سیدمسعود شجاعی طباطبایی

کارتونیست‌ها و گرافیست‌های مستقل و آزاده سرتاسر جهان، با زبان هنر و در قالب یک مسابقه هنری به تقابل با عوامل پشت صحنه «شارلی ابدو» می‌روند.

به گزارش مشرق، «فلسطین تنها نیست» عنوان این مسابقه هنری است که فراخوان آن در سه بخش کارتون، کاریکاتور و پوستر، روی سایت ایران کارتون قرار گرفته است.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی، دبیر مسابقه «فلسطین تنها نیست» در توضیح اینکه چرا برای پاسخ دادن به «شارلی ابدو» مسابقه‌ای با این موضوع و عنوان برگزار می‌شود، گفت: «شارلی ابدو» یک نشریه بسیار مبتذل است که حتی فرهنگ فرانسوی هم ندارد که از طریق نفرت‌پراکنی و توهین به مقدسات اسلام، ابراز وجود می‌کند. مکرون، رئیس دولت فرانسه گفت که به‌خاطر آزادی بیان، این نشریه در توهین به اسلام آزاد است این درحالی است که دولت او برای کوچک‌ترین ابراز ‌تردید و سؤال درباره هولوکاست، جرائم نقدی سنگین و حکم زندان صادر می‌کند. اساساً نفرت‌پراکنی علیه ادیان دیگر منطقی نیست. بحث دوم ما این است که چرا کشور فلسطین که اصلا در جنگ جهانی دوم نقشی نداشت، به بهانه هولوکاست‌ اشغال شد، آن هم در شرایطی که مسببین این جنگ مشخص هستند. این بحث، پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی است و از آن‌ترس دارند.

وی ادامه داد: ما رژیم صهیونیستی را هدف گرفته‌ایم چون عامل اساسی توهین به مقدسات و پیامبر اسلام(ص) صهیونیست‌ها هستند. هدفشان هم این است که اقدامات برخی از دولت‌های عربی در عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به حاشیه ببرند و فلسطین را تنها بگذارند. این در حالی است که بحث سازش با اسرائیل فقط به سران دولت‌ها محدود می‌شود و ملت‌های مسلمان هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی را به‌رسمیت نمی‌شناسند. به‌طور مثال، دولت اردن همواره در کنار اسرائیل بوده است اما ۶۰ درصد از جمعیت اردن را فلسطینی‌ها تشکیل می‌دهند. البته سران این دولت‌ها همیشه دوست اسرائیل بوده‌اند اما با طرح مسئله‌ سازش، می‌خواهند قبح مسئله را بریزند و پای اسرائیل را در منطقه باز کنند.   این کاریکاتوریست، تصریح کرد: وظیفه ما این است که مثل همیشه با زبان فرهنگ و هنر به مبارزه با این دشمنان برخیزیم؛ بخش کاریکاتور چهره را هم راه‌اندازی کرده‌ایم که چهره افرادی چون انور سادات، بن زائد و ولیعهد بحرین را موضوع قرار داده‌ایم.   دبیر مسابقه «فلسطین تنها نیست» گفت: آثاری که به این مسابقه ارسال می‌شوند محدود به این مسابقه نیستند و از دل این اتفاق، محصولات هنری دیگری هم در قالب‌هایی چون انیمیشن، موشن‌گرافیک و... تولید خواهد شد. یکی دیگر از اهداف این مسابقه این است که بین هنرمندان جبهه مقاومت ارتباط بیشتری برقرار شود و این هنرمندان اعلام کنند که با تمام وجود در کنار فلسطین خواهند بود و صهیونیست‌ها را به چالش خواهند کشید.

شجاعی طباطبایی خبر داد: مهلت ارسال آثار به این مسابقه تا ۱۵ آذر است و کار داوری ۲۰ تا ۲۲ آذر خواهد بود و تا پایان همان ماه، کتاب آثار برگزیده آماده می‌شود و مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد. با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا نیز نمایش آثار به‌صورت برخط خواهد بود و این آثار به‌طور گسترده در فضای مجازی منتشر خواهند شد.

 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    چه خبر از هولوکاست جعلی صهیونیسم مخترع هولوکاست چه کسی بوده ملکه پیره انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس