محمدحسین نیرومند

یک هنرمند از پشت صحنه انتشار کاریکاتورهای موهن در نشریه «شارلی ابدو» سخن گفت.

به گزارش مشرق، محمدحسین نیرومند، کاریکاتوریست و گرافیست گفت: انتشار کاریکاتورهای شارلی ابدو بار دیگر نشان داد که علی‌رغم همه ادعاهای غربی‌ها درباره هنر، آنها به شکل‌های مختلفی از هنر در جهت سیاست‌های خودشان استفاده می‌کنند. هنر برای آنها ابزاری است برای تهییج احساسات و ایجاد فضای متشنج علیه جهان اسلام.

بیشتر بخوانید:

بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی در محکومیت توهین به پیامبر

وی افزود: بنده و آقای مسعود شجاعی طباطبایی سال‌ها به‌واسطه کار در نشریه کیهان کاریکاتور، افرادی که اقدام به طراحی این نوع کارتون‌ها می‌کنند را زیر نظر داشتیم و دنبال می‌کنیم و از پشت صحنه این جریان به خوبی آگاه هستیم. برای ما مثل روز روشن است که این جریان وابسته به صهیونیسم است.

به همین دلیل هم «شارلی ابدو» را قبل از اینکه فرانسوی بدانیم باید یک جریان صهیونیستی بشناسیم، چون صهیونیست‌ها هستند که این جریان را مدیریت می‌کنند. البته کار آنها طبیعی است؛ آنها دشمن اسلام هستند و کار دشمن، دشمنی کردن است. صهیونیست‌ها بار قبل نیز در جریان انتشار کاریکاتورهای موهن در شارلی ابدو و آن عملیات تروریستی،فرانسه و داعش را وسیله قرار دادند تا به منافع خودشان برسند.

این هنرمند، در پاسخ به این پرسش که در برابر جریان‌هایی مثل شارلی ابدو چه باید کرد، اظهار داشت: صادقانه بگویم که باید گوش مسئولین فرهنگی ما که در واقع مسئولان فرهنگی ‌ام‌القرای جهان اسلام هستند را پیچاند! واقعیت این است که انفعال بیش از حد مدیران فرهنگی، حتی در بالاترین رده‌ها، حال ما را بد می‌کند. هنرمند، کارش خلق آثار هنری است، اما اینکه این آثار چگونه منتشر شوند و به مخاطب برسند، وظیفه مدیریت فرهنگی است. این درحالی است که مدیران فرهنگی ما نه تنها در جهت تشویق هنرمندان کاری نمی‌کنند که حتی حاضر نیستند از هنرمندانی که کار می‌کنند هم حمایت کنند!

منظور از حمایت، صرفا مادی نیست و هنرمند توقع دارد که اثرش به دست مخاطب برسد، چون اثری که به مخاطب نرسد مثل گنجی است که پنهان بماند. اما متأسفانه نه صداوسیما، نه وزارت ارشاد و نه هیچ کدام از نهادهای فرهنگی دیگر دنبال این نیستند که آثار هنرمندان مقاومت و آنها که در تقابل با صهیونیسم فعالیت می‌کنند را به مخاطبِ اول ملی و دوم جهان برسانند!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    1 0
    مرد مومن از کدوم مسئول فرهنگی حرف میزنی. نصف صدا و سیما رو که بهایی ها و جهود های مخفی گرفتن. علیه صهیونیست برنامه ساخته بشه یا پخش بشه؟ به مردم اگاهی داده بشه؟ خوش خیالیا :/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس