جنگ می شه ولی رفتن با هم چایی خوردن. بزا بزنن تو سر هم فقط تو مرز ایران نیان که اون وقت ایران و نیروهای ایران موضع می گیرن.
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      اگه مردم آذربایجان (دقیق تر اینه که اران) حکومت علی اف ضد شیعه رو سرنگون کنن ما از بی طرفی خارج می شیم. الان این قدر احمق نیستیم که طرف آذربایجان رفیق شفیق اسراییل یا ارمنستان تحت نفوذ غرب رو بگیریم. ما بی طرفیم.
    • سید IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      21 6
      شما مگر اطلاع نداری کرونا پروژه آغاز نظم نوین جهانی به بهانه بهداشت بود با کلید خوردن استارت پاندمی کرونا تغییرات زیاد منطقه ای رخ داده از عادی سازی با رژیم صهیونیستی تا جنگها و تظاهرات تمام همین بساط ها نه طبیعی و بلای خدایی است و نه تصادفی و تماما دست شیاطین جهانی که کمتر از سی نفر اند یعنی امثال خانواده راکفلر و ... است
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      16 11
      در حالت کلی هر کسی که دنبال برافراشتن پرچم اسلام ناب باشه و عدم تسلط کافران حربی امریکایی و انگلیسی و اسراییلی در منطقه حق با اونه فارغ از نگاه قومی و قبیله ای و نژادی و اگر هر دو باطل بودند ان گروهی که قدرت یافتنش به تمامیت ارضی ایران با بهانه های مختلف به عنوان علمدار اسلام و قران لطمه بزنه باطله دیگه خودتون تا تهش برید
    • در پاسخ به دانشجوی شریف IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      86 52
      سپاه قدس نادان نیست که بیاد از ترکیه ای که در سوریه بچه های ایرانی و حزب االه رو شهید کرد در شمال مرزهای خودش حمایت کنه.
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      82 41
      لطفا به هیچ عنوان تحلیلی روی این درگیری بین علی اف کثیف عبد اسراییل و ارمنستان ذلیل روزنه ی غرب نگذارید، چون طرفین برای منافع خودشون با هم درگیر شدن. درگیری این ها مثل درگیری صدام و آمریکا در جنگ خلیج فارس در 1990- 1991 هست که بی طرفی ما برای ما برنده شدن را به ارمغان آورد.
    • ساسان IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      29 17
      در شرایط کنونی بهترین سیاست بیطرفیه اما انفعال با بیطرفی متفاوته عبور قدرتمند نیروهای نظامی ما از مرز و ورود به هر دو شبه کشور درگیر و ایجاد یک منطقه حائل میتونه تاثیر گذار باشه و ارسال پیام قوی میکنه به ترکیه که قاتلان جوونهای ما تو سوریه رو ترانزیت کرده به این منطقه
    • سینا سماوی IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      34 22
      بیشعور چطور ایران جنگ 8 ساله را به جون خرید ولی یه وجب از خاکشو از دست نداد .ولی آذربایجان اراضی اشغال شده را بخواد پس بگیره باید بهش تهمت بزنیم
    • کاک نصیر IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      0 0
      سلام رحمت بر پدرت حرف دل من را زدی
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    اس ۳۰۰ متعلق به ارمنستان منهدم شد
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      توهمی جان اون سامانه کوتاه برد Sa8 بود که منهدم شد نه اس-300..... درضمن این پدافند روسی که اینقدر بده چرا مردم ترکیه بعد از خرید اس-400 به خیابون ها ریختند و براش شادی کردند طوری که انگار پدافند رو خودشون ساخته بودند نه اینکه رفتند چند میلیارد پول دادن و خریدنش!! و چرا باز هم ترکیه درخواست خرید اس-400 جدید به روسیه داده؟ یا چرا آذربایجان از روسیه همین سامانه اس-300 رو خریداری کرده؟ حداقل اگر قراره خالی بندی کنید باهم هماهنگ باشید که اینطوری مسخره نشید ، توهمی جان!
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      64 63
      علی اف رو نیروی همسو با اسراییل در آذربایجان روی کار آورد تا شیعیان جمهوری آذربایجان در شمال ایران رو وهابی بکنه و درصد کمی هم موفق شد لعنت به علی اف ما در جنگ علی اف و ارمنی ها بی طرفیم تا زمانی که مردم فهیم و شیعه ی جمهوری آذربایجان خودشون این توله سگ ضد اسلام رو که سرگرمی اش تمسخر احکام اسلامی و حجابه رو کنار بزنن
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      9 13
      ما pac 3 ترکوندیم این اس ۳۰۰ که قدیمیه دنیا از تکنولوژی ما عقبه
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      20 13
      برادر من تركيه براي دو سال كه پروژه پدافند دور بلندش تموم ميشه اس ٤٠٠ رو خريده و اونم مجبور بوده چون غرب بهش نميداد و فقط روسيه لنگ پول بود و موافقت كرد.تركيه تو سوريه هم پدافند اسد٣٠٠ رو زد ولي اينجا صداش در نيومد الانم تو قره باغ داره همون كارو ميكنه.با پهپادهاش سامانه هاي روسي رو ميكوبه.تخصصش همينه.
  • DE ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    توی جنگ کوتاه مدت آذربایجان پیروز میشه چون اماده تر ومسلح تره اما در بلند مدت ارمنستان شانس پیروزی بسیار بالاتری داره چون حامیان قویتری داره و اگه جنگ طولانی بشه طرفهای خارجی بیشتر درگیر میشن
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      با گذشت زمان رفقای ارمنی تو بیشتر مهاجرت میکنن به روسیه و آمریکا و اروپا. ارمنستان کلا داره خالی میشه از جوانها. ۵۵ ساله هارو فراخوان زدن. این پشتیبانها تا حالا هرکاری میتونستن کردن.
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      41 90
      ان شاالله مردم جمهوری آذربایجان با ساقط کردن علی اف ضد اسلام در عمل به صف منتظران ظهور مهدی بپیوندند
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    69 24
    هر جا آمریکا پای نحسش باز شد به فاصله یکسال جنگ و مرگ به ارمغان آورد. در حضور آمریکا برای مرگ و نکبت شک نکنید.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    ارتش آذربایجان ۱۳ سامانه دفاع هوایی ارمنستان را نابود کرده و ۴ پایگاه نظامی ارمنستان را تصرف کرده همچنین ۷ روستا و چندین منطقه حساس را آزاد کرده
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      18 23
      واقعا حبفی باید میشدی وزیر دفاع باکو
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    بزودی خبرهای خوشی از طرف ارتش آذربایجان خواهیم شنید خط دفاعی ارمنستان شکسته و در حال عقب نشینی گسترده هستند
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      78 49
      زمانی بود که تلویزیون ترکیه ضمن پشتیبانی از داعش در سوریه می گفت به زودی خبرهای خوشی خواهید شنید وما در مسجد اموی دمشق به زودی نماز خواهیم خواند.بعد خشتکشون چنان پاره شد که تا الان هم هنوز که هنوزه نمی دونن چه طور وصلش کنن تا همین امروز هم همین جور دارن کودتای داخلیشون رو جمع و جور می کنن. ما در قره باغ بی طرفیم، چون یک نوکر کثیف و ضدشیعه ی اسراییل در یک طرف و یک جای پای غرب در اون طرف ارزش حمایت رو ندارن.
    • FR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      33 51
      این کشورک های نخودی باید مراقب باشند، نزدیک ایران مقتدر زیاد سر و صدا کنند یک کشیده از سپاه قدس برایشان کافیست که یادشان بیاید کفتار های در قلمرو شیر نمی توانند سروصدا کنند. بیخود جنگ این دو ریز کشورک را بزرگ نکنید. ایرانی که امروز آمریکا رو به خفت کشونده برایش افت دارد به مساله ی دو گوگولی ورود کند.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    ارتش ترکیه هنوز دخالت نکرده ولی اگر روسیه بخواد دخالت نظامی بکند با پاسخ کوبنده ارتش ترکیه مواجه خواهد شد
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      فعلا ترکیه تو لیبی کوبیده شده کافیه
    • DE ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      81 58
      ترکیه کوبیده شده ؟ نشون دادی چیزی از شرایط میدانی لیبی نمی دونی. ژنرال حفتر تحت حمایت روسیه و امارات و مصر در آستانه شکست بود.
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      حکومت ترکان عثمانی زمانی چنان بی ناموسی و جنایت کرد که حتی به ناموس شاه اسماعیل ترک آذری هم رحم نکرد و زنش رو به عنوان کنیز به اسارت گرفت و به او تجاوز کرد و شاه اسماعیل ترک هم اون قدر ناموس پرست بود که از این قصه دق کرد. موضع ما بی طرفیه. روسیه و ترکیه هر دو اهداف امپراتوری دارن، بزا بزنن تو سر هم.
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      34 18
      ترکیه روسیه رو بکوبه!!!ایوای از این جماعت جاهل
    • علی خدایی IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      ترکیه اگر دخالتی بکند در ححححیات خلوت ایران و در منطقه جواب کوبنده ای خواهد خورد و در ادلب خوب بهشون دارو میپیچیم و میبنند چند چنده اگر قراره شرارتی بکند ترکیه و تروریست ها را به منطقه سرایت بدهد و همتن طور که فرستاده از گروه های تروریستی به باکو در وحله اول مقصر دووولت الهام علی اوف است که تتتتتر کیه تروریست میارد به مننطقه و باکو هم اجازه میده و پای ترکیه را به روی منطقه قفقاز بارز میکند اینطور نیستش که به یک کشور کوچیک چند کشور حمله ور بشن
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      28 41
      این هایی که که به داستان تاریخی رخ داده برای شاه اسماعیل منفی دادن دقیقا به چی منفی دادن؟
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      19 21
      هیجان اونم در رفتار کلان سیاسی کشنده است الان عردوغان دنبال اهداف خودشه آذربایجان هم دولت بی عرضه ای داره اولش جو گیر میشن بعد در به در دنبال صلح و آشتی ارمنستان هم بدش نمیاد با کمک روسیه دوباره حکومت علی اف را گوشمالی بدهد که می دهد سقوط دولتهای دست نشانده یهود مخصوصا در بلاد شیعه (الهام علی اف بنویسید بخوانید مهربان خانم) آرزوی شیعیان است البته دعا کنید بعد از دولت حسن روحانی باشه چون که کلا سیاست خارجی دولتهای ما فشله نمونه اش بعد از شوروی بهترین موقعیت برای ایران (دولت هاشمی پدر خوانده همین دولت) بود ولی می بینید جمهوری های تازه استقلال یافته یا متحد وهابیت شدند یا اخوانی های ترکیه
  • سعید US ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    95 85
    شما هم که ی طرفه ،طرف ارمنستانو گرفتین
    • علی GB ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      32 33
      ایران نه طرف ارمنستان غربی هست و نه آذربایجان اسراییلی.
  • FR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    این پهپاد های ترکیه لامصب شکارچی پدافند های روسیه
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    79 49
    پهبادهای ترکیه که نوشتید اشتباه است بلکه پهبادهای ساخت ترکیه باید مینوشتید چون ترکیه که جنگ نمیکنه اونجا
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    84 17
    جنگ و ناامنی در مرزهای شمالی به نفع ایران نیست و باید به شکلی این موضوع خاتمه یابد
  • تیمسار GB ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    ما طرف برادران ارمنی هستن آذربایجان پادو اسرائیل در منطقه هس
    • بهزاد NL ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      در آخرت با ارمنیها محشور شوید
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      51 44
      ما نه طرف ارمنی ها هستیم نه طرف علی اف بی شرف ضد شیعه. ما بی طرفیم، و نا آرامی رو همتحمل نمی کنیم.
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      38 36
      من نه طرف ارمنی های مزدور غربم نه علی اف کثیف و خبیث نوکر کاسه لیس اسراییل اونقدر بزنن تو سر هم که جونشون بالا بیاد به درک
    • IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      47 29
      بردار ارمنی ؟! بعد شهادت سردار،سلیمانی رسما تبرک گفتند به امریکا ! آذربایجان گفت شهید ایران شهید ماست
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      29 21
      حتما میخایی با ارمنی ها به اغوش اسلام برش گردونی؟
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    77 9
    مرگ بر اذناب صهیون....
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    آذربایچان نوکر اسراییل هست ، در آذربایجان مراسم عاشورا ممنوعه ، مشروب خونه به وفور پیدا میشه ، همجنسبازها در آذربایجان رژه علنی برگزار میکنند. آذربایجان در ترور دانشمندان هسته ای ایران با اسراییل همکاری کرد و الان هم اسراییل در آذربایجان پایگاه داره و آذربایجان هم مثل ترکیه روابط گسترده ای با رژیم اشغالگر قدس داره....ایران باید به ارمنستان در نبرد با نوکران یهود کمک نظامی کنه.
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      67 51
      کمک به مسلمان واجب است
    • ب IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      79 53
      ارمنستان هم سفارت خودش رو تو اسراییل افتتاح کرد آذربایجان شیعه هست التماس تفکر
    • DE ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      43 22
      البته بگو دولت الهام علی‌اف و دار و دستش...خیلی از شیعیان بصیر آذربایجان با این صهیونیست ها مخالفند...
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    39 54
    خدا لعنت کنه فتنه گرهایی صهیونیستی که در آذربایجان این فتنه ها را می سازند.
  • رضا IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    44 4
    زشته بابا جنگ چی صلوات بفرستین
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    41 6
    جنگ و جنگ و جنگ و دیگر هیچ ! برنده کارخانه های تسلیحاتی بازنده مردم
  • ف GE ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    63 73
    ترکیه غلام روسیه است و خواهد بود و عددی برای جنگ نیست
  • ES ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    34 14
    اندکی صبر #ظهور نزدیک است
  • امیر GB ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    59 11
    قابل توجه این احمق هایی که میگن صنعت دفاعی نون نمیشه آذربایجان دو دوتا چارتا کرده دیده مسلح تر به ارمنستان حمله کرد این عاقبت ضعف نظامی در منطقه ماست موازنه قدرت صلح میاره عدم موازنه جنگه حتما که دشمن ایران آمریکا نیست دشمن ایران در درجه اول ضعف و وابستگی نظامی خواهد بود غفلت کنیم همین کشورک ها هم شاخ میشن ببینید عبرت بگیرید
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    20 0
    چه عجب بالاخره یه مطلبی راجع بهش گذاشتین؟شب بخیر!!
    • امیر GB ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      20 17
      بنظرم علتش آذری ها و ارمنی های ایرانه که ممکنه کاسه داغ تر از آش بشن
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    39 32
    مشکل اینه که هر دو دولت غربگرا و پادوی اسراییل هستن هم الهام علی اف و هم پاشینیان.در آذربایجان اکثریت مدهبی تحت فشارن و حتی در سال 94 یه پهپاد اسراییلی از مرز آذربایجان به طرف نطنز رفت که ساقط شد. این درگیری فقط مرزهای شمالی ما رو ناامن می کنه و برنده شدن هیچ کدوم فعلا به نفع ما نیست بله اگه دولت آذربایجان دولت مردمی بود باید حتما از آذربایجان حمایت می کردیم و درنهایت هم از آزادسازی قره باغ حمایت می کنیم اما فعلا این درگیری ها به نفع ما نیست و باید تموم بشه این جنگها قرار نیست پیروز داشته باشه
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      24 8
      تحلیل شما دقیقا درسته و با شما موافقم.
  • یاشار۵۶ IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    49 40
    دولت جمهوری آذربایجان سال هاست از طرف لابی یهودی و آمریکایی و وهابیت عربستانی، مامور شده تا به هرنحو ممکن شیعه ستیزی را دنبال کند.ممنوعیت حجاب، ممنوعیت خواندن نماز در ادارات دولتی، ممنوعیت حضور دانش آموزان در عزاداریهای اهل بیت(ع) که درصورت حضور از مدرسه اخراج می شوند، گسترش فرقه های انحرافی، مانند: تشکیل فرقه ی (مهدیچی لر) که ازحمایت دستگاههای اطلاعاتی آذربایجان برخوردار است و یا از ترویج تفکرات شمنیزم گرفته تا کریشنا موروتی و پایولو و…، ایجاد و تاسیس بنیادهای ضداسلامی و ضددینی و ترویج تفکرات لاییک وغرب گرا که در راس آن می توان به بنیاد حیدر علی اف اشاره کرد. محدودیت و یا منع برخی از کتب های اسلامی خصوصا کتب هایی که راجع به حادثه عاشوراست و ازطرفی ترویج کتب های ضد اسلامی که متاسفانه تابحال چندین بار کتاب (آیات شیطانی)چاپ و توزیع شده است. تخریب مساجد شیعیان، ترویج تفکرات وهابیت از جمله اقدام های اسلام ستیزانه دولت جمهوری آذربایجان و الهام علی اف است
    • روزبه IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      37 26
      دوست عزیز سورنا رو نبایستی از سر گشادش زد، کاملا صحیح هست صهیونیستها نفوذ زیادی دارن ولی سرزمین قره باغ به لحاظ تاریخی متعلق به آذربایجان هست، نمیشه که چون اسراییل در آذربایجان نفوذ داره از حق طبیعی باز پس گیری سرزمینهای اشغالی چشم پوشید.
  • GR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    15 8
    به نظر من این درگیری زیر سر دونالد ترامپه فی الواقع میخواد به تهیج احساسات ضد روسی رای جمع کنه.بعدم به عنوان یک مصلح وارد بشه..... در شرایطی که همه دنیا گیر داده به برجام و ایران وقوع همچنین درگیری هایی می‌تونه فشار رو از محور لبنان و سوریه و ایران برداره بنا به نظریه پیرامونی برای امنیت ایران باید بین متحدان غربگرا جنگ باشه .....ضمن اینکه روسیه با فروش سلاح در بین جماهیر سابق شوروی قصد پیشبرد اهدافش رو داره... جنگ جنگ مذهبی نیست اشتباه نکنید. در اوکراین و بلاروس و گرجستان و قرقیزستان هم همچین درگیری هایی بوده. جنگ بلوک غرب و شرقه ...... ترکیه هم داره استفاده می‌کنه ازین تنش ها در بالکان شرق اروپا و سوریه و عراق و شمال آفریقا شرق مدیترانه قبرس و حالا قفقاز و آسیای میانه ترکیه باروسیه جبهه ایجاد کردند
  • طاووسی IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    50 17
    بیش از ۹۶ درصد از جمعیت جمهوری آذربایجان، مسلمان و ۸۵ درصد آن شیعه است، وهابیت بیش از۱۵۰ مسجد را غصب کرده اند و به راحتی تفکرات افراطی خودشان را تبلیغ می کنند. مگر وهابیون، همان تروریست ها نیستند که دولت جمهوری آدربایجان ادعای مبارزه با انها را دارد؟ تا بحال چند نفر از این وهابیون را دستگیر کرده اند؟ در این کشور شیعی روز به روز بر تعداد قرارداد های با کشور کودک کش و صهیونیست افزوده می شود و یهودی های افراطی جمهوری آذربایجان را به پایگاهی برای مقابله با اسلام و شیعیان تبدیل کرده اند
  • پرویزیان IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    31 15
    سالهاست در جمهوری آذربایجان حکومت سکولار الهام علی اف با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی به سرکوب دین اسلام و تشیع میپردازد. طی سال‌های گذشته علی رغم اینکه شیعیان ۸۵ درصد جمعیت آذربایجان را تشکیل می‌دهند، دولت با تخریب مساجد، کشف حجاب، دستگیری روحانیون و فعالین انقلابی و همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی غرب شدیدترین خفقان و تدابیر امنیتی را در این کشور حاکم نموده است است
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    47 21
    ایران باید دو تا چک افسری به دو تا بچه هاش بزنه که هر دو بشینن سرجاشون. توی این کرونا جنگ چیه.
  • GB ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    30 15
    دوتا الف بچه با هم دعواشون شده
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      23 10
      قبلا عراق و ایران دعواشون شده بود ، همین کلمه را ابرقدرتها می گفتند . دو تا جهان سومی با هم دعوا کرده اند .
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      6 5
      عراق چه ربطی به ارمنستان داشت؟! تانک هاش از ناتو بیشتر بود و از غرب و شرق سلاح بروز داشت و حمایت اطلاعاتی از ایالات متحده و داخل ایران داشت، اعراب خلیج فارس هم حمایت مالی داشتت ازش، اطلاع نداری اظهار نظر نکن خوبه تازه هفته دفاع مقدس گذشته
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    28 10
    شمارا بخدا کشورهای همسایه بخصوص ایران عزیزمان سریعا با تحرک سیاسی جلوی فاجعه دیگر را بگیرند - نگذارند منطقه این همه مصیبت ببیند.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    19 6
    شمارا بخدا کشورهای همسایه بخصوص ایران عزیزمان سریعا با تحرک سیاسی جلوی فاجعه دیگر را بگیرند - نگذارند منطقه این همه مصیبت ببیند.
  • شبیه راز IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    28 13
    یکی نیست بهشون بگه تو این وانفسای کرونا جنگ دیگه چیه؟ لااقل احمق‌ها می‌خوابید بجنگید مجازی بجنگید خب. همه چیز شده مجازی اونوقت جنگ واقعی باشه. کمال خریته.
    • ۸۹ IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      17 10
      کرونا چه ربطی به آزاد سازی خاک وطن داره؟!
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    32 48
    طبق قطعنامه های سازمان ملل منطقه قره باغ متعلق به آذربایجان هست و ارمنستان اشغال گر می باشد
  • صمد IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    35 94
    افرین برقهرمانان ترک اذری (یاشا)
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    17 15
    همین ترکیه ای که دارید سنگشو به سینه میزنید خودش در اول صف سلاح های روسی هست
  • تاجر شهرآشوب IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    50 10
    از بعضی نظرات در عجبم جوری بعضی حامی آذربایجان و بعضی دیگر حامی ارمنستان و ترکیه صحبت می کنند که انگار طرفدار تیم های لیگ برترند . حضرات گرانقدر در این جنگ پیروزی یا شکست هر کدام به معنای پیروزی و شکست طرفین درگیر است. فاجعه جنگ برای ملت هر سه کشور که از اقوام ایرانی یا همسایه و آسیایی هستند ارمغانی جز ویرانی خانمان سوز نخواهد آورد.
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    39 52
    یاشاسین آدربایجانا
  • DE ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    40 28
    هر چند با دولت آزربايجان مخالفم اما در دفاع از کشور و ملت آزربايجان باید ما هم ارمنستان اشغالگر را محکوم کنیم.... اینجا یک سرزمین اسلامی توسط ارمنی ها اشغال شده.
  • علی خدایی IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    36 21
    لعنت بر آمریکا و صهیونیست ها صهیونیست ها بیشترین حجم سلاح را به بااکو میفروشن
  • mojtaba SE ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    16 14
    خود بخود دعوا تمام مپشه پاپنده ابر قدرت اپران
  • محمد ازتهران IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    54 39
    قره باغ ..مال اذربایجان بود وخواهد بود ...حمایت می کنیم .....هوادار تیراختور
    • حامد IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
      0 0
      آذربایجان و ارمنستان هم هردو مال ایران. ما هم بریم بگیریم پس!
  • حسن IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    49 20
    من به باکو رفته ام ترک هم هستم . عشق به امام حسین کربلا مشهد و.... در قلب مردم شریف ان دیار است . عشق را با زور نمی توان از قلب کسی دراورد .
  • mojtaba SE ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    18 18
    ما تمام قراردادهای زورگوبانه بعد از 1800 مپلادی رو اصلان برسمپت نمشناسپم و همه رو پس میگپرپم .چون سرزمپنها و حق ماست
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      15 0
      اول فارسی نوشتن یاد بگیر بعد خودتو جمع ببند جای ملت نظر بده
  • safa00 AU ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    45 34
    ازربایجان اصالتا یک قسمت از سرزمین ایرانه
  • حسن IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    34 8
    متاسفانه سال۱۹۹۰که جنگ قره باغ شروع شد.نه تقابل روسیه ای بود ونه ترکیه.ما قاعده نفی سبیل را رعایت نکردیم و باعث شدیم تا ارامنه مثل صد سال قبل که با حمایت شوروی وارد ایران شده و مردم مسلمان ما راقتل عام کردند البته آنوقت با دلاوری اکراد و آذری های ایران مجبور به عقب نشینی شدند.درقره باغ که اکثریت آذری بودند مسلمانان را قتل عام کردند و چشمهایشان را درآوردند و جنایات زیادی مرتکب شدند.حال بدورازسیاست که حکومت آذربایجان بداست.نباید مسلمانی بدست غیرمسلمان کشته شود.بخصوص که متجاوزاست.
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      22 24
      در سال 1990 با فروپاشی شوروی باید آذربایجان شمالی (اران) را به خاک ایران برمی گرداندیم تا دیگر نه علی اف کثیف ضد شیعه بر سر کار بیاید نه به اسراییل پیوند بخورد نه ارمنستان به آن چشم طمع داشته باشد متاسفانه غفلت کردیم وآن سوی ارس را از سرزمین مادری اش ایران جدا افتاد
  • سارا IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    17 4
    کلا دو تا کشور همسایمون امن بود که اونم وارد جنگ شد :| انگار مشکلات خاورمیانه تمومی نداره
  • CA ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    4 6
    راهش این هست که اتحادیه اروپا هر دو کشور را از کاندیداتوری در عضویت اتحادیه اروپا کنار بگذارند. در ضمن بایستی نهایت بیطرفی را پیش بگیریم و کمک کنیم که تنش کاهش پیدا کند مثلا این ادعا که به قره باغ نیروهای ارمنی حمله کرده اند را از جانب یک پانل بین المللی بیطرف بررسی کنیم. نیروهای ارمنی این حمله را تکذیب میکنند و به نظرم شیطنتی خارج از اراده دو کشور باعث شعله ور شدن این تنش شده و بسیار برنامه ریزی شده هست.با اتحادیه اروپا در این زمینه بایستی همکاری نزدیک کنیم چون هر دو کشور به این اتحادیه نیاز دارند. دنبال راه حل بایستی بود و نهایت بیطرفی را رعایت کرد.
  • نادر IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    33 25
    حق گرفتنی است وباید قره‌باغ خاک اسلام برگرده تمام
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    13 3
    به جای زورآزمایی کشورهانسبت به هم دراوضاع کنونی هرچه درتوان دارید به نابودی ویروس کرونا بکوشید.که فرداخیلی است.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    27 14
    تاسفباره رویکردت همین مونده اسامی شهدای ارمنی رو تیترت کنی غافل از اینکه اون ور حداقل شیعه هستند گور بابای دولتشون ولی خودشون که شیعه و هم مذهب ما هستند
  • محسن IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    19 9
    ارمنستان رفته از پاپ کمک خواسته.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    29 31
    یک نفر نیست بزنه دهن این عردوغان صهیونیست
  • ش. AE ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    15 10
    هر دو کشور آذربایجان و ارمنستان از دوستی با رژیم صهیونسیتی دارن فیض می برند
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    22 17
    وَ أُخْرى‌ تُحِبُّونَها نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِيبٌ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ و نعمت ديگرى كه آن را دوست داريد، يارى و نصرت از جانب خداوند و پيروزى نزديك است و مؤمنان را بشارت ده. به پیش ارتش شجاع و قهرمان آذربایجان خدا یاورتان باشد انتقام بگیرید از قاتلان زنان و کودکان که مظلومانه در خوجالی سلاخی شدند بکشید جنایتکاران را که وعده خداوند است نصرت و پیروزی با ماست.
  • امیرمهدی IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    26 13
    فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در زمان جنگ قره‌باغ به جمهوری آذربایجان اعزام شدند و به تعلیم مبارزان و نظامیان این جمهوری پرداختند. اما زمانی که حیدرعلی اف رئیس سابق جمهوری آذربایجان دید که فرماندهان سپاه محاسن دارند و نماز به پا می‌دارند، آن‌ها را از جمهوری آذربایجان بازگرداند. یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در تار نمای رسمی خود دربارهٔ معرفی خود این چنین می‌نویسد: «قریب دوسال به عنوان مشاور نظامی در آذربایجان مستقر و در جهت آموزش و تجهیز ارتش آذربایجان خصوصاً در مقطع جنگ قره‌باغ انجام وظیفه می‌نمایند که در این مقطع بیشترین همکاری دفاعی و آموزشی فی‌مابین ایران و جمهوری آذربایجان به وقوع می‌پیوندد.نورالدین خوجا یکی از فرماندهان جمهوری آذربایجان طی گفتگویی که با سایت اینتر پرس جمهوری آذربایجان انجام داده‌است، در پاسخ به این سؤال خبرنگار که آیا از همسایگان هم کسی به ما کمک کرد گفت: «در حوادث زنگیلان از ایران در خواست کمک کردیم؛ اگر در آن دوره آتش توپخانه ایران نبود مردم زنگیلان با کشتار مواجه می‌شدند. یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در جنگ قره‌باغ را از مظلومیت‌های ایران خواند. در بالاترین سطح به دولت آذربایجان کمک کردیم ولی برخی با منظورهای خاص تلاش کردند آن را بیان نکنند.در اسفند 2012یکی از فرمانده پیشین سپاه پاسداران در مصاحبه با خبرنگاران در تبریز فاش ساختند، تعداد زیادی ایرانی در جریان حمایت از جمهوری آذربایجان در جنگ قره‌باغ شهید شدند و ایران از کمک‌ها و آموزشهای نظامی به جمهوری آذربایجان در جریان این مناقشه قره‌باغ دریغ نکرده‌است.
  • حسین IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    30 19
    قره باغ و گنجه متعلق به ایران است ارمنستان و آذربایجان چرا سر سرزمن غصب شده ایران با هم دعوا دارند؟ انشائ الله روزی برسد که سرزمین ها اشغال شده را با بحرین آزاد کنیم
    • US ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      22 23
      زمان قاجار کشوری با نام ایران نبود
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    21 25
    یاشاسین اذربایجان
  • 000 IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    14 9
    ایران باید رویکرد بی طرفانه ای رو پیش بگیره که به قول معروف نه سیخ بسوزه نه کباب چون تو ایران هم ارمنی هست و هم ترک اذری پس بهتره ایران بیطرف باشه که نه ارمنی های ایران ناراحت و دلسرد بشن نه ترک های اذری
  • خوشرو IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    با سلام و احترام.اینهمه نظرات هیجانی ؟؟تعجب کردم.کسی نگفت در دنیا شورای امنیت و سازمان ملل....همه از زور صحبت میکنن.متاسفانه. عجب حکایتی شده..
  • مهران NL ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    ۱. ما تورک ایم پس دلمان هم‌رزم برادران هم زبانمان در قره باغ است. ۲. ما مسلمانیم پس دلمان همراه برادران دینی مان در قره باغ است. ۳. ما انسان ایم پس دلمان همراه ملت آذربایجان است که به خاک مادری شان تجاوز کرده اند و حق و حقوق آنها را غصب کرده و زنان و کودکان آنها را ، در این تجاوز ننگین ، با قساوت قلب،کشته اند.
  • سلطان یکم IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    8 11
    دوتاشون واس ماس ! فرمان میدم بتمرگید سر جاتون
  • پوریا IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    سلام قره باغ متعلق به جمهوری آزربایجان است ولی به دلایل سیاسی در سال 1991 همزمان با فروپاشی شوروی و تحریکات مسکو ارتش ارمنستان قره باغ رو اشغال کرد اکنون بعد ار 30 سال ارتش آزربایجان با ادامه تجاوزات مکرر ارمنستان دست به حملات گسترده برای باز پس گیری قره باغ زده که امید میره با تداوم این عملیات آزربایجان دوبار تمامیت خاکش رو بدست بیاره.
  • DE ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    4 2
    سلام هدف این جنگ ایجاد امنیت برای اسراییل و دور کردن ناامنی از مرزها ی اسراییل غاصب است از سطح بالاتری به این جنگ نگاه کنید
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    25 2
    راه صلح روشن است ارمنستان باید نیروهایش را از خاک آذربایجان بیرون بکشد پاکستان ، افعانستان و عربستان از آذربایجان حمایت کردند پاکستان و افعانستان حملات ارمنستان را محکوم کردند و عربستان هم اعلام کرد مسئله قره باغ باید بر مبنای قطعنامه های شورای امنیت حل شود
  • حمید IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    من خودم ترک آذربایجانم درود بر آذربایجان شیعه و ایرانی امیدوارم شیعه های آدربایجان به حقشون برسن درود بر جمهوری اسلامی ایران و همه نظامیان اعم از ارتش و سپاه و نیروی هوایی و دریایی و درودبر سپاه قدس که حتی آمریکا نمیتونه هیچ غلطی بکنه انشاله بزودی دست همه جنایکاران منطقه رو قطع خواهیم کرد قاسم ها اماده اند تا اسراییل و امریکای خیانتگار رو محو و نابود کنن درود بر ایران و ایرانی
  • من IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 14
    میگن از نشونه های ظهوره هیچ دخالتی نباید کرد تا امام زمان قیام بکنن انشاالله
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    20 13
    قره باغ جز خاک اذربایجان است باید با زور بگیرند چون ارمنستان متجاوز است سر کوب خواهد شد
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      1 1
      قره باغ قبلا جزء خاک ایران بوده
    • علی IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
      0 0
      جنگ دو کشور با میانجی گری قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای تمام خواهد شد، تا مدتی مسکوت می ماند باز اگر لازم شد آنرا فعال می کنند هر دو کشور همسایگان ما هستند دخالت ما جایز نیست حتما نقش میانجی خواهیم داشت
  • با افتخار تورک IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    1 0
    سلام دوستان مگه رهبری نگفتن قاراباغ جز خاک اسلام هس چرا بعضی دوستان اینقد علی اف ..بد میگن یا پای اسرایل میارن وسط حالا علی اف بد ضد شیعه نباید قارباغ آزاد بشه ؟ آخه این چه منطقیه بخاطر یه نفر چون ضد شیعه هس باید خاک اسلام زیر چکمه کفارو شیاطین باشه
  • علی نوری IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    2 0
    زنده بادارتش آذربایجان ارمنستان چاره ای جز خارج شدن ازقره باغ ندارد. ومزدوران ارتش ارمنستان کثیف بایدازاشغالگری دست بردارند قره باغ متعلق به آذربایجان بوده وخواهدبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس