آب

بعد از فوت یک پسر ۶ ساله در تگزاس، مقام‌های آمریکایی به ساکنان هشت شهر این ایالت درباره وجود «نگلیریا فاولری» یا «آمیب مغزخوار» در آب آشامیدنی آنها هشدار دادند.

به گزارش مشرق، مشاهده یک آمیب مرگبار در آب شُرب و آشامیدنی ساکنان ایالت تگزاس در آمریکا خبرساز شده است.

پایگاه خبری-تحلیلی «هیل» گزارش داد: «طی هفته جاری به ساکنان هشت شهر در تگزاس هشدار داده شد که در تجهیزات آب رسانی در جنوب شرقی این ایالت، آمیب مغزخوار پیدا شده است».

بیشتر بخوانید:

آمیب مغزخوار که به نگلیریا فاولرری هم شناخته می شود، یک گونه آمیب است که در آب‌های شیرین و گرم زندگی می‌کند و در انسان باعث بروز التهاب حاد پرده های مغز و نخاع می‌شود و ظرف چند روز به مرگ فرد منجر می‌شود.

«کمیسیون کیفیت محیط زیست تگزاس» اخیرا طی بیانیه شامگاه جمعه هفته گذشته هشدار داد که مقام‌های مسئول در زمینه آب آشامیدنی در این ایالت از وجود آمیب مغزخوار در تجهیزات انتقال آب شُرب خبر دادند و به همین دلیل کمیسیون مذکور به ساکنان مناطق جنوب شرق تگزاس توصیه کرد که از «آب (شُرب) استفاده نکنید».

طبق بیانیه این کمیسیون، از ساکنان لیک جکسون، فریپورت، انگلتون، برازوریا، ریچوود، اویتر گریک، کلوت و روزنبورگ ایالت تگزاس خواسته شده از آب شُرب استفاده نکنند.

مقام‌های این کمیسیون دولتی در تگزاس، با گذشت چند روز از صدور این بیانیه اعلام کردند که بررسی‌های تکمیلی نشان می‌دهد که آب شُرب هفت شهر مشکلی ندارد و «ایمن» است اما آب لیک جکسون ایمن نیست.

مقام‌های آمریکایی روز شنبه (دیروز) در لیک جکسون ایالت تگزاس درباره آلودگی آب شُرب، «وضعیت فاجعه» اعلام کردند.

در بیانیه کمیسیون کیفیت محیط زیست تگزاس آمده است: «از ساکنان لیک جکسون همچنان خواسته می شود که از توصیه مبنی بر عدم استفاده از آب پیروی کنند مادامی که سیستم آب به طرز کافی بیرون ریخته شود و سمپل‌ها (نمونه‌ها) نشان دهند که استفاده از آب مشکلی ندارد و ایمن باشد».

فوت «جوسیا مک اینتیر» کودک 6 ساله


کمیسیون افزود: «در حال حاضر معلوم نیست که تا چه زمانی این موضوع طول می‌کشد...از ساکنان خواسته می‌شود که آب لوله‌کشی را ننوشند یا برای هر گونه استفاده ای از قبیل دوش گرفتن به کار نبرند».

هشدار درباره آلودگی آب شرب و لوله کشی در تگزاس در شرایطی مطرح شده که در هشتم سپتامبر (۱۸ شهریور) بستری منجر به مرگ یک پسر ۶ ساله خبرساز شده بود.

«جوسیا مک اینتیر» ساکن شهر لیک جکسون، بعد از بستری شدن در بیمارستان مشخص شد که در بدنش آمیب مغزخوار وجود دارد. این کودک دو روز بعد از بستری شدن در بیمارستان جانش را از دست داد.

بنا بر اعلام «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها» آمریکا، آمیب مغزخوار در آب‌های روان و تازه شبیه به دریاچه، رودخانه و چشمه‌ آب گرم و همچنین در خاک وجود دارد.

بنا بر اعلام این مرکز، افراد با قورت دادن آب آلوده به آمیب مغزخوار مبتلا نمی شوند بلکه ابتلا به این بیماری مرگبار از طریق ورود آب به بدن فرد از راه بینی انجام می‌شود.

هشدار درباره آب آلوده در تگزاس در حالی انجام می‌شود که طبق گزارش سال گذشته کارگروه محیط زیست و دانشگاه «نورث ایسترن» شهر «بوستون» ایالت «ماساچوست»، تقریباً مردم تمامی ایالات آمریکا در معرض آب آشامیدنی غیربهداشتی و ناسالم قرار دارند.

بنا به گزارش شبکه سی‌بی‌اس، نتیجه تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ۴۳ ایالت آمریکا، در دستکم ۶۱۰ منبع آب آشامیدنی سطوحی خطرناک از ماده شیمیایی «PFAS» وجود دارد.

این ماده در طیفی از کالاهای مصرفی موجود است و در برخی موارد با بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت افراد از جمله نقص مادرزاد و سرطان ارتباط دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    متاسفانه بولتون و پمپئو و ترامپ و دارو دستش‌ اثری نداره، چون مغزی باید داشته باشن که بخوره!! یه آمیب گچ خوار یا پِهِن خوار پیدا کنین شاید به اینا اثر کرد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس