فیسبوک پُست ترامپ درباره کرونا را حذف کرد

گروهی از هنرپیشگان و خوانندگان آمریکایی، فیس‌بوک و گروه رسانه‌ای‌اش اعم از اینستاگرام و واتس‌اپ را با هشتگ «#توقف_نفرت‌پراکنی_برای_سودجویی» تحریم کردند.

به گزارش مشرق، جیمز مور، نویسنده معروف و سرشناس انگلیسی طی مطلبی تحت عنوان «تحریم فیس‌بوک، زاکربرگ (موسس و مدیر این مجموعه رسانه‌ای) را نمی‌کشد» در نشریه ایندیپندنت نوشت: «کارداشیان با همراهی یک لشکر چهره معروف فیس‌بوک را تحریم کرده است. لئوناردو دی‌کاپریو و کیتی پری و ساشا بارون کوهن واشتون کوچر و جنیفر لارنس هم هستند. همه می‌خواهند حساب فیس‌بوک و اینستاگرامشان را یک روزه ببندند.»

مور اضافه می‌کند: «کار این افراد در زیر ذره‌بین قرار دادن فیس‌بوک با توجه به کثافتی که فضای فیس‌بوک را گرفته کار مهمی است. الگوریتم‌های این رسانه اجتماعی فعالانه این‌گونه مطالب را به خورد افراد می‌دهند و بسیاری از کاربران را به کام باتلاق‌های عمیق و تاریک خود می‌کشند. این رسانه مانند دُملی است که دم به دم از چرک و خون پر می‌شود و محلی شده برای تجمع و همدستی نامیمون دلالان شایعه و دروغ، نفرت‌پراکنان علیه گروه‌های ضعیف‌تر جامعه، نژادپرستان، افراد یاغی و دولت‌های بیدادگر.» نشریه ایندیپندنت در ادامه آورده است: «اما به‌نظر نمی‌رسد تحریم یک‌روزه گروهی از چهره‌های سرشناس در تغییر رویه فیس‌بوک تأثیر چندانی داشته باشد. این شرکت بزرگ ککش هم نخواهد گزید. واکنش وال‌استریت موضوع را شفاف‌تر کرد. در پی اعلام این خبر ارزش سهام این شرکت کمی ‌جابه‌جا شد و برخی گزارشگران بورس از اینکه در این سقوط، ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از سرمایه ارباب مارک زاکربرگ کم شد کیفور شدند.» جیمز مور می‌نویسد: «هفت میلیارد و ۶۰۰ هزار دلار ممکن است رقم بزرگی به‌نظر برسد، ولی باید بگویم ارزش این پول برای جناب رئیس (زاکربرگ) در حد ارزش یک لیوان قهوه‌ ممتاز استارباکس برای من و شما است. سهام فیس‌بوک تا پایان روز قبل از تحریم دوباره سر جای خود برگشت به‌طوری که زاکربرگ می‌توانست با پول بازگشته به اندازه حجم آب یک دریاچه، شیرقهوه با طعم کدوحلوایی برای خودش بخرد. به عبارت دیگر صاحبان سهام فیس‌بوک در حرکتی هماهنگ شانه بالا انداختند.»

اما آنچه در اینجا کارآمدتر به‌نظر می‌رسد، تحریم دسته جمعی و گروهی این‌گونه رسانه‌های مجازی و شبکه‌های به اصطلاح اجتماعی است که به‌وسیله پول‌های کلان مراکز قدرت و کانون‌های سلطه‌گر با پخش اخبار جعلی و گزارش‌های تحریف شده، سعی در تخریب افکار و اندیشه‌های کاربران و در انقیاد گرفتن اذهان آنها دارند. آنچه را که حتی هنرپیشگان ‌هالیوودی نیز در آن محیط و فضای پر زرق و برق و فریبنده، دریافتند!

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس