مریم پوجتو

دختر جوان مسلمان فرانسوی در چند دقیقه، و حتی بدون اینکه حرفی بزند، نفاق، قبح کشور نور و زیبایی و شعارهای دموکراسی، حقوق بشر، آزادی و کثرت‌گرایی را که توسط سکولارهای فرانسوی سر داده می‌شود، رسوا کرد.

به گزارش مشرق، موضوع قابل توجه این است که نمایندگانی که نشست را ترک کردند از اعضای حزب "الجمهوریون" و حزب حاکم "فرانسه به پیش" بودند در حالی‌که اقدامات و سیاست‌های آنها هیچ‌گونه بوی "پیشروی" و "رو به جلو" ندارد بلکه بویی زشت و زنندهِ نژادپرستی، عقب‌ماندگی، تحجر و بازگشت از سیاست‌های‌شان استشمام می‌شود و همین امر حتی باعث خشم "ساندرین مورچ" که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، برانگیختو مورچ با بیان اینکه "بحث درباره دعوت از دانشجوی محجبه، بحثی عقیم است"، اظهار داشت: "هیچ قانونی در فرانسه وجود ندارد که مانع از حضور در جلسات با لباس دینی شود."

ببینید:

فیلم/ مهد دموکراسی و آزادی در جهان را ببینید!

اما قهرمان داستان ما "مریم پوجتو" دانشجوی ۲۱ ساله‌ای، که نایب رئیس اتحادیه ملی دانشجوی فرانسه در دانشگان سوربن است، که در جلسه استماع پارلمان نمایندگان فرانسه با نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی فرانسه در چارچوب کمیته تحقیق جدید با عنوان "جلوگیری از آثار کووید -۱۹ بر روی کودکان"، که با ابتکار "ماری ژورژ بوفه" حزب کمونیست فرانسه تشکیل شد، شرکت کرده بود.

"کریستین لانگ" نماینده حزب حاکم "فرانسه به پیش" که در اعتراض به حضور این دانشجوی محجبه جلسه را ترک کرده بود، این اقدام خود را در توییتر توجیه کرد و گفت: "من به عنوان یک مدافع حقوق زنان و ارزش های سکولار، نمی توانم کسی را که حجاب دارد در این جلسه بپذیرم، چرا که حجاب برای من نشانه تسلیم است، بنابراین از سالن خارج شدم."

این نخستین بار نیست که مریم به دلیل حجابش، در دایره توجه نخبه‌های سیاسی و رسانه‌ای در فرانسه قرار می‌گیرد او در سال ۲۰۱۸ نیز به دنبال مصاحبه با تلویزیون "ام۶" در کانون جنجال فرانسه قرار داشت، در آن زمان بسیاری از شخصیت‌های سیاسی از جمله وزیران و همچنین نشریه بسیار بدنام "شارلی ابدو"، از انتخاب این دانشجوی محجبه به عنوان سخنگوی اتحادیه ملی دانشجویان فرانسه در دانشگاه سوربن انتقاد کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

آیا غرب فقط شارلی ابدواست؟

اعلام رسانه‌ای «جرم بزرگ» علیه ضدرسانه هتاک فرانسوی

نمایندگانی که از جلسه خارج شدند، تلاش کردند که برای نژادپرستی، نفرت و کینه‌شان علیه اسلام و مسلمانان سرپوش گذاشته و در توجیه این اقدام‌شان، مدعی شوند که "مخالف حجاب هستند زیرا که حجاب نشانه تسلیم شدن است"!!!، نمی‌دانیم منظورشان از "تسلیم شدن" چیست؟! مگر مریم در یک کشور اسلامی زندگی می‌کند که به دلیل فشارهای جامعه و دولت محجبه شده است؟!

اما توهین زننده مجله "َشارلی ابدو" به حجاب مریم نفاق، دروغ و ادعاهای پوچ آن درباره آزادی را برملا می‌سازد این نشریه بارها پیش از این نیز مقدسات اسلام و شخصیت نبی اکرم( ص) توهین کرده و تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و احساسات حدود دو میلیارد مسلمان را خدشه‌دار کرده است. در حالی‌که این آزادی که "شارلی ابدو" از آن دم می‌زند در مقابل یک مشت صهیونیست‌هایی که خودشان را به غرب تحمیل کرده و به "الهه" آن تبدیل شده‌اند، کر و لال شده است و هر کسی که جرات تعدی به آنها کند یا زندانی و یا از اظهارنظر محروم می‌شود.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    34 2
    درود به این بانو
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    30 0
    چقدر اهل تحملند ! و منطق قوی دارند !
  • امین IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    25 1
    فرانسه مهد نور و زیبایی؟!!!! خخخخخخخخخخخ
  • محمد IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    13 0
    با سلام غربیهانان رابه نرخ رژیم کو ک کش می خورند فرانسه اگر ادعای مهد آزادی دارد چرا تابحال در مورد هلو کاست کسی میتواند پژوهش ویا پرسش کند و ممکنه است این نفاق تاکی دوام خواهد داشت دست تازیانه گویی بردارید
    • US ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      4 8
      عزیر! هولو کاست اتفاق افتاده. کشتار جمعی یهود، توسط ارتش نازیها اتفاق افتاده! خب کمی سرچ کن در دسترسه. همونطور که کشتار گروهی صبرا و شتیلا و بعد غزه و همچنین لبنان توسط یهود علیه فلسطیان و شیعیان لبنان رقم خورد و تا الان ادامه داره و از صفحه روزگار پاک نمیشه.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    3 0
    من چرا نمی تونم مثبت منفی بذارم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس